Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Husker du hva du tenkte?

Har du noen gang som voksen snakket med den eller de du mobbet?

Hva tenker du om det i dag?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Ble mobbet 

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja,men vil ikke direkte kalle det for å mobbe.

Var mer erting av de jeg var litt småforelsket i. 

Anonymkode: bc519...10d

AnonymBruker
Skrevet

Ja, og husker selv jeg var brutal. Eide skolegården. Men så ble skolen jeg gikk på lagt ned, og vi ble flyttet til en mye større skole. Der mistet jeg all kontroll, og fikk smake min egen medisin. Ble mobbeoffer selv resten av barneskolen. 

Anonymkode: f7465...0b5

Skrevet

Nei, absolutt ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Du lurer på om jeg er et ondt menneske som opplever nytelse av å se svake mennesker lide og ha det grusomt i hverdagen og om jeg til og med som barn fikk utløp for det? Nei så klart ikke. Hva slags syke mennesker gjør slikt? 

Anonymkode: 6ccd6...860

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg ble mobbet.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, aldri mobbet. Men da vi hadde skoleball på ungdomsskolen, så ble jeg invitert av en av de mindre populære guttene. Jeg løy og sa jeg skulle med noen andre også dro jeg med venninner. Det har jeg faktisk dårlig samvittighet for, for det må ha vært vanskelig for han å finne motet til det 😔

Anonymkode: 4c360...845

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men det sitter leder overalt og blant annet en enhetsleder i nord trøndelag som hadde «flink pike syndrom». Hun var kanskje en av de verste, bare gjorde det i stillhet. Grusomt når man tenker på det og at noen blir ledere. 

Anonymkode: 8ba49...f80

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, men det sitter leder overalt og blant annet en enhetsleder i nord trøndelag som hadde «flink pike syndrom». Hun var kanskje en av de verste, bare gjorde det i stillhet. Grusomt når man tenker på det og at noen blir ledere. 

Anonymkode: 8ba49...f80

Også kalt psykopater. For noen forblir livet alltid en skolegård. Egentlig ganske patetisk.

Anonymkode: b433c...f17

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Men hva blir enkelte mobbet for? 

Kan ikke se hva som er grunn til å mobbe noen. 

Anonymkode: bc519...10d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

mobbet ikke, men husker fryktelig godt en jente i klassen som ble det. Egentlig av ingen grunn. 
Husker en gutt i klassen spyttet på henne også sånn på bussen, og når jeg prøvde å be de slutte, så bare lo de. 

Det jeg gremmes over er at de som mobbet egentlig var folk jeg hang sammen med. Får vondt i magen av å tenke på det i dag, men er også stolt over at lille meg turte å si i fra selv om det var vennene mne som var stygge. 

Anonymkode: 760eb...c47

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det vil jeg nok i ettertid si jeg gjorde. Vi var et tospann av i overkant fremmelige jenter (og pussig nok veldig populære), men at noe av "morsomhetene" våre betegnes som mobbing er det liten tvil om i et retrospektiv. 

På en annen side inkluderte vi at par av dem som absolutt ingen ville bli sett sammen med, for slikt brydde vi oss overhodet ikke om. Vår popularitet var på ingen måte truet av det.

Hvordan ble jeg slik? Jeg tror ikke jeg lærte empati hjemme. Mor har like mye empati som et lass med ved.

Unnskyld, unnskyld. Jeg har ikke snakket med noen av dem. Forlot bygda som 15 åring og så meg aldri tilbake. 

Anonymkode: f8a69...1f8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Du lurer på om jeg er et ondt menneske som opplever nytelse av å se svake mennesker lide og ha det grusomt i hverdagen og om jeg til og med som barn fikk utløp for det? Nei så klart ikke. Hva slags syke mennesker gjør slikt? 

Anonymkode: 6ccd6...860

Det er snakk om barn. Barn ER IKKE onde. De gjør feil, ofte fordi de ikke har lært bedre. De aller fleste av dem vokser opp til å bli helt ok voksne som skammer seg over det de gjorde i barndommen.

Anonymkode: 4516a...90b

• Nyttig 1
Skrevet

Ja i ettertid kan jeg se at jeg mobbet en på ungdomstrinnet... ikke for å være slem...men det var mer utestenging av person innimellom...da dette var en person som egentlig var kjempe snill..men hele klassen nerd ( og religiøse) og jeg i ettertid vet egentlig ikke hvorfor vi utestenge denne personen innimellom..men..vi gjorde det 

AnonymBruker
Skrevet

Ble mobbet hele skoletiden og utestengt pga at jeg var tater. Synes det er rart ingen reagerte .Men har klart meg bra som voksen .

Anonymkode: 5df33...b95

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (7 minutter siden):

Ja i ettertid kan jeg se at jeg mobbet en på ungdomstrinnet... ikke for å være slem...men det var mer utestenging av person innimellom...da dette var en person som egentlig var kjempe snill..men hele klassen nerd ( og religiøse) og jeg i ettertid vet egentlig ikke hvorfor vi utestenge denne personen innimellom..men..vi gjorde det 

Da håper jeg hen greide seg bedre enn dere mobbere. 

Anonymkode: 98537...708

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er snakk om barn. Barn ER IKKE onde. De gjør feil, ofte fordi de ikke har lært bedre. De aller fleste av dem vokser opp til å bli helt ok voksne som skammer seg over det de gjorde i barndommen.

Anonymkode: 4516a...90b

Barn kan være onde, ikke onde, psyke, syke og friske. Men onde barn finnes. 

Anonymkode: 98537...708

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men jeg gjorde ikke noe for å hindre det heller. Jeg var en del av den tause majoriteten som lot det skje og det er jeg ikke stolt over. 

Anonymkode: c957e...801

• Hjerte 1
Skrevet
BareMay skrev (På 11.1.2026 den 19.59):

Husker du hva du tenkte?

Har du noen gang som voksen snakket med den eller de du mobbet?

Hva tenker du om det i dag?

Jeg beskyttet de som ble mobbet. Ble mobbet selv også, men det brydde jeg meg ikke noe om. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...