Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For mange år siden hadde vi en gjest som overnattet på et soverom i kjelleren. Morgenen etter sa hun at "dere vet at dere ikke er alene her? Jeg har hatt mann stående ved sengen min i hele natt". Vi har ikke merket noe selv, men nå i julen hadde vi en ny gjest på same rom, som kunne fortelle om følelsen av en skikkelse i rommet, og at søvnen var dårlig. 

Andre med slike erfaringer? Hva kan man gjøre? Har jo sett litt på Åndenes makt, og at det finnes "medium" som kan "balansere" denne energien. Hvordan finner man disse? Hva tar de betalt?

Anonymkode: 63c53...8b3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser og merker gjenferd, selv om jeg ikke liker å bruke det ordet. Vi har en kvinne boende hos oss, og selv om folk flest ikke merker noe til henne, har jeg også hatt besøk av noen få gjester som har merket seg at hun er her. Hun er glad, mild og munter, og jeg ser ingen grunn til å prøve å få henne bort. Hun gjør oss ingenting, og gjør i det hele tatt lite av seg.

Anonymkode: 18dc3...f12

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det ikke er onde krefter er det ikke noe å bry seg om. 

Anonymkode: 742de...802

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ringt inn bekymringsmelding til legen til disse. Hallusinasjoner er ikke bra. 

Anonymkode: 7ffd7...44b

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde ringt inn bekymringsmelding til legen til disse. Hallusinasjoner er ikke bra. 

Anonymkode: 7ffd7...44b

Det hjelper ikke å snakke fornuft til slike mennesker. Det er dessverre litt for mange som tror på ånder, tusser og troll.

En hjerne som utvikles normalt vil slutte å tro på slikt, på grunn av at det ikke finnes noen bevis på at gjenferd finnes.

Det er ekstra ille når voksne folk skal prakke disse vrangforestillingene på barn. Det grenser til ondskap.

Anonymkode: 2a0b6...80e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg ser og merker gjenferd, selv om jeg ikke liker å bruke det ordet. Vi har en kvinne boende hos oss, og selv om folk flest ikke merker noe til henne, har jeg også hatt besøk av noen få gjester som har merket seg at hun er her. Hun er glad, mild og munter, og jeg ser ingen grunn til å prøve å få henne bort. Hun gjør oss ingenting, og gjør i det hele tatt lite av seg.

Anonymkode: 18dc3...f12

Helt feil. Dere har ikke noen kvinne boende hos dere.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

For mange år siden hadde vi en gjest som overnattet på et soverom i kjelleren. Morgenen etter sa hun at "dere vet at dere ikke er alene her? Jeg har hatt mann stående ved sengen min i hele natt". Vi har ikke merket noe selv, men nå i julen hadde vi en ny gjest på same rom, som kunne fortelle om følelsen av en skikkelse i rommet, og at søvnen var dårlig. 

Andre med slike erfaringer? Hva kan man gjøre? Har jo sett litt på Åndenes makt, og at det finnes "medium" som kan "balansere" denne energien. Hvordan finner man disse? Hva tar de betalt?

Anonymkode: 63c53...8b3

Åndenes makt og såkalte medium lever av å loppe naive mennesker.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vi ringte til en prest. Vi er ikke medlemmer av statskirken, men det gjorde ingenting. Han kom og velsignet huset. Etter det har det vært helt stille. Vet ikke om det er tilfeldig eller ei, eller bare vrangforestillinger fra vår side, men jeg er veldig glad for at jeg ringte. 

Anonymkode: 12759...a27

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var en av de som trodde at de som trodde på slike ting var helt klin gærne. Helt til jeg flyttet til ett hus hvor det var noen 😅 Jeg trodde det hadde tilta for meg, helt til jeg forsiktig nevnte det for mannen min en dag, ville jo ikke at han skulle tro jeg hadde klikka 😂 Men responsen var: Det vet jeg, det merket jeg første dagen det.

Så det finnes mer mellom himmel og jord. Tro meg, jeg har INGEN grunn til å finne på noe sånt. 

Anonymkode: eac95...871

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid følt at de er noe i en del av huset til foreldrene mine. Det samme sa alltid vennene mine, og vennene til søsteren min, selv om de aldri snakket sammen. Helt siden jeg var liten så har jeg kjent på en plutselig redsel der. 

Anonymkode: 2a893...42c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Presten var sa det var demoner som var forkledt, og at de måtte drives ut. 

Anonymkode: 74bcc...32c

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg var en av de som trodde at de som trodde på slike ting var helt klin gærne. Helt til jeg flyttet til ett hus hvor det var noen 😅 Jeg trodde det hadde tilta for meg, helt til jeg forsiktig nevnte det for mannen min en dag, ville jo ikke at han skulle tro jeg hadde klikka 😂 Men responsen var: Det vet jeg, det merket jeg første dagen det.

Så det finnes mer mellom himmel og jord. Tro meg, jeg har INGEN grunn til å finne på noe sånt. 

Anonymkode: eac95...871

For noe vås. Ingen grunn til å tro på deg.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dere er nok ikke alene da. Det er en hund hos oss, vi har ingen hund. Den står i hallen i 2.etasje. Og så kokes det kaffe på de merkeligste tidspunkt, spesielt temmelig sent på kvelden. Ingen her koker kaffe, vi trakter kaffe men ikke kl 23 på kvelden.

Men de to gamle brødrene som bodde her for mange år siden, de lagde visst mat og kaffe sent på kvelden har vi blitt fortalt av de som kjente de.

Anonymkode: 9a599...e42

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hjelper ikke å snakke fornuft til slike mennesker. Det er dessverre litt for mange som tror på ånder, tusser og troll.

En hjerne som utvikles normalt vil slutte å tro på slikt, på grunn av at det ikke finnes noen bevis på at gjenferd finnes.

Det er ekstra ille når voksne folk skal prakke disse vrangforestillingene på barn. Det grenser til ondskap.

Helt i orden at du ikke tror det er mulig at energier etter døde mennesker kan henge igjen i et hus eller område, men å blande det sammen med "tusser og troll" og latterliggjøre folk som mener de ser/hører/føler "noe" i huset, blir for dumt. Holder det ikke å bare å la være å tro på det selv, og la det være med det? Hvorfor så irritert på at andre mener noe annet enn deg?

Når det gjelder barn, så er det mange voksne som opplever at barn forteller mye rart når de er små, både om tidligere liv og andre folk de mener er i eller rundt huset der de bor. Dette ofte uten at foreldrene har prakket på dem noen vrangforestillinger eller snakket om noe lignende før. 

Anonymkode: 0dfa1...a1b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Ian skrev (3 minutter siden):

For noe vås. Ingen grunn til å tro på deg.

Hvorfor denne trangen til å være nedlatende? Blir du trigget av at andre tror på eller mener noe annet enn deg? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mangelen på bevis er ikke bevis på at det ikke finnes, glupingen. Ser du Wifi, eller kan det tenkes at også andre ting, som for eksempel gjenferd, opererer utenfor hva våre øyne kan se? Jeg tror ikke på det selv, men du har en tankegang som et barnehagebarn.

Anonymkode: 4413b...c69

• Nyttig 1
Skrevet

Der traff du spikern, gluping: "Mangel på bevis".

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor denne trangen til å være nedlatende? Blir du trigget av at andre tror på eller mener noe annet enn deg? 

Er du en av Smiths venners internettkavaleri?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt i orden at du ikke tror det er mulig at energier etter døde mennesker kan henge igjen i et hus eller område, men å blande det sammen med "tusser og troll" og latterliggjøre folk som mener de ser/hører/føler "noe" i huset, blir for dumt. Holder det ikke å bare å la være å tro på det selv, og la det være med det? Hvorfor så irritert på at andre mener noe annet enn deg?

Når det gjelder barn, så er det mange voksne som opplever at barn forteller mye rart når de er små, både om tidligere liv og andre folk de mener er i eller rundt huset der de bor. Dette ofte uten at foreldrene har prakket på dem noen vrangforestillinger eller snakket om noe lignende før. 

Selvsagt forteller barn mye rart. De er barn!

Et voksent menneske hjerne bør slutte med å fortelle "mye rart".

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Slike tråder er alltid like gøy. 

Det skal komme noen som aldri har opplevd noe og si "det finnes ikke". 

Men vi som har opplevd unaturlige fenomen som ikke har en logisk forklaring, vi lar oss ikke påvirke av kritikere som ikke har peiling på hva de snakker om. 

Anonymkode: ef3d5...cf2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...