Gå til innhold

Hva skjer etter Mysimba?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mulig det er en lignende tråd, men fant den ikke. 

Dere som har gått på mysimba eller annen slankemedisin, hva skjedde når dere slutta? Kom alt av matstøy, sult og sukkerhunger tilbake?

Eller ble nye vaner såpass innarbeidet at uvaner og sukkerhunger ikke har noe å si lenger?

Anonymkode: 42fcb...461

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk opp 10 kg på 2 mnd, så… denne gangen må jeg prøve å jobbe med årsaken til hvorfor jeg tyr til mat og godis. 

Anonymkode: 5488b...69b

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det gikk fort ja🙊

AnonymBruker
Skrevet

Etter Mysimbla ble jeg mer sulten enn noen gang. helt vilt. Kan spise og spise, og gått opp igjen alle kiloene jeg gikk ned. Hadde aldri begynt på de hadde jeg vist det

Anonymkode: c4a62...dba

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Slik legen min fremstilte det så kan man få gå på de i mange år som en slags vedlikeholdsdose. Så kan man slutte etter noen år og kroppen skal da ha tilpasset seg ny måte å leve på. Jeg har gått på de i 2 år nå og har ikke noen plan om å slutte enda. Gått ned 30 kg og fornøyd med det.

Anonymkode: efc67...f61

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere som har slutta og sier at dere spiser dere opp igjen: Hvorfor slutta dere? Slutta dere sakte eller brått?

Anonymkode: c6fce...a04

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dere som har slutta og sier at dere spiser dere opp igjen: Hvorfor slutta dere? Slutta dere sakte eller brått?

Anonymkode: c6fce...a04

Jeg trappet ned. Slutter pga kjipe bivirkninger, fikk blant annet ekle rykninger om nettene, konstant dårlig smak i munnen og dårligere søvn. 

Skrevet

Slankemedisiner kurerer ikke et vektproblem. Medisinen fungerer bare så lenge du tar den, men det kan være en god hjelp til å gå ned i vekt og etablere nye gode vaner.

Noen klarer å holde vekten etter å ha sluttet med slankemedisiner, men for mange, kanskje de aller fleste, vil slankemedisiner være noe de må fortsette med livet ut, dessverre....

Jeg har selv brukt slankemedisin i 2 år, og har ingen tro på at jeg noen gang kan slutte med det uten å miste kontrollen igjen.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kronisk sykdom som krever medisin vil ikke gå over selv om du går på medisin en stund. Hvis du slutter, kommer problemene tilbake. Snakk med legen din og finn en dose hvor du og kroppen trives, og belag deg på å bli der livet ut 😊

Anonymkode: c8248...ce5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Slik legen min fremstilte det så kan man få gå på de i mange år som en slags vedlikeholdsdose. Så kan man slutte etter noen år og kroppen skal da ha tilpasset seg ny måte å leve på. Jeg har gått på de i 2 år nå og har ikke noen plan om å slutte enda. Gått ned 30 kg og fornøyd med det.

Anonymkode: efc67...f61

Det er noe sånn jeg ser for meg også. Hørte et sted at kroppen bruker 5 år på å godta mindre vekt..

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg trappet ned. Slutter pga kjipe bivirkninger, fikk blant annet ekle rykninger om nettene, konstant dårlig smak i munnen og dårligere søvn. 

Er bivirkninger som kan stoppe meg også. Og den smaken i munnen er forferdelig i tillegg til møkka form ellers....

Men kjipt å se at så mange legger på seg igjen så fort... 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er vel det største problemet med disse slankemedisinene. De fungerer så godt på sulten at man går veldig fort ned i vekt, så fort at man ofte mister mye muskelmasse. Når man da slutter, uten å ha gjort noe annet for å fikse problemet, raser man opp i vekt igjen. Og da er det fett, ikke musklene man mistet. Så sitter man der potensielt i en dårligere situasjon enn før. 

Fedme er vel kategorisert som kronisk sykdom, så det er nok flere som må regne med å gå på medisinen resten av livet. 

Anonymkode: 92f3b...811

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mulig det er en lignende tråd, men fant den ikke. 

Dere som har gått på mysimba eller annen slankemedisin, hva skjedde når dere slutta? Kom alt av matstøy, sult og sukkerhunger tilbake?

Eller ble nye vaner såpass innarbeidet at uvaner og sukkerhunger ikke har noe å si lenger?

Det kommer tilbake hvis du ikke er forsiktig og utøver disiplin. Tror ikke det spiller så stor rolle om det er ett år eller fem år eller ti år. Jeg har innsett at livsstil og porsjonskontroll alltid kommer til å være en del av livet mitt, og lever egentlig fint med det.

Anonymkode: d9474...b76

AnonymBruker
Skrevet

jeg gikk ikke på den så lenge siden jeg fikk mye mage smarter av den, men jeg tror noe av problemet med den medisinene er at det er veldig brå nedtrapping i forhold til sprøytene 

jeg gikk ikke noe serlig opp i vekt siden jeg hadde for vondt til å kunne spise 

Anonymkode: db85f...489

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...