BraNok Skrevet 13. januar #1 Skrevet 13. januar Hei. Jeg sliter med diverse overgangsplager, bl.a manglende sexlyst.... Har nå fått testosterotilskudd (gel) av gynekologen, og er veldig spent på den. Noen her med erfaring? 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #2 Skrevet 13. januar For meg reddet det ekteskapet! Og det er ikke en overdrivelse. Jeg hadde null sexlyst, taklet ikke at han ville gi meg en klem en gang. Jeg følte vi hadde null kommunikasjon, stemningen var anspent og vi var nesten som fremmede for hverandre. Jeg var overbevist om at det kom til å ende i brudd før eller siden, men alt snudde da jeg begynte på testosteron. Nå føler jeg meg forelsket igjen, har lyst på sex og nyter det, og vi har en hverdag med mye latter, gode samtaler og god stemning. Er så takknemlig for at testosterontilskudd finnes, og at de har fått øynene opp for at kvinner kan ha nytte av det 🥰 Anonymkode: 0957a...99b 3 2
AnonymBruker Skrevet 13. januar #3 Skrevet 13. januar Jeg opplever forresten også at jeg har blitt mer positiv og fått mer tiltakslyst sånn generelt. Det er også mye lettere å være tydelig i kommunikasjon med andre, sette grenser for barna osv. Det eneste jeg har merket av bivirkninger er at jeg fikk ganske kort lunte i oppstarten, men det var bare innimellom, ikke hele tiden. Har justert dosen litt ned i etterkant, og har ikke merket noe til det etterpå ☺️ Anonymkode: 0957a...99b
Soft mann Skrevet 13. januar #4 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): For meg reddet det ekteskapet! Og det er ikke en overdrivelse. Jeg hadde null sexlyst, taklet ikke at han ville gi meg en klem en gang. Jeg følte vi hadde null kommunikasjon, stemningen var anspent og vi var nesten som fremmede for hverandre. Jeg var overbevist om at det kom til å ende i brudd før eller siden, men alt snudde da jeg begynte på testosteron. Nå føler jeg meg forelsket igjen, har lyst på sex og nyter det, og vi har en hverdag med mye latter, gode samtaler og god stemning. Er så takknemlig for at testosterontilskudd finnes, og at de har fått øynene opp for at kvinner kan ha nytte av det 🥰 Anonymkode: 0957a...99b Hvordan inntar du testosteron?
BraNok Skrevet 13. januar Forfatter #5 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (28 minutter siden): For meg reddet det ekteskapet! Og det er ikke en overdrivelse. Jeg hadde null sexlyst, taklet ikke at han ville gi meg en klem en gang. Jeg følte vi hadde null kommunikasjon, stemningen var anspent og vi var nesten som fremmede for hverandre. Jeg var overbevist om at det kom til å ende i brudd før eller siden, men alt snudde da jeg begynte på testosteron. Nå føler jeg meg forelsket igjen, har lyst på sex og nyter det, og vi har en hverdag med mye latter, gode samtaler og god stemning. Er så takknemlig for at testosterontilskudd finnes, og at de har fått øynene opp for at kvinner kan ha nytte av det 🥰 Anonymkode: 0957a...99b Takk for (positivt) svar! 🥰 Krysser fingrene for at jeg opplever det samme 😊 Bruker du også gel? I så fall hvor mye og hvor ofte?
AnonymBruker Skrevet 13. januar #6 Skrevet 13. januar Soft mann skrev (2 timer siden): Hvordan inntar du testosteron? BraNok skrev (1 time siden): Takk for (positivt) svar! 🥰 Krysser fingrene for at jeg opplever det samme 😊 Bruker du også gel? I så fall hvor mye og hvor ofte? Jeg tar gel ja. Dosering er vel ikke lov å dele her inne, men jeg tar hver dag ☺️ Håper du også får god hjelp av det! 🤞🏻 Anonymkode: 0957a...99b
Soft mann Skrevet 13. januar #7 Skrevet 13. januar (endret) Glemte og sitere🙈🙈 Endret 13. januar av Soft mann
Soft mann Skrevet 13. januar #8 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg tar gel ja. Dosering er vel ikke lov å dele her inne, men jeg tar hver dag ☺️ Håper du også får god hjelp av det! 🤞🏻 Anonymkode: 0957a...99b Som du smører på vulva?
AnonymBruker Skrevet 13. januar #9 Skrevet 13. januar Som med alle andre medikamenter som en lege/gynekolog foreskriver på resept så følger det med en en forklaring på hvordan en bruker geléen og hvor mye pr dag. Det en ikke skal gjøre er å påføre det i underlivet. Anonymkode: 1718d...1e1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #10 Skrevet 13. januar Soft mann skrev (3 timer siden): Som du smører på vulva? Nei, på underarmen eller innsiden av låret. Anonymkode: 0957a...99b
BraNok Skrevet 13. januar Forfatter #11 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg tar gel ja. Dosering er vel ikke lov å dele her inne, men jeg tar hver dag ☺️ Håper du også får god hjelp av det! 🤞🏻 Anonymkode: 0957a...99b Takk 😊 Jeg skal smøre med gel 2 ggr pr uke.
AnonymBruker Skrevet 13. januar #12 Skrevet 13. januar BraNok skrev (57 minutter siden): Takk 😊 Jeg skal smøre med gel 2 ggr pr uke. Slik jeg har forstått det så tas testosteronet raskt opp og går raskt ut igjen, og på bakgrunn av det anbefalte gynekologen min å ta hver dag eller annenhver dag. Hun sa også at noen har god effekt av å ta et par ganger i uka, så godt mulig det funker også 😊 Anonymkode: 0957a...99b
AnonymBruker Skrevet 13. januar #13 Skrevet 13. januar Jeg tar daglig, og Jeg også tar en mikroskopisk klatt på indre kjønnslepper og klitorishette et par ganger i uka. Jeg syns det gir økt blodtilførsel og følsomhet. Anonymkode: c7dda...d1b
AnonymBruker Skrevet 13. januar #14 Skrevet 13. januar Null effekt, så har sluttet å ta det. Kun lenzetto og utrogestan. Anonymkode: 879a7...8d0
AnonymBruker Skrevet 13. januar #15 Skrevet 13. januar Jeg måtte gå på det i fem mnd før jeg smått kunne kjenne at det skjedde noe som helst. Det er ikke uvanlig at det tar mange mnd. Anonymkode: c7dda...d1b
AnonymBruker Skrevet 13. januar #16 Skrevet 13. januar Vær forsiktige. Jeg tok 5 mg hver dag i 3 uker. Tok kontrollblodprøve og hadde da testisteronverdi på 13.7. Sluttet med en gang selvsagt. Anonymkode: 4b491...33a 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar #17 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): For meg reddet det ekteskapet! Og det er ikke en overdrivelse. Jeg hadde null sexlyst, taklet ikke at han ville gi meg en klem en gang. Jeg følte vi hadde null kommunikasjon, stemningen var anspent og vi var nesten som fremmede for hverandre. Jeg var overbevist om at det kom til å ende i brudd før eller siden, men alt snudde da jeg begynte på testosteron. Nå føler jeg meg forelsket igjen, har lyst på sex og nyter det, og vi har en hverdag med mye latter, gode samtaler og god stemning. Er så takknemlig for at testosterontilskudd finnes, og at de har fått øynene opp for at kvinner kan ha nytte av det 🥰 Anonymkode: 0957a...99b Hvordan fikk du tak i? Fastlegen min ville ikke gi meg, hun ville bare prakke på meg østrogen, som jeg føler jeg ikke trenger. Anonymkode: 02161...061
AnonymBruker Skrevet 13. januar #18 Skrevet 13. januar Jeg spurte legen min om det da jeg begynte på Novofem, han sa nei. Nå har jeg gått på dem et år, jeg sover bedre om nettene og svetter ikke som en gris om natten lengre, men sexlysten har ikke blitt bedre. Til dere som har fått testosteron, måtte dere «gnåle»? Anonymkode: 3d090...e2e
AnonymBruker Skrevet 13. januar #19 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Vær forsiktige. Jeg tok 5 mg hver dag i 3 uker. Tok kontrollblodprøve og hadde da testisteronverdi på 13.7. Sluttet med en gang selvsagt. Anonymkode: 4b491...33a Jeg har tatt ca 15mg (kroppen ta opp bare en liten del av det) daglig i fire mnd og ligger på 1.9 Anonymkode: c7dda...d1b
AnonymBruker Skrevet 13. januar #20 Skrevet 13. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg spurte legen min om det da jeg begynte på Novofem, han sa nei. Nå har jeg gått på dem et år, jeg sover bedre om nettene og svetter ikke som en gris om natten lengre, men sexlysten har ikke blitt bedre. Til dere som har fått testosteron, måtte dere «gnåle»? Anonymkode: 3d090...e2e Jeg måtte gnåle, ja. Gråte, til og med!! Jeg byttet gynekolog og fikk en helt annen opplevelse. Han støtter behandling som involverer testosteron. Og er ikke rigid på tall, han ser symptomer Anonymkode: c7dda...d1b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå