Gå til innhold

DCL-fester og taklamper

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har flyttet inn i ny bolig. Alle punktene for taklys her har DCL fester. Vi har skjønt at vi trenger å bytte pluggene på lampene til DCL plugger, men hvordan henger vi opp lamper som ikke kan henges med krok? For eksempel en slik lampe fra Lampegiganten? Vi kjøpte alle lampene før vi flyttet inn. Jeg kjente ikke til denne type fester, så jeg visste ikke at dette var noe vi burde se etter da vi kjøpte lampene.

Anonymkode: 0874b...991

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har flyttet inn i ny bolig. Alle punktene for taklys her har DCL fester. Vi har skjønt at vi trenger å bytte pluggene på lampene til DCL plugger, men hvordan henger vi opp lamper som ikke kan henges med krok? For eksempel en slik lampe fra Lampegiganten? Vi kjøpte alle lampene før vi flyttet inn. Jeg kjente ikke til denne type fester, så jeg visste ikke at dette var noe vi burde se etter da vi kjøpte lampene.

Er som regel en brakett på slike lamper som skrus fast i taket. Om du ser på den runde "klossen" mot taket ser du en svart skrue hvor den er festet på braketten. Med mindre det er jeg som ser feil. Men, det er som regel brakett på slike.

Anonymkode: 7c12c...aac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er som regel en brakett på slike lamper som skrus fast i taket. Om du ser på den runde "klossen" mot taket ser du en svart skrue hvor den er festet på braketten. Med mindre det er jeg som ser feil. Men, det er som regel brakett på slike.

Ja, det er brakett for å feste de lampene vi har, men de kan vel ikke festes over DCL-uttaket? Vi har slike som vi kan vippe en krok ut av (Ser slik ut). Lampene har ikke spor i sidene så vi kan skjøte på ledning for å henge dem ved siden av. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det er brakett for å feste de lampene vi har, men de kan vel ikke festes over DCL-uttaket? Vi har slike som vi kan vippe en krok ut av (Ser slik ut). Lampene har ikke spor i sidene så vi kan skjøte på ledning for å henge dem ved siden av. 

Om du vil montere lampene ved siden av DCL-uttaket er det vel ikke store jobben å lage et spor selv 🤔 Dremel e.l burde jo kunne lage et passe stort spor som ikke er særlig skjemmende.

AnonymBruker
Skrevet

Få inn en elektriker for å koble lampene som ikke passer med dcl. Er en kjapp og enkel jobb.

Anonymkode: 899a9...beb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...