Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #1 Skrevet 4. april 2006 Har en vanvittig lengsel etter kjøttdeig. går og tenker på taco og blandt annet hjemme lagede kjøttkaker. Er det noen som vet om det er trygt å spise kjøttdeig igjen????
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #2 Skrevet 4. april 2006 kjøttdeig fra nordfjord har jo vært trygg hele tiden (det er jeg et levende bevis på). jeg spiste karbonadedeig senest ikveld! taco!
Chiquita Skrevet 4. april 2006 #3 Skrevet 4. april 2006 Hvorfor skal det ikke være trygt å spise kjøttdeig nå? Så lenge den stekes godt så har det aldri vært noen fare heller...
Svart Katt Skrevet 4. april 2006 #4 Skrevet 4. april 2006 Dessuten har de vel frifunnet Gildes kjøttdeig? Spis i vei!
Gjest Binna Skrevet 4. april 2006 #5 Skrevet 4. april 2006 (endret) Kjøttdeigen har ikke vært "syndern. Men du er uansett trygg( i hele fremtiden så lenge du steker den godt. (I forbindelse med E- coli bakterien). Endret 4. april 2006 av hæxa
Malama Skrevet 5. april 2006 #8 Skrevet 5. april 2006 Den har vært trygg hele tiden så lenge du stekte den skikkelig.... Og det vil den fortsette å være.
Gjest Elfrida Skrevet 5. april 2006 #9 Skrevet 5. april 2006 Det er vel ingen voksne som har blitt syke av denne e.colien som har vært aktuell i det siste. Dessuten viste det seg jo at det var spekepølse fra et visst slakteri som var synderen, og ikke kjøttdeig. Eller har jeg misforstått? For øvrig mener jeg at karbonadedeig er et langt bedre produkt.
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #10 Skrevet 5. april 2006 Er jo INGENTING galt med kjøttdeigen til Gilde. jeg sverger til Gilde uansett e-colli eller ei. De har jo dessuten funnet hvor bakterien kom i fra, nemlig fra Sau!! Og de lager jo ikke sauekjøttdeig.. Uansett når maten stekes godt, og ikke legges tilbake på tallerk/skjærefjøl hvor det har liggi rått kjøtt så er det ingen fare!!! Og det er ingen voksne som har blitt syke heller
Gjest Piper Skrevet 5. april 2006 #11 Skrevet 5. april 2006 Det første man børe gjøre når man er så hysterisk, er å ta rede på fakta.
Svart Katt Skrevet 5. april 2006 #12 Skrevet 5. april 2006 Det er faktisk en voksen mann som har blitt smittet av e.colibakterien..
Gjest Elfrida Skrevet 5. april 2006 #13 Skrevet 5. april 2006 (endret) Ja, den vanlige e.coli-varianten, også kjent som 'hamburgerbakterien' gjør voksne folk sjuke. Men vanligvis gir ikke e.coli nyresvikt hos voksne, man får en skikkelig 'magesjau'. Endring: Dette ble uklart. Slik jeg har forstått det blir både voksne og barn syke av e-coli-bakterier. Noen tåler det, andre blir syke. Det som er spesielt med denne varianten av e.coli er at noen barn har fått problemer med nyrene, noe som ikke er vanlig for de vanligste variantene av e.coli. Uansett: stek kjøttdeigen skikkelig, og du blir ikke smittet av hverken den ene eller andre typen e.coli. Endret 5. april 2006 av Elfrida
-Fisken- Skrevet 5. april 2006 #14 Skrevet 5. april 2006 Var det ikke fårepølse eller noe som var skyldneren? Selv har jeg spist kjøttdeig hele denne kjøttdeigskrekk perioden. Stek kjøttet godt nok som nevnt før her så er det ikke noe problem uansett.
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #15 Skrevet 5. april 2006 Les førstesida på VG (jeg kan ikke lage linker... ) Gildekjøttdeigen er frikjent. Tenk, det har aldri vært e-coli i kjøttdeig i det hele tatt!! Og alt det hysteriet som har vært.... Håper Gilde får tilbake kundene sine igjen. Det fortjener de virkelig!!
Malama Skrevet 5. april 2006 #16 Skrevet 5. april 2006 De får ikke tilbake meg. Men det er fordi de aldri har mistet meg. Og jeg har aldri vært hysterisk, og aldri vært helt overbevist om at det var kjøttdeigen det kom fra heller. Men ja, jeg håper de som absolutt slutta å spise kjøttdeig (enda det aldri var nødvendig, og det var bare kjøttdeig fra en spesiell datoperiode med en spsiell kode som ble indradd...) vil begynne igjen. BAre huske å alltid, nå som før, steke den skikkelig, og ikke blande redskaper til rått og stekt kjøtt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå