Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenker du det samme om økonomisk utroskap, eksempelvis hemmelighold rundt forbruk, gjeldsnedbetaling eller skjulte investeringer? Synes du det er greit med løgner og hemmelighold på generell basis i et forhold? For det er nemlig løgnene, hemmeligholdet og tillitsbruddet som er problemet her, den utro parten har i effekt vist at hen ikke er til å stole på, og man må da gå ut fra at dette også gjelder andre ting. 

Anonymkode: acadb...c50

Alltid må man trekke inn tullete og HELT usammenlignbare ting i dette.

Anonymkode: a4e27...d8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Han tar det som du burde. Ingen big deal, det er bare noe puling. Har det ikke blitt barn eller sykdom ut av det, er absolutt ingen skade skjedd.

Han hadde sikkert tatt det fint, om TS bare pulte litt rundt.

Not.

Skrevet
MizzVic skrev (6 minutter siden):

Han hadde sikkert tatt det fint, om TS bare pulte litt rundt.

Not.

Det vet vi ikke.

Skrevet

Parterapi - så fort som mulig. Ikke ha som mål å skulle "fikse" forholdet, men generelt komme over sviket på en ryddig måte uten at det blir vondt for dere som igjen går utover barna. Utroskap er helt grusomt å gå gjennom, og det er kanskje ikke en vei tilbake til en romantisk relasjon mellom deg og mannen. 

Anbefaler å lese/lytte til lydboken "Det er slutt" av Sissel Gran

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er jo ikke det. Utro betyr ikke at man har hatt sex med noen andre, det betyr at man har løyet og gått bak ryggen til den man er sammen med. At man bevisst har gjort noe som absolutt ikke er greit i forholdet med vitende og vilje. 

Dere som er for åpne forhold må da så gjerne være det, men best å innse at det er like søkt som å prøve å misjonere for veganisme, eller kommunisme. Det er rett og slett ikke for folk flest. 

Ts sin mann reagerer nok slik som han gjør som en del av en forsvarsmekanisme. Han håper kanskje det går over om han sitter helt muse stille i båten. Han opplever hvertfall mindre ubehag ved det enn om han konfronterte kona som jo er i tråd med hans unnvikende konfliktskye måte å være ellers. 

For utro folk er både feige, konfliktsky og mangler verdier og moral. 

Anonymkode: d87e5...833

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Hadde spurt mannen hvorfor han fortsatt er i huset. "Hvorfor er du her, det jo ingen vits i, kom deg hjem til elskerinna der du tydeligvis hører hjemme nå". "Jeg vil ivertfall ikke ha deg her". Så hadde jeg bestilt meklings-time (om barna er under 16 år), begynt å ordne papirer og pakket ned hans personlige ting. Om barna lurer på hva som skjer, send de til han, så får han svare. Hadde kun pratet om praktiske ting, kun gjort ting for meg og barna. Fullstendig fryst han ut. Kommer han luskende og vil ha tilgivelse eller parterapi, så avvis han totalt. 

Jeg gjorde lignende. Ikke pga utroskap, men for noe annet utilgivelig mannen hadde gjort. Først påstod han at det hadde rablet for meg. For han hadde plutselig fått innkalling til meklings-time. Og så gjorde jeg ikke husarbeid lenger eller snakket med han. Jeg sa: handlinger får som regel en konsekvens og det er dette. Ikke noe mer å snakke om. Iskald. Jeg flyttet ut kort tid etter. Han har aldri fått closure og maste om at vi måtte snakke sammen i flere måneder etter bruddet. Ga han ingenting for ingenting fortjener oppmerksomhet. Barna ble med meg, men de har litt samvær med faren. Vi kommuniserer om barna kun via tredjepart. Har ikke snakket direkte med fyren på over 6 år. 

Anonymkode: 3f5af...580

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Utroskap  er jo nettopp løgner, hemmeligholdelse og tillitsbrudd, så jeg skjønner ikke hva som ikke er  sammenlignbart her?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Han er ikke berørt, fordi han vet at det ikke blir samlivsbrudd. Han tenker det går over. Han har ikke respekt for deg. 
Muligens han blir vanskelig å ta oppgjøret med hus, barn osv… virker bare slik. 

Anonymkode: 9f53c...5e2

• Liker 2
Skrevet

Hadde spurt mannen hvorfor han fortsatt er i huset. "Hvorfor er du her, det jo ingen vits i, kom deg hjem til elskerinna der du tydeligvis hører hjemme nå". "Jeg vil ivertfall ikke ha deg her". Så hadde jeg bestilt meklings-time (om barna er under 16 år), begynt å ordne papirer og pakket ned hans personlige ting. Om barna lurer på hva som skjer, send de til han, så får han svare. Hadde kun pratet om praktiske ting, kun gjort ting for meg og barna. Fullstendig fryst han ut. Kommer han luskende og vil ha tilgivelse eller parterapi, så avvis han totalt. 

Jeg gjorde lignende. Ikke pga utroskap, men for noe annet utilgivelig mannen hadde gjort. Først påstod han at det hadde rablet for meg. For han hadde plutselig fått innkalling til meklings-time. Og så gjorde jeg ikke husarbeid lenger eller snakket med han. Jeg sa: handlinger får som regel en konsekvens og det er dette. Ikke noe mer å snakke om. Iskald. Jeg flyttet ut kort tid etter. Han har aldri fått closure og maste om at vi måtte snakke sammen i flere måneder etter bruddet. Ga han ingenting for ingenting fortjener oppmerksomhet. Barna ble med meg, men de har litt samvær med faren. Vi kommuniserer om barna kun via tredjepart. Har ikke snakket direkte med fyren på over 6 år. 

Nå skriver du ikke hva han hadde gjort, men uansett hvor bitter man er bør man snakke sammen om barna. Her virker det som om barna er den parten som har blitt mest skadelidende💔

Anonymkode: 227b9...46f

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nå skriver du ikke hva han hadde gjort, men uansett hvor bitter man er bør man snakke sammen om barna. Her virker det som om barna er den parten som har blitt mest skadelidende💔

Anonymkode: 227b9...46f

At all kommunikasjon går via tredjepart fungerer utmerket. Barna vet meget godt hva som har skjedd og forstår min reaksjon. Det eldste barnet vil nok aldri tilgi faren. 

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

At all kommunikasjon går via tredjepart fungerer utmerket. Barna vet meget godt hva som har skjedd og forstår min reaksjon. Det eldste barnet vil nok aldri tilgi faren. 

Med mindre han er pedofil som har begått forferdelige handlinger eller tilsvarende så synes jeg ikke det er greit å sett barna opp mot faren sin (eller moren) på en sånn måte. Du tvinger de jo til å ta side når du involverer barna i de voksnes affærer. 

Det er faktisk ikke greit. 

Anonymkode: d87e5...833

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Håper alle «barna» er voksne. Kan fort skje at når de er voksne, så blir de ganske sine på deg, for å bli blandet inn i deres problemer.

Han var utro mot deg, ikke barna.

Anonymkode: 64337...1ba

• Nyttig 1
Skrevet

Utroskap  er jo nettopp løgner, hemmeligholdelse og tillitsbrudd, så jeg skjønner ikke hva som ikke er  sammenlignbart her?

Økonomisk utroskap og lignende går fysisk ut over folk og økonomien deres. Vanlig utroskap går kun utover folk som har bestemt seg for at dette er så fælt.  Om de snur dette på hodet vil det knapt berøre dem, siden ingenting har skjedd i praksis.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Økonomisk utroskap og lignende går fysisk ut over folk og økonomien deres. Vanlig utroskap går kun utover folk som har bestemt seg for at dette er så fælt.  Om de snur dette på hodet vil det knapt berøre dem, siden ingenting har skjedd i praksis.

Man har blitt sveket på det groveste. Personen man liksom skal kunne stole mest på i hele verden, går bak ryggen din.

Normale folk har faktisk følelser. Og med mindre man er ENIG om et åpent forhold, vil selvfølgelig utroskap skade enormt. Psykisk, fysisk, praktisk og på alle mulige måter. 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Pek på døra og brøl KOM DEG UT! Evt pakk en koffert og dra. Da får du en reaksjon. 

Anonymkode: 16871...199

Hun kan jo dra selv?

Anonymkode: 487d0...627

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man har blitt sveket på det groveste. Personen man liksom skal kunne stole mest på i hele verden, går bak ryggen din.

Normale folk har faktisk følelser. Og med mindre man er ENIG om et åpent forhold, vil selvfølgelig utroskap skade enormt. Psykisk, fysisk, praktisk og på alle mulige måter. 

Kun om man vil at det skal være så fælt. Og uansett har det bare vært snakk om at en har hatt pikken inne i en annen dame. Absolutt alt annet ved forholdet er jo det samne. Det er derfor det går år og dag før det blir avslørt. Alt er ok, sånn egentlig. Man merker ingenting til det i hverdagen og derfor går dagene som vanlig.

Folk klarer også fint å se stort på dette. Gi litt mer blaffen, liksom.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kun om man vil at det skal være så fælt. Og uansett har det bare vært snakk om at en har hatt pikken inne i en annen dame. Absolutt alt annet ved forholdet er jo det samne. Det er derfor det går år og dag før det blir avslørt. Alt er ok, sånn egentlig. Man merker ingenting til det i hverdagen og derfor går dagene som vanlig.

Slutt å avspore! 

Anonymkode: 6ea70...5ee

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Slutt å avspore! 

Anonymkode: 6ea70...5ee

Ok.

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

At du har et lettvint forhold til løgner og tillitsbrudd, sier jo endel om hvilken type partner du er....

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

At du ser det sånn, gjør det ikke normalt. Man har ikke hatt det fint, man har hatt det fint på en løgn. Hadde alt vært fint, ville utroskapen aldri skjedd. 
Man er ikke utro mot noen man elsker.

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...