Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har barn som har flytta hjemmefra... Hvordan ble økonomien? Gikk dere ned i stilling? 

Anonymkode: c57e5...4fa

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Betaler inn ekstra på boliglånet, også drypper det endel penger på student"barna" mine. Flybilletter hjem til jul og ferier, litt ekstra penger til mat når studielånet ikke strekker til og det har vært få vakter å få etc.

Og så reiser jeg litt mer :)

Har ikke gått ned i stilling. Faktisk så jobber jeg enda mer. Nå har jeg tid til det og boliglånet krymper betraktelig hver måned. 

Anonymkode: 2131a...852

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg jobber mer. Sparer også mer, reiser mer, og betaler en del ting til student-barnet mitt.

• Liker 2
Skrevet

Ser ikke for meg å trappe ned de første årene som "barnløs". Vi ser derimot for oss å flytte fra hus til leilighet, og betale heftig ned på boliglånet eller spare de årene sånn at vi kan hjelpe barna med å komme inn på boligmarkedet etter studiene.

Mulig jeg vil ned litt i stilling når jeg en gang blir bestemor om de bor i nærheten og hente i barnehagen. Men det er mest sannsynlig noen år inn i fremtiden 😉

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Økonomien ble mye bedre. 3 stykker som flyttet ut. Nei, gikk ikke ned i stilling. Jeg har så mye tid! Ingen å lage mat til, kjøre, trøste, vente på. Det er bare meg og mannen..så nå trenger jeg ikke jobbe mindre. Det trenger du mer når du har dem hjemme. 

Men ja...det er litt skjønt. Litt vemodig, men fint. Nå er jeg og mannen på en liten ferie...for det har vi råd til nå. 😅

Anonymkode: 26cec...9fb

• Liker 5
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jobber mindre. Jobber ca 10 dager i mnd, 20 dager fri. Er deilig å kunne nyte livet nå imens jeg lever. Man vet aldri når man dør. Venter i hvertfall ikke på pensjonen, da kan det være man er for syk til å leve.

Anonymkode: 9e6c6...0e1

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mye bedre og jobber minst like mye. Fordi jeg liker å jobbe. 

Men vi reiser oftere på langhelger og ferier nå enn tidligere. 

Anonymkode: 92904...d2c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei hvorfor skulle vi gå ned i stilling? Nå har vi jo mye mer fritid.

Økonomien er bedre, vi er endelig gjeldfri fordi vi har betalt ned på lånet så mye vi har klart i alle år.. Bruker mye mindre penger på mat. Sparer penger til oppgradering av bolig (klimakrav) og til barn og barnebarn.

Anonymkode: 831a5...ce5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei hvorfor skulle vi gå ned i stilling? Nå har vi jo mye mer fritid.

Økonomien er bedre, vi er endelig gjeldfri fordi vi har betalt ned på lånet så mye vi har klart i alle år.. Bruker mye mindre penger på mat. Sparer penger til oppgradering av bolig (klimakrav) og til barn og barnebarn.

Anonymkode: 831a5...ce5

Ts 

Lenge til mine barn er store. Men for min del så jobber jeg for å leve så om jeg har bedre økonomi trenger jeg jo ikke jobbe så mye. 

Anonymkode: c57e5...4fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...