Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

For mange år siden hadde vi en gjest som overnattet på et soverom i kjelleren. Morgenen etter sa hun at "dere vet at dere ikke er alene her? Jeg har hatt mann stående ved sengen min i hele natt". Vi har ikke merket noe selv, men nå i julen hadde vi en ny gjest på same rom, som kunne fortelle om følelsen av en skikkelse i rommet, og at søvnen var dårlig. 

Andre med slike erfaringer? Hva kan man gjøre? Har jo sett litt på Åndenes makt, og at det finnes "medium" som kan "balansere" denne energien. Hvordan finner man disse? Hva tar de betalt?

Anonymkode: 63c53...8b3

Oooh! Sånt er spennende 👏😁

Har du tilbudt han en bøskive?

Anonymkode: b240f...57d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

er du ikke nysgjerrig TS? Overnatt i det rommet selv, så kan du se om det er noe skummelt der nede 

Anonymkode: b89ca...ba9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Flere av de mest 'oppegående' og 'A4' folka jeg vet om - som jeg ALDRI hadde trodd ville innrømt opplevelser med slikt, har fortalt meg om hva de har opplevd. Men jeg har FULL forståelse for de som er skeptiske, jeg heller trodde NADA på sånt før. Man må rett og slett oppleve det selv før man blir overbevist. Og jeg har ingen problemer med at folk ikke tror på meg 😂

Anonymkode: eac95...871

• Liker 4
Skrevet (endret)

Litt avsporing fra tråden, men er det noen som har opplevd å se små "ildkuler" i huset? På størrelse med en golfball, som svever i lufta.

Noe alla dette"

maxresdefault.jpg

Endret av Tunique
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Flere av de mest 'oppegående' og 'A4' folka jeg vet om - som jeg ALDRI hadde trodd ville innrømt opplevelser med slikt, har fortalt meg om hva de har opplevd. Men jeg har FULL forståelse for de som er skeptiske, jeg heller trodde NADA på sånt før. Man må rett og slett oppleve det selv før man blir overbevist. Og jeg har ingen problemer med at folk ikke tror på meg 😂

Anonymkode: eac95...871

Jeg har selv vært veldig skeptisk og vil anse meg som skeptisk fortsatt, men jeg har opplevd mitt og fått det bekreftet fra folk som umulig kunne vite. I tillegg var noe av det opplevelser som jeg ikke hadde alene.

Jeg kan ikke påstå at det var spøkelser eller slikt uten konkrete beviser, men jeg kan heller ikke utelukke det.

Noe rart var det, så at det finnes noe der ute som vi ikke evner å forstå oss på. Det er jeg sikker på.

Anonymkode: b240f...57d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor nå på en gård som er 254 år gammel og merker ingenting. Vokst opp på gård fra 1870 og aldri merket noe der heller. 

Skjønner såpass at om noe slikt fantes så ville noen i slekta har merket det, samme med der jeg bor nå. Barna merker heller ingenting. 

Så jeg klarer ikke å tro på sånt. 

Anonymkode: 258de...5d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg bor nå på en gård som er 254 år gammel og merker ingenting. Vokst opp på gård fra 1870 og aldri merket noe der heller. 

Skjønner såpass at om noe slikt fantes så ville noen i slekta har merket det, samme med der jeg bor nå. Barna merker heller ingenting. 

Så jeg klarer ikke å tro på sånt. 

Så fordi det ikke finnes i ditt hus, så finnes det ingensteder? :klo: 

Anonymkode: ef3d5...cf2

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Når det gjelder barn, så er det mange voksne som opplever at barn forteller mye rart når de er små, både om tidligere liv og andre folk de mener er i eller rundt huset der de bor. Dette ofte uten at foreldrene har prakket på dem noen vrangforestillinger eller snakket om noe lignende før. 

Anonymkode: 0dfa1...a1b

Min sønn er (3) et sånt barn. Han snakker stadig vekk om at da jeg var et barn, var han voksen. Han sier han har passet på meg, i tillegg snakker han om en katt han har hatt og at han hadde en datter 😮 

Når det gjelder spørsmålet ditt ts, du trenger ikke gjøre noen ting om ikke du opplever ubehag i huset. Noen energier er bare positive og helt ok å ha på besøk :) 

Anonymkode: 94818...c83

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Tunique skrev (19 minutter siden):

Litt avsporing fra tråden, men er det noen som har opplevd å se små "ildkuler" i huset? På størrelse med en golfball, som svever i lufta.

Noe alla dette"

maxresdefault.jpg

De er orber. :) Avdøde sjeler.

Anonymkode: 74bcc...32c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min sønn er (3) et sånt barn. Han snakker stadig vekk om at da jeg var et barn, var han voksen. Han sier han har passet på meg, i tillegg snakker han om en katt han har hatt og at han hadde en datter 😮 

Når det gjelder spørsmålet ditt ts, du trenger ikke gjøre noen ting om ikke du opplever ubehag i huset. Noen energier er bare positive og helt ok å ha på besøk :) 

Så han var bestefaren din?

AnonymBruker
Skrevet

Vi treffer ofte de samme sjelene igjen og igjen i liv etter liv. Så det han sier er ikke rart i det hele tatt 

Anonymkode: dc63f...4eb

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke på slike ting. Legg en bibel der inne. 

Anonymkode: ede5b...0cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De er orber. :) Avdøde sjeler.

Hvordan kan du si det så sikkert? Hvordan vet du det? 

Anonymkode: 9705e...369

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan kan du si det så sikkert? Hvordan vet du det? 

Jeg vet det jo ikke, men jeg bruker den forklaringen min tante fikk på dem av min farfar. Jeg kan ikke se sånt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri trodd på sånt. Allikevel har jeg to opplevelser som gjør at jeg er usikker på om jeg kan være så bastant.

Min farmor bodde alene i barndomshjemmet til min far 120 mil unna oss i over 13 år etter at min farfar døde. Var på besøk hos henne minst én gang årlig (lange perioder om sommeren). Hun døde i 1994 (jeg er over 50 nå). I huset er det en bratt trapp (jeg eier fortsatt huset), og min farmor hadde to kunstige hofter og gikk på en veldig særegen måte i den trappa. Huset er 150 år gammelt og på ingen måte lydisolert, så man hører alt godt. Sommeren etter at hun døde var vi der, og jeg hørte skrittene hennes i trappa flere ganger den sommeren. Ble ikke redd på noe vis, men syntes egentlig det var litt godt å tenke på. Dette var når ingen andre gikk i trappa, og når man har hørt den lyden i 20 år, så kjenner man den igjen. Neste gang vi var i huset var det stille, men gangen etter der igjen hørte jeg skrittene i trappa igjen ved noen anledninger. Da snakket jeg høyt med henne (uten å få svar selvfølgelig), sa til henne at vi hadde det bra alle sammen, at pappa tok vare på huset og at alt var i orden, og hun kunne dra og være med farfar og slappe av. Aner ikke hvorfor jeg sa det, for det er overhodet ikke naturlig for meg å verken tro på eller snakke med overnaturlige, men jeg gjorde nå det. Det er nå 30 år siden, og jeg har ikke hørt skrittene hennes etter det eller fått noen andre tegn i det huset (var der senest nå i september).

Den andre gangen var for snart et år siden. Min far lå på det siste. De to siste dagene han levde (da fikk vi ikke kontakt med ham) begynte det å komme en linerle til huset her. Ble først irritert, for den var så intens, bæsjet ned alt av vinduer og biler så vi måtte fjerne fuglemøkk flere ganger daglig pga lakken på bilen. Det var EN linerle hele tiden. Tenkte ikke over det først, dette var i april og linerlene kommer jo på den tiden, men det rare var at det var denne ene som holdt på så intenst. Min far døde, og linerla fortsatte. Satt på terrassen på grillen og hakket på vinduet. Jeg hadde flere ganger vært ute hos den de andre dagene også, ba den litt på fleip om å bæsje andre steder enn på bilene, og den var overraskende lite skvetten. Men denne gangen da den satt på grillen, så gikk jeg ut til den og sa "Pappa, hvis dette er deg, så kan du hvile nå. Jeg savner deg, og jeg er trist, men det går bra med meg, og det går bra med "navn på barnebarna og min mann og mamma". Takk for at du kom og sa hadet og sjekket på meg, men du trenger ikke passe på, det kommer til å gå bra med oss".  Etter det så jeg ikke linerla, det ble slutt på nedbæsjede biler og hakking på vinduer osv. Det kan ha vært tilfeldig, men det føles ikke sånn....

Sporet av litt nå, men selv for en som ikke tror på noe sånt er dette litt spesielt.

Anonymkode: fd8ed...60a

• Liker 2
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vet det jo ikke, men jeg bruker den forklaringen min tante fikk på dem av min farfar. Jeg kan ikke se sånt.

Så hvorfor uttaler du deg så skråsikkert hvis du ikke vet? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så hvorfor uttaler du deg så skråsikkert hvis du ikke vet? 

Ok, det kan også være fuktpartikler, støv, støv, osv som blir lyst opp av blitsjen på bilder. Men det er også mulig det er sjeler. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har aldri trodd på sånt. Allikevel har jeg to opplevelser som gjør at jeg er usikker på om jeg kan være så bastant.

Min farmor bodde alene i barndomshjemmet til min far 120 mil unna oss i over 13 år etter at min farfar døde. Var på besøk hos henne minst én gang årlig (lange perioder om sommeren). Hun døde i 1994 (jeg er over 50 nå). I huset er det en bratt trapp (jeg eier fortsatt huset), og min farmor hadde to kunstige hofter og gikk på en veldig særegen måte i den trappa. Huset er 150 år gammelt og på ingen måte lydisolert, så man hører alt godt. Sommeren etter at hun døde var vi der, og jeg hørte skrittene hennes i trappa flere ganger den sommeren. Ble ikke redd på noe vis, men syntes egentlig det var litt godt å tenke på. Dette var når ingen andre gikk i trappa, og når man har hørt den lyden i 20 år, så kjenner man den igjen. Neste gang vi var i huset var det stille, men gangen etter der igjen hørte jeg skrittene i trappa igjen ved noen anledninger. Da snakket jeg høyt med henne (uten å få svar selvfølgelig), sa til henne at vi hadde det bra alle sammen, at pappa tok vare på huset og at alt var i orden, og hun kunne dra og være med farfar og slappe av. Aner ikke hvorfor jeg sa det, for det er overhodet ikke naturlig for meg å verken tro på eller snakke med overnaturlige, men jeg gjorde nå det. Det er nå 30 år siden, og jeg har ikke hørt skrittene hennes etter det eller fått noen andre tegn i det huset (var der senest nå i september).

Den andre gangen var for snart et år siden. Min far lå på det siste. De to siste dagene han levde (da fikk vi ikke kontakt med ham) begynte det å komme en linerle til huset her. Ble først irritert, for den var så intens, bæsjet ned alt av vinduer og biler så vi måtte fjerne fuglemøkk flere ganger daglig pga lakken på bilen. Det var EN linerle hele tiden. Tenkte ikke over det først, dette var i april og linerlene kommer jo på den tiden, men det rare var at det var denne ene som holdt på så intenst. Min far døde, og linerla fortsatte. Satt på terrassen på grillen og hakket på vinduet. Jeg hadde flere ganger vært ute hos den de andre dagene også, ba den litt på fleip om å bæsje andre steder enn på bilene, og den var overraskende lite skvetten. Men denne gangen da den satt på grillen, så gikk jeg ut til den og sa "Pappa, hvis dette er deg, så kan du hvile nå. Jeg savner deg, og jeg er trist, men det går bra med meg, og det går bra med "navn på barnebarna og min mann og mamma". Takk for at du kom og sa hadet og sjekket på meg, men du trenger ikke passe på, det kommer til å gå bra med oss".  Etter det så jeg ikke linerla, det ble slutt på nedbæsjede biler og hakking på vinduer osv. Det kan ha vært tilfeldig, men det føles ikke sånn....

Sporet av litt nå, men selv for en som ikke tror på noe sånt er dette litt spesielt.

Anonymkode: fd8ed...60a

Dette var fint og sterkt, takk.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Så fordi det ikke finnes i ditt hus, så finnes det ingensteder? :klo: 

Anonymkode: ef3d5...cf2

Jeg har bodd mange steder, flere eldre steder. Skulle det vært noe så burde det hvert fall ha vært på disse gamle stedene. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så han var bestefaren din?

Begge mine bestefedre var dessverre allerede gått over da jeg ble født. Ut ifra det han sier tror jeg han kan ha vært en nær venn av familien som passet meg da jeg var liten, men vanskelig å vite 🤷🏻‍♀️ Blir jo helt satt ut hver gang han begynner å snakke om disse tingene 😅

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi treffer ofte de samme sjelene igjen og igjen i liv etter liv. Så det han sier er ikke rart i det hele tatt 

Anonymkode: dc63f...4eb

Høres logisk ut! ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...