Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #1 Skrevet 4. april 2006 Jeg er blitt singel etter mange års forhold. Fra å ha gått og slipt de bekymringene, de rundt det å finne noen, er jeg kastet inn i det Jeg tenker rett og slett at jeg allerede har "dårlig tid" og at jeg ikke kommer til å finne min nr.1, er rett og slett redd jeg ender opp med second best til slutt. Jeg har så mange drømmer om hvem jeg vil ha, og alt annet - innenfor visse grenser selvfølgelig - er ikke bra nok. Å føle at jeg allerede er for "gammel" i en alder av 29 til å kunne plukke på øverste hylle, er ikke noe gøy. Fordi om jeg selv skjønner at det nok er å være i overkant negativ. Jeg trives bare ikke med det kyniske sjekkespillet som er der ute. Hva skjedde med følelsene midt oppi alt. På byen registrerer jeg at jeg får blikk, men jeg tolker alt dithen at det overhodet ikke kan bli noe mer ut av sånt Noen som kan oppmuntre meg med å fortelle en historie om å finne kjærligheten når dere minst ante det?
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #2 Skrevet 4. april 2006 Den historien kommer nok ikke fra meg. Jeg kan fortelle deg hva jeg valgte. Jeg har nemlig tenkt nesten som du. Med ett unntak, jeg nekter å nøye meg med nest best. Jeg har levd alene fra jeg var 30 og er nå ti år eldre. Nest best er ingen levelig løsning. Skjønner ikke at noen kan velge det alternativet. Da er det bedre å være alene. Men at du er noe mindre verd fordi du nærmer deg 30 det tror jeg du bare kan putte vekk med en gang. Jobb med selvtilliten din. Du har faktisk verdi som menneske. Du kan ikke nedvurdere deg selv på den måten. Men forstår godt tankene dine rundt dette med sjekking og spill. Man kan lure på hva som er vitsen noen ganger. Og ettersom jeg ikke fant noe fornuftig svar så valgte jeg som jeg gjorde.
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #3 Skrevet 4. april 2006 Jeg har tre gode venninner som er rundt 35 og fortsatt single. Og vet du hva? De er veldig attraktive, alle sammen. De har bare det til felles at de er kresne og ikke ønsker å ta den nest-beste. Mange av dem som velger nest-best, ender opp i forhold som ikke holder i lengden, og så havner de på bruktmarkedet etter noen år... ikke noe å trakte etter! Hold på kvalitetskravene dine! Det å finne en partner handler veldig mye om flaks og timing, ikke bare om å være attraktiv. Og å finne noen på byen er jo som å finne en nål i en høystakk, jeg kjenner få som har lyktes med det.... Få deg en fritidsinteresse der du treffer menn på arenaer der man kan bli kjent på andre måter. Gå på kurs, bli kjent med venners venner, vær sosial i så mange sammenhenger du kan... jo flere du treffer, jo større blir sjansene for å møte en som passer for akkurat deg, og som ser deg som den du er og ikke som et "støkke" på byen!
v2rocket Skrevet 4. april 2006 #4 Skrevet 4. april 2006 Det å finne en partner handler veldig mye om flaks og timing, ikke bare om å være attraktiv. ← Det er ikke snakk om flaks dersom man vet hva man skal gjøre i ulike sitasjoner. For å vite det så må man trene. Og å finne noen på byen er jo som å finne en nål i en høystakk, jeg kjenner få som har lyktes med det ← En undersøkelse publisert i dagbladet for ikke så lenge siden viste at byen var ett av de to vanligste stedene ektepar møttes.
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #5 Skrevet 5. april 2006 Det er ikke snakk om flaks dersom man vet hva man skal gjøre i ulike sitasjoner. For å vite det så må man trene. En undersøkelse publisert i dagbladet for ikke så lenge siden viste at byen var ett av de to vanligste stedene ektepar møttes. ← Du får jo ikke med deg poenget. Poenget er at det later til å være et kjøttmarked der folk bare er ute etter en ting. Man mister evnen til å tro at det finnes menn der ute som er søte, ærlige, opriktige, seriøse og som faktisk ser etter et forhold og ikke bare etter en madrass for kvelden. De holdningene du representerer er jo nettopp grunnen til at en stor del kvinner ikke våger å nærme seg menn. Vi blir desillusjonerte og tar tanken at alle menn er noen kyniske drittsekker. Noe som selvfølgelig ikke er sant, men det er lett å glemme i blant fordi dere er så mye mer synlige enn de seriøse mennene. Jeg er helt sikker på at det også finnes undersøkelser som støtter det motsatte når det gjelder folks møtesteder. I en tråd her på forumet hvor folk blir spurt hvor de møtte sin kjære tror jeg faktisk flesteparten svarte gjennom venner eller studier. Personlig kjenner jeg ingen som har møttes på byen. Er det virkelig bare i mine kretser at vi er kresne? Tror ikke det.
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #6 Skrevet 5. april 2006 Hva i all vernden er "nest best". En som er mindre attraktiv ytre sett/fattigere/mindre "kul"? Eller er det en man egentlig ikke forelsker seg i men tar allikevel for å "ha" noen? Kan det være at mange er alt for "kresne" og leter etter det perfekte mennesket (som ikke finnes)?
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #7 Skrevet 5. april 2006 Hva i all vernden er "nest best". En som er mindre attraktiv ytre sett/fattigere/mindre "kul"? Eller er det en man egentlig ikke forelsker seg i men tar allikevel for å "ha" noen? Kan det være at mange er alt for "kresne" og leter etter det perfekte mennesket (som ikke finnes)? ← For meg er nest best når noen velger en partner for å ha noen å dele regninger med eller for å slippe å være alene. Skulle jeg velge med det som drivkraft da ville jeg valgt nest best. Å velge på øverste hylle betyr for meg å velge den mannen som får meg til å føle. Får meg til å føle ømhet, begjær, glede, trygghet. Om denne mannen da tilfeldigvis skulle ha en dårlig betalt jobb, være stygg som juling, og ikke ha et haleheng av andre kvinner etter seg, det er faktisk ikke kriterier som blir tatt med i betraktning. Men intelligent må han være. Alt for mange idioter der ute.
Gjest gjesty Skrevet 5. april 2006 #8 Skrevet 5. april 2006 - Foruten noen elementære krav, så mener jeg at timing og det å være på riktig sted til rett tid, er viktig i partnerjakten. For min del har jeg slutta å jakte på "den rette" på byen- av den enkle grunn at jeg regner med at den mannen som jeg vil ha (jeg er over 40)- ikke springer rundt på byn.- Dessuten er jeg enig i at det er altfor mange idioter "der ute"- og jeg er glad at jeg er veldig kresen- husleia greier jeg utmerket godt å betale selv. Selv har jeg funnet ut at treffsteder på nettet kan være ok, med tanke på å "sortere" ut de som man ikke vil bruke tid på. Men jeg har gått fem på her også..........derfor vil jeg fortsette å være kresen og ikke fire på mine krav om: ærlighet, lojalitet, sosial intelligens, osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå