Gå til innhold

Giftering som sosial rustning?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det sies at kvinner blir "nysgjerrige" når de vet at en annen kvinne har vært villig til å inngå et ekteskap med en mann, og at det derfor må være "noe" ved ham så gjør ham verdt å sjekke opp.

Anonymkode: bace4...d0a

Instinkter med andre ord 🤣

Anonymkode: 4c373...d2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette tipper jeg faktisk kun sitter i ditt eget hode. Dersom det faktisk er slik at mennesker oppfører seg annerledes mot deg når du har på deg ring, så er det større sannsynlighet for at årsaken er at du oppfører deg annerledes eller har et annet kroppsspråk, basert på din forventning til interaksjonen. 

En ring sier lite konkret om hvorvidt du bor sammen med barnets mor. Veldig mange i dag forblir samboende. Personlig kan jeg aldri huske å ha lagt merke til hvorvidt en mann går med ring eller ikke. 

Anonymkode: da243...6c9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Litt på siden av det du spør om, men de gangene jeg har vært ute på byen med kompiser etter jeg giftet meg, så har jeg ofte blitt sjekket opp - noe som aldri skjedde på bar og slikt tidligere. 

Anonymkode: bace4...d0a

Typen min brukte ring på byen flere ganger og merket det samme. Det var ikke noe som liknet direkte på giftering, men flere trodde nok det. Han sluttet å bruke den fordi det ble ubehagelig, og så ville han ikke gå ut uten meg lenger. Veldig sært konsept spør du meg.

Anonymkode: f2b01...19d

Skrevet

Da jeg var yngre brukte jeg ofte giftering for å skjerme meg for uønska oppmerksomhet fra menn, det fungerte ganske bra. Om det hjelper til å bli tatt mer seriøst som forelder vet jeg ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri sett en person med giftering, ergo er det ikke noe jeg legger merke til. Om andre er gift eller ei har da null og si, og det sier ihvertfall ingenting om omsorgen for barn.

Anonymkode: 8663f...db5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.1.2026 den 14.46):

Det sitter i hodet ditt.

Mannen er lege, så kan ikke bruke ringen i jobbsammenheng. Det vil si at han relativt ofte dukker opp uten ring ellers også - ved henting, fritidsaktiviteter og avtaler. 

Vi merker ingen forskjell når vi er ute sammen heller - selv om jeg har fullt sett. Mange i dag bruker ikke ring. 

Hadde han merket en forskjell ville han jo garantert blitt flinkere til å huske hvor den ringen ligger 😜

Anonymkode: 5e3d5...bdb

Men din mann er jo ikke alenefar

Anonymkode: f0c8e...c25

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gift. Og bruker ikke ring. Jeg er dame da. Men jeg merker ikke noe forskjell nei. 

Anonymkode: 109eb...6c7

AnonymBruker
Skrevet

Tror ærlig og oppriktig at dette sitter i hode ditt. Jeg legger aldri merke til gifteringer, kjenner heller nesten ingen som er gift (er i slutten av 30-årene) men masse folk som er single eller samboere med barn. Jeg selv har barn og er ikke gift. 

Anonymkode: ab8d6...d9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...