AnonymBruker Skrevet 11. januar #1 Skrevet 11. januar Jeg trodde det var bare de nærmeste venninnene som man henger med eller har en bedre relasjon til. Familiemedlemmer har spurt hvorfor jeg ikke skal invitere typ forloveren til brudgommens sin dame, eller et søskenbarn som er rundt min alder. Er det ekskludering? Anonymkode: 87633...99d
AnonymBruker Skrevet 11. januar #2 Skrevet 11. januar Hvis partners forlover har partnercer d3 vanligevå be. Svoger/Svigerinner søsken og Venner. Ikke bekjente man ikke har snakket med på 10 år liksom. Anonymkode: 09620...eea
AnonymBruker Skrevet 11. januar #3 Skrevet 11. januar Venner og søsken og partners søsken av samme kjønn som deg bør inviteres. Ellers er de du har lyst å ha der, kanskje en god kollega, et søskenbarn du har god kontakt med. Det er vanlig at forlover spør brud/ brudgom på forhånd før man inviterer. Men sporadiske personer du ikke bryr deg om trenger du ikke invitere. Anonymkode: 58937...10c 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar #4 Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Familiemedlemmer har spurt hvorfor jeg ikke skal invitere typ forloveren til brudgommens sin dame, eller et søskenbarn som er rundt min alder. Er det ekskludering? Anonymkode: 87633...99d Hvilken venninnerelasjon har de til bruden? Der har du svaret på om de bør være med i utdrikningslag. Anonymkode: c40d3...2f9 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar #5 Skrevet 11. januar Utgangspunkt; Kun de som er invitert i bryllupet. Egne venninner. Kvinnelige slektninger på samme alder - om man ellers har en relasjon utover å være slekt. Mannens nærmeste kvinnelige slektninger - typ svigerinner, som er på samme alder. I tillegg vurderte jeg noen av mannens venner sine kjærester/koner som vi møter som par innimellom, men der følte jeg det var vanskelig å ha en cut, så droppet alle. Men kommer jo an på, mange av disse har jo nå også blitt venninner uavhengig av mannens vennskap. Anonymkode: f082e...212
Rødvinsfilosofen Skrevet 11. januar #6 Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg trodde det var bare de nærmeste venninnene som man henger med eller har en bedre relasjon til. Familiemedlemmer har spurt hvorfor jeg ikke skal invitere typ forloveren til brudgommens sin dame, eller et søskenbarn som er rundt min alder. Er det ekskludering? Anonymkode: 87633...99d Jeg mener at utdrikningslag er noe ordentlig tøv, men det vanligste er vel at brudens forlover inviterer, og at alle «overrasker bruden» på et tidspunkt hvor hun blir «tatt fullstendig på senga». Da er det opp til brudens forlover å invitere hvem hun (eller han) mener at skal bli invitert, og hvem som har tid og anledning når. Er man bestevenninner så har man kanskje en viss formening om hvem som burde bli invitert? Av nære venner, nære kollegaer, familie, osv.
Maleficenta Skrevet 11. januar #7 Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg trodde det var bare de nærmeste venninnene som man henger med eller har en bedre relasjon til. Familiemedlemmer har spurt hvorfor jeg ikke skal invitere typ forloveren til brudgommens sin dame, eller et søskenbarn som er rundt min alder. Er det ekskludering? Anonymkode: 87633...99d Nei. Det er jo nære venninner og brudens søster og evt andre fam medlemmer bruda har et nært forhold til tenker jeg. Og om hun er venninne med kjæresten til mannens forlover så ville det sikkert vært naturlig å be henne. Om hun ikke er det, så nei 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar #8 Skrevet 11. januar Jeg har aldri vært invitert til et familiemedlem sitt utdrikningslag. Dette er vel for nærmeste venner/venninner? Anonymkode: 3fdbf...1ad
AnonymBruker Skrevet 12. januar #9 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har aldri vært invitert til et familiemedlem sitt utdrikningslag. Dette er vel for nærmeste venner/venninner? Anonymkode: 3fdbf...1ad Har svært få kvinnelige familiemedlemmer som har giftet seg etter jeg ble voksen nok til å delta i utdrikningslag: Kun min eneste søster (jevnaldrende med meg). Og jeg var selvsagt gjest i hennes utdrikningslag, ja. Vi har ingen kusiner, men om vi hadde hatt, og det var en vennskapelig relasjon mellom oss, så ville de også blitt invitert. Anonymkode: f925e...21d
Kålrota Skrevet 13. januar #10 Skrevet 13. januar De man har lyst til å ha der. Vi hadde ikke plass til alle i bryllupet, så mange ble kun invitert i utdrikningslag. Det er ganske vanlig i vår gjeng. Jeg hadde ikke bedt noen av plikt.
AnonymBruker Skrevet 13. januar #11 Skrevet 13. januar En inviterer de man har lyst til å ha der. De siste årene har jeg blitt invitert i noen utdrikningslag, hvor jeg ikke har noe å gjøre. Det er ganske kleint og noen ganger litt vanskelig å si nei. Dropp de man ikke har en nær relasjon til Anonymkode: e9b97...620
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå