Sommerfugl83 Skrevet 4. april 2006 #1 Skrevet 4. april 2006 Jeg skal flytte om en uke og må bestille meg bredbånd. Er det noen med noen gode tips ideer til hvilken leverandør jeg bør evt ikke bør velge? Jeg bor i Oslo. Jeg har rett og slett ikke peiling på dette med hastigheter og hvor mye jeg evt betaler for hva osv. Jeg planlegger å skulle kunne betale ca 3-400kr/mnd. På forhånd takk for hjelpen
liv Skrevet 4. april 2006 #2 Skrevet 4. april 2006 ikke nextgentel. Vi betaler for 1500kbs og får 382kbs. Og det er ingen ting å gjøre med det sier de! De er tydligvis ikke intressert i å ordne opp!
Gjest Kaffegjesten Skrevet 5. april 2006 #3 Skrevet 5. april 2006 Min erfaring er at dette har lite med Nextgentel å gjøre, men heller kvaliteten på linjen som Bravida (eller kobbernetteier) har. Derfor kan du oppleve dette med veldig mange ADSL-tilbydere - og jeg begynner å ha hjulpet mange nå med nettverk. Jeg har Nextgentel selv og det samme har min nabo. Forstå det den som kan - jeg har knallinje med topp hastighet, min nabo har elendig linje og dårlig hastighet som ikke kan oppgraderes. Min nabo bor i en 2-mannsbolig. De i andre enden har Telenor ADSL - med like elendig hastighet. Linjekvalitet er nøkkelordet og det kan ikke ADSL-tilbyderne gjøre noe særlig meg, det kan derimot netteier.
Gjest Raga Skrevet 5. april 2006 #4 Skrevet 5. april 2006 (endret) Jeg bor ikke i Oslo, men har bredbånd via TV-kabelen fra Canal Digital. 1500 kbps ned og 500 kbps opp, for 347,- i måneden. Jeg måler linjen ganske ofte og hastigheten stemmer alltid, så jeg er fornøyd. Endret 5. april 2006 av Selene
Lillesøster Skrevet 5. april 2006 #5 Skrevet 5. april 2006 ikke nextgentel. Vi betaler for 1500kbs og får 382kbs. Og det er ingen ting å gjøre med det sier de! De er tydligvis ikke intressert i å ordne opp! ← Slik er det med oss også. Jeg ser at kaffegjesten forklarer det på den måten vi også fikk forklart det hos nextfuckinggentel, men at man atpåtil må betale for det er helt uakseptabelt. Hva med å prøve chello?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå