Abida Skrevet 6 timer siden #1 Skrevet 6 timer siden Har akkurat sett første episode av denne serien. Og må si jeg er ekstremt skuffet over mangel på god dyrevelferd. Jeg er fra før ingen fan av hundekjøring, da jeg synes jeg ser samme holdninger hos alle de jeg har sett. I denne første episoden så jeg følgende : Hundene får et veldig tynt lag med halm å ligge på ute i 33- 35 minus,ingen dekken. Hunder som skjelver. Hunder som virker ukomfortable, tydelig miserable (sikkert kalde ) Hundene løftes og dras etter halsbåndet Ene hunden datt ned fra lasteplanet på bilet mens den var i bur. Hunden forsvant til skogs. Ene hunden ble skadet etter slåsskamp med en annen hund den stod bundet ved siden av ( dette hadde for oppegående mennesker vært lett å unngå) . Hvorfor har ikke hundekjørere mer empati,fornuft og greie på dyrehold hvis de er så interessert i hunder ?? Eller er de egentlig ikke så interessert, men heller i opplevelsen av å kjøre hundespann ? Det jeg alltid ser er at hundene blir håndtert røft og at man slett ikke leser kroppsspråket deres. Og ,det er riktignok huskyer de bruker - som skal tåle vær og vind,men man ser jo tydelig at det som med alle andre dyr,må tas hensyn til individuelle forskjeller, dagsform og selv været. Men,neida det viktigste er kun å tenke på seg selv og egne lyster. Det er åpenbart nokså mørkt i topplokket, for ellers hadde de jo ikke skamløst latt seg filme. Kan bare forestille meg hvordan de har det ute på krevende treningsturer eller løp. Jeg synes så synd på disse hundene. De kunne hatt det så mye bedre ( dvs bra ) dersom man hadde gjort noen tiltak og endret litt på egne holdninger. Hvis du er hundekjører og leser dette ; ta godt vare på hundene dine ,SE de . Ta hensyn til de før deg selv. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå