Gå til innhold

Trusted Housesitters og

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor godt forsikret er man når man benytter tjenesten Trusted Housesitters?

Jeg har hatt studenten til en av mine venner boende hos meg for å passe kjæledyret mitt.

Jeg har kun møtt henne et par ganger opp gjennom oppveksten hennes, så hun er en bekjent.

Trodde det skulle gå greit, men kom hjem til en leilighet som hadde fått slitasjeskader.

-Vann på laminatgulvet som gjorde at laminatet buktet seg flere steder 

-Oppskrapet tapet/maling på veggen i gangen fordi studentens venner hadde dratt med seg sykler opp i gangen som stod inntil veggen

-Har fått bulker i kjøleskapet som kommer fra noe som har blitt dunket inn i

-Bestikk som mangler fordi studenten har tatt det med seg på lesesalen og ikke tatt det med seg hjem igjen.

-Den ene døren i dusjkabinettet har løsnet og jeg får den ikke på igjen fordi noe er knekt av 

-Har fått heksesot (tror det kalles det) i vinduene fordi studenten har tørket klær på høy varme og ikke luftet ut. Hun har også stengt ventilene i vinduene.

Anonymkode: 059fe...211

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor godt forsikret er man når man benytter tjenesten Trusted Housesitters?

Jeg har hatt studenten til en av mine venner boende hos meg for å passe kjæledyret mitt.

Jeg har kun møtt henne et par ganger opp gjennom oppveksten hennes, så hun er en bekjent.

Trodde det skulle gå greit, men kom hjem til en leilighet som hadde fått slitasjeskader.

-Vann på laminatgulvet som gjorde at laminatet buktet seg flere steder 

-Oppskrapet tapet/maling på veggen i gangen fordi studentens venner hadde dratt med seg sykler opp i gangen som stod inntil veggen

-Har fått bulker i kjøleskapet som kommer fra noe som har blitt dunket inn i

-Bestikk som mangler fordi studenten har tatt det med seg på lesesalen og ikke tatt det med seg hjem igjen.

-Den ene døren i dusjkabinettet har løsnet og jeg får den ikke på igjen fordi noe er knekt av 

-Har fått heksesot (tror det kalles det) i vinduene fordi studenten har tørket klær på høy varme og ikke luftet ut. Hun har også stengt ventilene i vinduene.

Glemte å fullføre overskriften:

"Trusted Housesitters og forsikring".

Ts

Skrevet

Ut fra det du beskriver, så bør du ta dette videre med en gang. Det er ikke «vanlig slitasje» dette er konkrete skader som den som bodde der er ansvarlig for. Det du bør gjøre nå er:
•     Dokumentere alt med bilder og video
•     Skrive ned en liste over alle skadene og når du oppdaget dem
•     Ta kontakt med studenten og be henne gjøre opp for seg eller melde det til sin egen forsikring
•     Hvis hun ikke samarbeider, melde saken til ditt eget forsikringsselskap, så tar de det videre
Dette er ikke noe du skal sitte igjen med alene. Skadene du beskriver er helt klare brudd på ansvar, og det er hun – eller hennes forsikring som skal dekke det.

men veit ikke om du mener om hun har gjordt dette eller dyret, men ja lykke til ;D

Anonymkode: 1d832...6e3

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ut fra det du beskriver, så bør du ta dette videre med en gang. Det er ikke «vanlig slitasje» dette er konkrete skader som den som bodde der er ansvarlig for. Det du bør gjøre nå er:
•     Dokumentere alt med bilder og video
•     Skrive ned en liste over alle skadene og når du oppdaget dem
•     Ta kontakt med studenten og be henne gjøre opp for seg eller melde det til sin egen forsikring
•     Hvis hun ikke samarbeider, melde saken til ditt eget forsikringsselskap, så tar de det videre
Dette er ikke noe du skal sitte igjen med alene. Skadene du beskriver er helt klare brudd på ansvar, og det er hun – eller hennes forsikring som skal dekke det.

men veit ikke om du mener om hun har gjordt dette eller dyret, men ja lykke til ;D

Anonymkode: 1d832...6e3

Når jeg kontaktet studenten ang flere av tingene jeg har ramset opp, fikk jeg dette til svar:

Hun visste ikke at gulvet ikke tålte vann, så hun tenkte ikke på at vintersko ikke skal tine på et laminatgulv, men stå på matte/skobrett.

Bulkene i kjøleskapet kjente hun ikke til/hadde ikke lagt merke til.

Bestikket som var borte (10 skjeer+noen gafler) trodde hun kanskje at hun hadde tatt med seg på lesesalen/glemt igjen på jobb, fordi hun ofte tok med seg mat på jobb.

Den løse dusjdøren kjente hun ikke til, fordi alt var på stell da hun bodde der.

Flekkene/slitasje på veggen i gangen hadde hun heller ikke lagt merke til, men mente det kom av sykkelen til kompisen.

Bulkene i kjøleskapsdøren kjente hun ikke til.

Heksesot visste hun ikke hva det var for noe, og hun hadde bare hengt opp klærne sine som vanlig og stengt ventilene fordi det var trekkfullt i leilighetene.

Jeg er venn med foreldrene hennes, og moren ble sint på meg fordi hun mente jeg anklaget datteren hennes til å ikke være ansvarsfull, så regner med at det vennskapet er over, siden de ikke skjønner at datteren ikke er feilfri.

Moren mente også at jeg var smålig som hengte meg opp i at det var rotet bort "et par teskjeer".

Ts

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...