Gå til innhold

kles str 7-8mnd

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg planlegger å bestille klær på nettet hvor størrelsene kun står i cm og ikke i måneder. Barnet er litt over 6 måneder, men stor for alderen, så jeg tenker at størrelse 7–8 måneder vil passe best. Kan dere bekrefte hvilke cm-mål dette tilsvarer for bukse og body?

Anonymkode: 47ec5...dd8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se på vekstkurven :) Lengde i cm tilsvarer str sånn ca, men så har ulike merker ulike passform, er store eller små i størrelsen, osv osv. Du må nesten bare prøve deg frem. 

Anonymkode: 04535...005

Skrevet

Minst strl 74 cm. Det tilsvarer 6-9 mnd. 

Anonymkode: 1a4fc...dbb

• Liker 1
Skrevet

Hvor langt er barnet? Mitt brukte mest str. 80 da han var 6 mnd, da var han ca 74 cm lang med lengden i ryggen og litt robust. Erfarte at det var veldig store variasjoner i merkene, men husker at vi kunne bruke noe fra Lindex i str. 74 en stund, mens mye annet måtte være 80 pga. rygglengden.

Anonymkode: 1e218...229

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hvor langt er barnet? Mitt brukte mest str. 80 da han var 6 mnd, da var han ca 74 cm lang med lengden i ryggen og litt robust. Erfarte at det var veldig store variasjoner i merkene, men husker at vi kunne bruke noe fra Lindex i str. 74 en stund, mens mye annet måtte være 80 pga. rygglengden.

Anonymkode: 1e218...229

Vet ikke eksakt lengde, men barnet er litt over 6 mnd og stor for alderen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vet ikke eksakt lengde, men barnet er litt over 6 mnd og stor for alderen.

Minst 74 cm og opp ville jeg kjøpt da :) Min er 5,5 mnd og ble akkurat målt til 64cm, helt gjennomsnittlig om man ser på kurvene. Og hun passer godt 62-68 nå.

Anonymkode: 0056a...ac4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For å si litt om spekteret, så kunne min ganske normalt lange og slanke gutt bruke noen plagg i 74 da han startet i barnehagen 14 mnd gammel! Lenge kjøpte jeg klær som var ca et halvt år bak i alder, mens cm passet ganske godt.

Anonymkode: 04535...005

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...