Gå til innhold

Jul i skomakergata

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Åh...*mimre mimre *....

Det var noe helt annet enn det dumme tullet de driver å sender nå.. . Tøflus, og Jon Blund......Skomakeren.......:)

Nå er det om å gjøre å lage noe som er mest mulig hippt - og som man kan lage flest mulig effekter til - så man får solgt mest mulig for "alle de andre barna har en slik lue - genser - bok......"....så man tjener mest mulig penger .......

Savner skomaker andersen jeg.....dagens unger går glipp av noe ....

Det verste er at jeg tror faktisk ikke det hadde fallt i smak hos dem heller jeg....tror de hadde syns at det var gammeldagst og teit og lite spennende, desverre :( For hvem gidder vel se en tøffel som spiser persille i disse pokemon tider......

Lille Meg 2 som gleder seg til jul :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo en virkelig bra serie, som har satt seg direkte i hjertet på (nesten) hele Norges befolkning. Virkelig en julekalender som bør vises på tv, igjen og igjen og igjen. Det er noe som VIRKELIG gir meg julestemning. Tøflus ruler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes også dette er en av de bedre juleseriene som har blitt sent, men gleder meg til jul på Månetoppen.

Jens petrus er jo folkene er så koselige.Tror nok mange små hadde hatt glede av å se den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære jenter!

Dere kan da få kjøpt serien på VHS og DVD!!!!!!!!

Gå til nærmeste butikk som selger slikt og se der!

Skomakergata............sukk...........DET er før-juls-kos, det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har den på video jeg! Så nå har jeg sett på de to første episodene og kooost meg masse med Jon Blund, Tøflus og kloppetti klopp musikken!!

(Den kommer ikke på Nrk med det første, jeg skrev mail til de og spurte, og de sa at de nok kom til å sende den igjen, men at de ikke hadde planer om det de nærmeste årene!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper hvert år på at Skomakergata skal komme i reprise, men blir like skuffet hver gang. Har hørt at disse seriene med rødnisser og blånisser skal være bra, men det fanger liksom ikke helt interessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jul i Skomakergata er såååååå herlig! :)

Og gjett om jeg ble glad da jeg åpnet første gave i adventskalenderen min, som min kjære har laget til meg. Der lå det en DVD med de 12 første episodene!! :D Gjett om jeg ble glad!

Så her i gården er det en episode hver dag! Også håper jeg på at jeg får de siste 12 episodene også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten syntes jeg "Jul i Skomakergata" var drepende kjedelig. Men jeg led meg gjennom det hver dag, for vi hadde jo bare NRK på den tiden, og det var bedre enn ingenting. Og så var det jo nedtelling til julaften, da, og det var jo greit. Eneste jeg likte litt var den dukkefilm snutten, men den varte jo i 5 sekund.

Nå synes jeg det er koseligere å se igjen de gamle episodene, får meg til å gjenoppleve barndommen litt. Men ikke tale om at sønnen min vil se det. Han er allerede "ødelagt" av Cartoon Network og Nickelodeon, og ser nesten aldri barnetv på NRK. Prøver å få han til, men da leker han heller. Det synes jeg faktisk er litt synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya på jobb

Gutten min er også av Cartoon-generasjonen, men har heldigvis fortsatt sansen for andre ting. Han setter stor pris på Blånissene, og håper så inderlig at skomakergata kommer neste gang... :)

Men så er han jo også den typen som drømmer om en liten rødmalt gammel stue i skogkanten med katt på trammen og rådyr i "hagen"... Snusken! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ti år gammel da de sendte Skomakergata for første gang, og jeg må vel si at jeg elsket serien.

Med ett unntak:

Jeg har aldri, selv ikke da jeg var barn, kunnet utstå det jeg for enkelthets skyld vil kalle "nrk-unger".

Ikke et eneste vondt ord om hun som spillte Stina i Skomakergata....hun var et barn da, som gjorde det hun fikk beskjed om av innspillingslederen.

Men hvorfor innspillingslederen da, og alle innspillingsledere etterpå, på død og liv henholdsvis insisterte og insisterer på at alle barn på TV skal være så infernalskt hoppende blide, spruldende og ekkelt politisk korrekte, er meg en gåte. Det vil si.....det er jo ikke en gåte; barne-tv skal jo ha litt oppdragende effekt, men.....herreminhatt!!! Jeg synes at hoppende blide barn er helt nydelig, så lenge den hoppende blidheten ikke er så utsøkt innstudert og stilisert.......

Vel.

Jeg har lyst å se Skomakergata igjen. Jeg synes den er helt skjønn.....og sant og si så liker jeg å irritere meg over vemmelige nrk-ungene. De vekker på sin ekle måte en del god minner fra min barndom. :lol:

Milo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...