Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest mye om temping... for å finne ut EL, men.... hva er temping? hvordan og med hvilket hjelpemiddel? vanlig temp som man bruker for å tempe små barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

www.pernille.info

Dette er en SUPER side for å lære seg om temping

Skrevet

men hva er et basaltermometer? er det en temp som man bruker på barn? ikke sånn i panna, men sånn du stikker i rompa på barna for å se om de har feber eller ikke?

Skrevet

hvor mye koster et basaltermometer???

Skrevet

og hvor får man tak i de hen?

Skrevet

Gå og kjøp deg et vanlig digitaltermometer med en desimal du, og se hvordan det er å tempe før du begynner å styre for mye. (Ja, et standard termometer likt det man dytter i rompa på små barn. Digitalt sådan.)

Hadde ingen problemer med temping med termometer kjøpt på Clas Ohlson. (Kunne til og med se det på tempen at jeg var gravid denne syklusen!)

Et basaltermometer er et tilsvarende termometer, men med to desimaler. (Vanlige termometer har bare en.) Tror nok at for de fleste er det ikke nødvendig med basaltermometer, men alle får alikevel vite at de MÅ ha det!

Skrevet
Gå og kjøp deg et vanlig digitaltermometer med en desimal du, og se hvordan det er å tempe før du begynner å styre for mye. (Ja, et standard termometer likt det man dytter i rompa på små barn. Digitalt sådan.)

Hadde ingen problemer med temping med termometer kjøpt på Clas Ohlson. (Kunne til og med se det på tempen at jeg var gravid denne syklusen!)

Et basaltermometer er et tilsvarende termometer, men med to desimaler. (Vanlige termometer har bare en.) Tror nok at for de fleste er det ikke nødvendig med basaltermometer, men alle får alikevel vite at de MÅ ha det!

Jeg vil IKKE anbefale et termometer med 1 desimal. ALT for unøyaktig!!!

Og siden de med to desimaler koster det samme som de med en desimal (mindre enn 100,-) så er det ike greit å kjøpe et med to desimaler med en gang.

Jeg kjøpte mitt termometer på apotek (apotek1, tro?)

Skrevet
Jeg vil IKKE anbefale et termometer med 1 desimal. ALT for unøyaktig!!!

Og siden de med to desimaler koster det samme som de med en desimal (mindre enn 100,-) så er det ike greit å kjøpe et med to desimaler med en gang.

Jeg kjøpte mitt termometer på apotek (apotek1, tro?)

Har du prøvd begge og sett forskjellen?

Jeg hadde INGEN problemer med å tempe med termometer med 1 desimal! (Hadde sikkert fått samme resultat med 2 desimaler, men det var lettere å fa tak i ett med 1.)

Skrevet
Har du prøvd begge og sett forskjellen?

Jepp, jeg har det.

Jeg hadde to termometer under tungen (en til høyre og en til venstre) for å se hvordan det ble, og det var tydelige forskjeller.

Selvfølgelig - du kan være heldig å få en klar kurve selv med et desimal, men jeg synes ikke det er nok til å se noe klart og tydelig

Skrevet

Vanlig termometer med to desimaler anbefales. Og så er det best å måle tempen enten i rompa eller i skjeden, munnen er ikke like stabilt. Jeg har kjøpt mitt på apoteket og bruker det bare til min egen temping.

Skrevet
Og så er det best å måle tempen enten i rompa eller i skjeden, munnen er ikke like stabilt.

:Nikke:

Gjest Gjest
Skrevet

De fleste får fin kurve med mårlig i munnen.

Skrevet

Tempstigningen er forsåvidt et tegn på at eggløsningen nettopp har vært... (dvs allerede litt for sent å prøve seg, men en pekepinn på nårtid en vil få d neste gang...) Et vanlig termometer fungerer fint, bare husk å måle samme stde hver dag... helst om morgenen før du står opp.. :sjenert:

Skrevet

Ikke "helst" om morgnen før du står opp.

Skal det være noe som helst vits i forhold til temping for å finne el, MÅ det være med en gang du våkner, det er basaltemperaturen du skal ha, ikke en temp som er påvirket av hvor lenge du sto i dusjen eller denslags. (jepp, en dusj kan forty øke tempen med minst en halv grad)

Det som er sagt lenger oppe i tråden stemmer, Chiquita kan dette :)

Skrevet

kan jeg ikke bare bruke en temp som har 2 desimaler?

Gjest Chiquita i.i
Skrevet
kan jeg ikke bare bruke en temp som har 2 desimaler?

Jo da, det fungerer helt fint

Skrevet

flott, da slipper jeg å kjøpe da.. hehe

Skrevet

Når skal jeg måle etter mens?

samme dag mensen kommer, eller dagen etter endt mens?

sitter å diskuterer med mamma her, og hun sier jeg skal måle samme dag jeg får mens, og jeg mener å huske at jeg har lest at jeg skal måle dagen etter endt mens......

Skrevet

Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener....

Noen temper ikke mens de har mensen (særlig de som temper vaginalt, forståelig nok) Men det skader jo ikke om du gjør det.

Jeg temper hver dag, mens eller ikke, og siden jeg temper i munnen så blir ikke det noe problem.

Men, med mindre du har svært korte sykluser er ikke temperaturene når du har mensen sånn kjempeviktige, for det er jo at tempen går over den høyeste av de siste seks før el som definerer el og coverline da. Og for de fleste kommer el ikke så tidelig i syklusen at det er noe problem å ikke tempe mens du har mens. Og akkurat når du har mensen kan tempen være litt ustabil, hos noen er den høy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...