AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Skrevet 3 timer siden Hei, alle ivf-damer! I går hadde jeg innsett av et 5-dagers embryo (fryseforsøk). Klinikken (Hausken) sier jeg skal ta graviditetstest om 9 dager, for deretter å rapportere tilbake. Fikk ikke inntrykk av at det skal tas noen blodprøve - det ble i alle fall ikke nevnt. Fikk inntrykk av at de stoler på testen. Var testen negativ skulle jeg slutte på støttemedisiner med det samme. Men er det ikke mulig å få falskt negativt svar? Bør det ikke "dobbeltsjekkes" med en blodprøve? Jeg synes det høres så voldsomt ut å bråslutte hvis testen viser feil, men de viser kanskje ikke feil? Anonymkode: 02e15...759
Eplemos Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Testen vil veldig tvilsomt vise feil 14 dager DPO. Da skal du tydelig kunne se strek om den er positiv. Er ikke alle klinikker som tar blodprøve. Blodprøve kan eventuelt tas hos fastlegen om du er veldig usikker eller for å sjekke at HCG stiger greit, om det er for svak stigning på testene. Men skal ikke være nødvendig.
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden Testen vil være helt tydelig om det er negativt. Det som kan skje, er at du tester positivt men med for lav hcg til at det er sannsynlig at det går bra. HCG bør være over 100 når man tester ti dager etter innsett (ref mine 3 klinikker under forsøk jeg har hatt). Jeg hadde to forsøk hvor jeg ble gravid men med lav verdi, og det endte i spontanaborter. Pga min egen erfaring, så ville jeg ikke stolt på kun en vanlig test hvis den viste jeg var gravid. Men er du ikke gravid, så er det ingen tvil. Anonymkode: 81546...6d0
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden Ingen blodprøve nei. Hausken gjør ikke det. Men testene er så pålitelige at det trengs ikke heller. Anonymkode: 3dc4a...3e6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå