Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når du har en kjæreste som har barn fra før. Gir du da bursdagspresang?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du truffet barnet? Vil du være der når barnet blir feiret? Har dere vært lenge sammen? Hvor gammelt blir barnet?

Om jeg hadde vært sammen med mannen i under 2 måneder, ikke truffet barnet  - barnet under 3 år - nei. 

Anonymkode: b03fc...610

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Kun hvis jeg hadde kjent barnet/hatt en relasjon til det 😊

• Liker 3
Skrevet

Har truffet barnet som er nesten voksen noen få ganger, men har ingen særlig kontakt.

Skal ikke være med å feire det.

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min ga gave til mitt barn før vi ble samboere, nå gir vi selvsagt fellesgave. Men de hadde jo møttes og fått en relasjon før bursdager og sånt. Foreldrene hans har også alltid gitt gave til barnet mittt❤️

Anonymkode: 7454e...110

Skrevet

Ja, selvfølgelig. Det vil si: vi kjøper gave felles fra oss. Jeg har gjerne vært den som har ordnet bursdagen også, siden mannen har tatt seg av andre ting relatert til barnet. Jeg føler det er like mye mitt ansvar som mannens. :) 

• Hjerte 1
Skrevet
SPOCA skrev (6 minutter siden):

Ja, selvfølgelig. Det vil si: vi kjøper gave felles fra oss. Jeg har gjerne vært den som har ordnet bursdagen også, siden mannen har tatt seg av andre ting relatert til barnet. Jeg føler det er like mye mitt ansvar som mannens. :) 

Men det vil jo som oftest være forskjell på kjæreste og samboer/ektefelle. De fleste som er samboere/gift, har vært sammen lenger enn de som "kun" er kjærester.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvfølgelig. I år er det jeg som baker kake til ham og :) 

Anonymkode: 07773...87f

Skrevet

Ikke for å kuppe tråden til TS, men jeg har enda et spørsmål: Dere som gir egen gave til bonusbarn: Gir dere egne gaver til kjærestens familie også? Foreldre, søsken osv.?

Skrevet
Seff skrev (1 minutt siden):

Ikke for å kuppe tråden til TS, men jeg har enda et spørsmål: Dere som gir egen gave til bonusbarn: Gir dere egne gaver til kjærestens familie også? Foreldre, søsken osv.?

Vi begynte raskt å gi felles gave, både til hverandres barn, og øvrige familie. (Dvs etter at vi ble invitert i selskap)

Skrevet

Jeg synes ikke det er en selvfølge.

Barnet er voksen og bor for seg selv. Jeg bor ikke med barnefar. Jeg har ikke god kontakt med barnet som jeg har sett i noen få anledninger.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg ga gave i starten av forholdet, og har fortsatt med det. Både til bonusbarn, kjæresten sine foreldre, bror og svoger.

Nå er vi gift og har fortsatt med det. Gir fortsatt egen gave fra meg.

Anonymkode: 9a740...084

Skrevet
SPOCA skrev (15 minutter siden):

Når dere ikke bodde sammen også, og når du bare hadde vært kjærester med ham i litt over 2 år? Og barnet bor for seg selv. Barnet feirer bare med vennene.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg ga gave i starten av forholdet, og har fortsatt med det. Både til bonusbarn, kjæresten sine foreldre, bror og svoger.

Nå er vi gift og har fortsatt med det. Gir fortsatt egen gave fra meg.

Og de gir til deg?

Høres fint ut

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to bonusbarn og jeg gir dem gaver fra bare meg til jul og bursdag. Vippser en pengesum. Og har bedt de droppe gaver til meg, jeg ønsker verken jul eller bursdagsgaver. 

Min mann har aldri gitt mine voksne barn noe som helst, bortsett fra at han er en fantastisk person og en fantastisk bestefar for barnebarna "mine". For meg er det mer verdifullt enn hvilken som helst gave. 

Vi har bare blitt enige om dette, jeg sørger for mine og han sørger for sine. 

Jeg hadde gitt gave til kjærestens barn hadde jeg møtt ungen, kommer litt an på alder også. Er de under 10, kjøper jeg en gave, er de over 10, vippser jeg. 

Anonymkode: fcc16...3bd

AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (3 minutter siden):

Og de gir til deg?

Høres fint ut

Ja, både til meg og mitt særkullsbarn. Nå er både særkullsbarn og bonusbarn voksne, men alle får gave fra alle når de fyller år. 

Skrevet
Seff skrev (40 minutter siden):

Men det vil jo som oftest være forskjell på kjæreste og samboer/ektefelle. De fleste som er samboere/gift, har vært sammen lenger enn de som "kun" er kjærester.

Vi var "kun" kjærester ved barnets første bursdag. Barnet fikk gave av meg første bursdagen, etter det gav vi fellesgaver.

exictence skrev (30 minutter siden):

Når dere ikke bodde sammen også, og når du bare hadde vært kjærester med ham i litt over 2 år? Og barnet bor for seg selv. Barnet feirer bare med vennene.

Nå ble vi samboere ganske raskt, men ved barnets første bursdag gav jeg en gave fra "kun" meg, etter dette ble det til at vi gav gaver fra oss begge.

• Hjerte 1
Skrevet
SPOCA skrev (3 minutter siden):

Vi var "kun" kjærester ved barnets første bursdag. Barnet fikk gave av meg første bursdagen, etter det gav vi fellesgaver.

Nå ble vi samboere ganske raskt, men ved barnets første bursdag gav jeg en gave fra "kun" meg, etter dette ble det til at vi gav gaver fra oss begge.

Høres koselig ut. Du var kanskje med på feiringen også?

For meg faller det ikke naturlig å gi til barnet, da jeg nesten ikke har sett henne. Men interessant å høre hva dere gjør.

AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (51 minutter siden):

Jeg synes ikke det er en selvfølge.

Barnet er voksen og bor for seg selv. Jeg bor ikke med barnefar. Jeg har ikke god kontakt med barnet som jeg har sett i noen få anledninger.

nei da hadde jeg ikke gitt. Svigerfar har ny dame etter svigermor. Hun har vært i bildet 10+ år. Hun har aldri gitt noe. Forventer det heller ikke. Hun ga til barna våre når hun var invitert på konfirmasjonen. Dem bor ikke sammen. Dem er bare kjærester. 

Anonymkode: 5b8b9...cab

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

nei da hadde jeg ikke gitt. Svigerfar har ny dame etter svigermor. Hun har vært i bildet 10+ år. Hun har aldri gitt noe. Forventer det heller ikke. Hun ga til barna våre når hun var invitert på konfirmasjonen. Dem bor ikke sammen. Dem er bare kjærester. 

Anonymkode: 5b8b9...cab

Det er jo litt spesielt at hun ikke ga noe eller var med på svigerfars gave, når hun var invitert. Kanskje hun tar det for gitt at svigerfar skriver henne på kortet, for kanskje hun gjør det samme til egen familie?

Anonymkode: 7454e...110

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...