Gå til innhold

Bytte barnehage.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi vurderer å bytte barnehage fra den eldstemann går i nå til en som er mye nærmere der vi bor nå. 

Han trives utrolig godt der han går og vi er generelt veldig fornøyde med alt der, men så fikk vi et barn til i fjor og logistikken blir vanskelig. Yngste skal begynne i barnehagen til høsten og eldste skal jo over på ny avdeling uansett så jeg tenker at nå er den mest optimale tiden å bytte på. Men jeg er jo mest stressa over hvordan eldstemann takler denne overgangen, han har ansatte han kjenner og er trygge på der han er, får god oppfølging og mye rom til å utvikle seg! Han har fått seg en veldig god venn som gjør dette så mye vanskeligere. 

Er det noen som har erfaring med å bytte fra en barnehage som barnet trives i? Jeg er litt sånn at jeg tenker det sikkert går bra, han får muligheten til kortere dager slippe å kjøre så mye bil frem og tilbake, mer tid hjemme på ettermiddagen osv. Men jeg er redd for den eventuelle negative reaksjonen, at han kommer til å mistrives og det blir bare rot. 

Tar i mot alt av tips og råd.

Anonymkode: 8505a...441

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi byttet også når barnet skulle begynne på stor avdeling. Det gikk kjempe fint! Vi besøkte den nye barnehagen nogen ganger på dagtid  og lekte der en del i helgene på lekeplassen. Snakket veldig fint om den nye barnehagen. Etter 3 uker hadde han masse nye venner og de voksne fortalte om en gutt som stortrivdes. Det oppleves de vi også hjemme. Byttet etter sommerferien, så han hadde hatt 4 uker hjemme. Tror kanskje det er lurt. At det ikke en dag er gammel barnehage og neste dag ny.

Anonymkode: 23b00...143

AnonymBruker
Skrevet

Hvor stor forskjell er det på avstanden? Og virker den nærmeste barnehagen bra ut over at den er nærmere?

Min erfaring fra bytte til småbarn til storebarn er at det er nye voksne (selv om de jo er kjent, så er det ikke de samme faste i vår barnehage) og at det ble en del forandringer i vennskap og hvem de lekte med. Så jeg ville heller sett på andre ting med barnehagene som stabil ansattgruppe, fine uteområder og mengde utetid, trygghet, gruppestørrelser osv. Om man skal bytte så tror jeg overgang småbarn-storebarn må være en grei tid å gjøre det siden det uannsett er en stor forandring for de fleste. 

Skal minstemann uannsett begynne i den nærmeste eller vurderer dere da å søke begge til den nærmeste eller yngste til den eldste går i nå?

Ville og tenkt litt på skolekretser, om den nærmeste har flere barn som skal starte på samme skole som deres barn?

Anonymkode: 9ab41...714

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...