AnonymBruker Skrevet 13. januar #1 Skrevet 13. januar Hei, jeg har et vikariat i en bedrift, det er et vikariat i et sykefravær. Ei annen som begynte 2 mnd. før meg er i et svangerskapsvikariat, samme med en annen som begynte etter meg også svangerskapsvikariat. Jeg kunne veldig gjerne tenke meg en fast stilling, og slik det ser ut per nå så kommer ikke den jeg er i vikariatet til tilbake. Finnes det noen retningslinjer rundt dette dersom alle 3 skulle ønske denne jobben og jeg er den som går i hens vikariat? Samme stillingstitel i samme team. Vikariatene er omtrent like lange. Anonymkode: 21a51...68d
AnonymBruker Skrevet 13. januar #2 Skrevet 13. januar Privat bedrift? I så fall nei. Med mindre bedriften har laget seg ene retningslinjer. Anonymkode: ac697...8a9 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #3 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Privat bedrift? I så fall nei. Med mindre bedriften har laget seg ene retningslinjer. Anonymkode: ac697...8a9 Privat ja, jeg har over et halvt år igjen i vikariatet, og har slått meg litt til ro med at mye kan skje innen den tid. Anonymkode: 21a51...68d
AnonymBruker Skrevet 14. januar #4 Skrevet 14. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Privat ja, jeg har over et halvt år igjen i vikariatet, og har slått meg litt til ro med at mye kan skje innen den tid. Anonymkode: 21a51...68d AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hei, jeg har et vikariat i en bedrift, det er et vikariat i et sykefravær. Ei annen som begynte 2 mnd. før meg er i et svangerskapsvikariat, samme med en annen som begynte etter meg også svangerskapsvikariat. Jeg kunne veldig gjerne tenke meg en fast stilling, og slik det ser ut per nå så kommer ikke den jeg er i vikariatet til tilbake. Finnes det noen retningslinjer rundt dette dersom alle 3 skulle ønske denne jobben og jeg er den som går i hens vikariat? Samme stillingstitel i samme team. Vikariatene er omtrent like lange. Anonymkode: 21a51...68d I utgangspunktet gir dette ingen rettigheter til noen av dere nei. Fortrinnsrett er regulert i aml § 14-2. 2 ledd klargjør at fortrinnsretten ikke gjelder for arbeidstakere i vikariat for andre. Bedriften kan velge fritt mellom dere tre, eller noen helt andre om de velger å lyse ut en stilling. Mitt tips er å gjøre en så vanvittig god jobb fremover at de ikke ser noen grunn til å ansette noen andre enn deg. Om du ikke direkte har en fortrinnsrett i loven, har du jo likevel et solid fortrinn i praksis da du allerede er inne i bedriften i en tilsvarende stilling og kan vise hva du er verdt Anonymkode: 8f4f6...724
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå