Gå til innhold

Ofte sene?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Her har vi 2 sett med besteforeldre. Alle besøker barna innimellom, men 4 av dem klarer å være sene i 90% av tilfellene. Sier f.eks. at de kommer kl 13, og så er de der 14 i stedet. Eller 14, og så kommer de 15:30. Eller "går ut døra nå", og kommer en time senere, selv om det er en 10 minutters kjøretur.

Barna kan ikke klokka enda, men jeg begynner å lure på om vi ikke skal si ifra på forhånd om når besteforeldrene kommer, for barna gleder seg jo, og så dukker de opp mye senere. Er det bare vi som opplever det her? Er det en vanlig ting blant folk 55-56 år? Hadde dere brydd dere? Jeg ser liksom ikke helt hvordan man i det hele tatt kan bli så sen hele tida. Har man egentlig ikke lyst til å komme på besøk...?

Noen ganger er det greit nok, men andre ganger har vi f.eks. laget lunsj til alle, og så kommer de til middag. Eller de hadde tenkt å ta barna med ut, men fordi de er så sene så sover minstemann. Eller at de har villet dra it, men så kommer de ikke før det allerede er mørkt og kaldt.

Endret av katties
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lite tålmodighet med sånt, og nulltoleranse hvis det går ut over barna.

"Hvis dere vil ta barna med ut, må dere komme senest kl. 14. Ellers blir det mørkt." 

"Vi spiser kl. 13.30, og vi venter ikke. Hvis dere vil ha mat, må dere komme som avtalt kl. 13." 

Anonymkode: c7f1a...28b

• Liker 2
Skrevet

Svigers gir aldri tidspunkt. De sier bare de kommer en tur iløpet av dagen gjerne. Får barna det med seg så sier vi bare at de kanskje kommer en tur, får de det ikke med seg så sier vi ingenting. 

Har vi planer så sier vi ok, men vi skal sånn og sånn fra da til da.. Vi sitter ikke å venter. Vi lever våre liv, så ser vi om de dukker opp. 

Anonymkode: afffa...f9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...