Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

hjelp!!  Jeg er mamma til 2 nydelige barn.  Jeg har vært forlovet med pappaen ( min kjæreste) i 11 år.  Vi har bodd sammen hele tiden.  Han har aldri vært 100 prosent ærlig om ting.( penger , ubetalte regninger osv)   Men nå er det krise. Jeg ble kontaktet av en dame her om dagen som fortalte at hun har vært sammen med min mann i 4 år. Han har «jobbet» masse , men sannheten er at han har vært hos henne. Det samme har han sagt til henne når han har vært her hjemme.  Han har ligget med henne, prøvd å få barn med henne. Sagt at han ikke har barn og ønsket seg dette.  Mens han har ligget rundt , har ungene hans sittet og spurt etter pappen sin.  Mens jeg har gjort alt for og med ungene i helger osv så han kunne få «jobbe ekstra»  Hun var  så lei seg. Hun ante ingenting hun heller.  Hvordan kan jeg gå i fra han?  Har ikke råd til å bo alene med ungene 😔 jeg er ufør og har ikke sjangs til vanlig jobb. Mannen viser ingen tegn til anger eller dårlig samvittighet hverken for meg eller ungene. Er bare helt mentalt i kjellern akkurat nå. Er det mulig?  Ante ikke at noen kunne være så stygg😔 men jeg har vel vært dum og blind. Hva kan jeg gjøre ? Hvem kan jeg snakke med? Og kan man få hjelp til å klare seg ? Jeg ønsker å Skåne ungene så langt jeg kan. 

Anonymkode: 27513...17d

• Hjerte 40
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår ikke hvordan man kan ha to forhold samtidig. Har han da bodd ca. 50/50 hos dere begge, siden hun andre tenkte at de var i et såpass stabilt forhold at de skulle prøve å få barn sammen? 

Og hvordan har du ikke hatt mistanke hvis han har bodd halve uka sammen med henne? 

Jeg spør fordi jeg er oppriktig nysgjerrig på hvordan noe sånt kan fungere. Har hørt om lignende saker før, men da den andre bare som kjæreste der de traff hverandre nå og da. Ikke i forhold der det har vært så seriøst at man har planlagt barn. 

Anonymkode: 7f901...51b

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Har han sagt at han har jobbet om natta også?

Anonymkode: 6f0f0...d8f

Skrevet

Vet du hva! Du klarer det! Vi er mange som er alene med flere pga forskjellig livssituasjon. Det går helt fint. Tenk så deilig å bli kvitt han der. Det kommer til å gå fint med dere tre sammen. Alt går! 

Anonymkode: 89168...663

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Kan du ikke flytte så må dere bare finne en måte å få det til å fungere på. Eller du kan lese deg opp og finne ut hva du kan få hjelp til, få hjelp av familie og venner i en vanskelig tid. Man tror jo aldri noe sånt skal skje, men brudd skjer ofte og man kan ikke være så naive å tro på den store kjærligheten. Som du og mange av oss har innsett må det to til for å få det til å funke. Jeg har aldri vært så glad for en god utdanning, sikker jobb og jevnlig sparing som den dagen jeg stod i samme situasjon som deg. 

Anonymkode: 3e534...494

Skrevet

Du må enten akseptere at du fra nå av kommer til å være fattig og med stor sannsynlighet ikke lenger ha barna 100% (det vanlige er jo 50/50 fordeling mellom mor og far, og spørs det jo hva han er interessert i av tid med barna), eller så må du bli. 

Det finnes mange uføretrygdede aleneforeldre der ute. Du har råd, men du må akseptere at du fra nå av skal ha langt dårligere levestandard enn før. Vi kan jo ikke hjelpe deg med penger, så økonomien, livssituasjonenen og redusert levestandard må du bare finne deg i. Eller bestemme deg for at det orker du ikke, fordi det er mer behagelig med mer penger, og da blir du. 

Der er vel noen ujevningsbidrag, men jeg vet ikke hvor grensene går. Men har du veldig lav inntekt og han vesentlig høyere inntekt så kan han måtte betale utjevningsbidrag. Ikke underholdningsbidrag til deg, men ujevning til barna. Men som du forvalter. 

Anonymkode: 5895f...ea2

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Du og barna fortjener mye bedre TS. 

Ta frem nesebeinet og bli konstruktivt sint.  Snakk med Nav om økonomisk rådgiving, hjelp til å finne ut av systemet, hva du har av rettigheter, og gjerne med banken/ husbanken om mulighet for startlån alene hvis du skiller deg. Denne mannen kan ikke stoles på, så ikke gå inn på private avtaler om bidrag, men gå gjennom nav.

Det er skummelt å begynne på nytt, og å måtte senke standarden. Men du og barna overlever og får det bedre på sikt. 

Anonymkode: 2f649...f25

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hvordan kan jeg gå i fra han?  Har ikke råd til å bo alene med ungene 

Du trenger bare å bo alene med ungene 50% av tiden.

Anonymkode: c03b2...8c6

• Liker 2
Skrevet

Hvor ofte hadde dere sex?

Anonymkode: 958b4...6ca

• Nyttig 1
Skrevet

Hva vil du? Vil du bo med ham? Og hvis du vil det, hva vil mannen?

For meg hadde det vært et lett valg. Hadde ikke kunne bodd med en partner som dette.

Hvis du vil ut, så er det bare å begynne å gjøre undersøkelser.

1. Familievernkontoret. Dit må du uansett innom for mekling.

2. Sjekk hvor mye du får i barnetrygd osv når du er både alene eller dersom du har barna 50-50.

3. Bruk NAV sin kalkulator for å finne ut bidrag fra din partner. Da trenger du hans og din inntekt. Søk økonomisk rådgivning gjennom NAV, banken din og/eller andre, også for å få oversikt over evnt støtte.

4. Finn et sted å bo som er innenfor økonomisk. Mulig må du litt utenfor allfarvei for å redusere kostnadene ved å leie/eie.

Anonymkode: a479c...d82

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Blir litt skremt over voksne folk som har barn, men som ikke har sikret seg selv økonomisk og er avhengig av mannen. Som voksen burde det ha vært et krav at man klarer å stå på egne bein.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er ikke slik at uføretrygdede alenemødre lever på gata i Norge. Men ikke i 3-roms heller nødvendigvis..

Det er bare et tidsspørsmål før mannen til TS går fra henne, så like greit å starte planlegginga nå 

Anonymkode: 725f5...02e

• Liker 5
Skrevet

Eier du ikke noe av boligen dere bor i? Andel av bil som selges, hytte eller annet? 

Jeg tror du må belage deg på å flytte noe unna om området dere bor i er for dyrt til at du kan bo der alene.

Jeg er generelt for at man bør strekke seg langt for å tilrettelegge for barna i slike prosesser, men det mannen din har gjort, TS, bikker dette over i at du må redde deg selv først og fremst. Bidrag gjennom NAV, få ham til å kjøpe deg ut av felles eiendom, gå i mekling på familievernkontoret. Han har garantert manipulert deg med mer enn dette, så stålsett deg for hva du kan ende opp med å møte. Barna dine flytter med deg og må kanskje bytte skole, sånn er det bare.

Evt kan du kontakte JURK om det fortsatt finnes, de hjelper kvinner som har dårlig råd.

Anonymkode: dc8f3...3de

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

hjelp!!  Jeg er mamma til 2 nydelige barn.  Jeg har vært forlovet med pappaen ( min kjæreste) i 11 år.  Vi har bodd sammen hele tiden.  Han har aldri vært 100 prosent ærlig om ting.( penger , ubetalte regninger osv)   Men nå er det krise. Jeg ble kontaktet av en dame her om dagen som fortalte at hun har vært sammen med min mann i 4 år. Han har «jobbet» masse , men sannheten er at han har vært hos henne. Det samme har han sagt til henne når han har vært her hjemme.  Han har ligget med henne, prøvd å få barn med henne. Sagt at han ikke har barn og ønsket seg dette.  Mens han har ligget rundt , har ungene hans sittet og spurt etter pappen sin.  Mens jeg har gjort alt for og med ungene i helger osv så han kunne få «jobbe ekstra»  Hun var  så lei seg. Hun ante ingenting hun heller.  Hvordan kan jeg gå i fra han?  Har ikke råd til å bo alene med ungene 😔 jeg er ufør og har ikke sjangs til vanlig jobb. Mannen viser ingen tegn til anger eller dårlig samvittighet hverken for meg eller ungene. Er bare helt mentalt i kjellern akkurat nå. Er det mulig?  Ante ikke at noen kunne være så stygg😔 men jeg har vel vært dum og blind. Hva kan jeg gjøre ? Hvem kan jeg snakke med? Og kan man få hjelp til å klare seg ? Jeg ønsker å Skåne ungene så langt jeg kan. 

Han kan ikke ha bidratt så mye økonomisk med tanke på at pengene har gått til både dere og henne. Og siden han ikke har jobbet masse overtid, så har han jo heller ikke tjent så mye som han har latet som.

Ta kontakt med NAV. Finn ut om det er noe du har krav på derfra. Pass også på å søke om barnebidrag via dem.

Søk lån i Husbanken så fort som mulig. Det er stor sannsynlighet for at du er en av de som kan få lån der.

Før du går fra han så må dere til meklingsmøte hos Familievernkontoret.

Det er lurt å finne ut hvilke rettigheter du har før du går, men du kommer til å klare deg uten han. 

Anonymkode: ca4ec...75d

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

For din egen, og barna sin skyld må du gå fra denne mannen.

Og du vil klare deg økonomisk, du får barnetillegg på uføretrygden, det er rundt 4000 kr i måneden pr. Barn, du får en ekstra barnetrygd. Og ser ikke helt for meg, at denne mannen vil ha barna 50%, så da får du bidrag og.

Jeg har selv vært ufør på minstesats, alene med 2 barn, og klart meg bra. 

Og alle dere som bare kritiserer. Alle får ikke uføre forsikring. Jeg søkte flere steder da jeg var 20 år, fikk avslag alle steder. Da jeg allerede hadde 3 kroniske sykdommer. Men hadde veldig god kontroll på de, jobbet 100%, trente mye og var sosial. Følte meg ikke syk. Og jeg var godt gift da vi fikk barn, kontaktet lege før vi fikk barn, for å høre om svangerskap kunne forverre sykdommene. Men det kunne det ikke. Og det gjorde det heller ikke. Etter barn nummer 2, endret mannen seg fullstendig, så jeg gikk. Og det var først 9 år senere jeg fikk 2 andre kroniske sykdommer, og hvor den ene kraftig forverret 2 av de jeg hadde fra før. Så jeg ble ufør. Men hadde jo da flaks med å være inne på boligmarkedet. Så jeg klarte meg fint.

Anonymkode: e2961...842

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Ryddet for brukerdebatt og avsporinger. 

Christina82, mod

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Så utrolig vondt. Føler med deg. ❤️

Jeg har blitt selv etter utroskap, men det har ikke vært det omfanget du har opplevd. Når han i tillegg ikke viser anger og smerte så tenker jeg at du kanskje bare bør bli litt kun for barna for å legge deg opp litt penger slik at du kan flytte når barna er litt større og det er lettere for deg økonomisk. ❤️

Anonymkode: 1199a...895

AnonymBruker
Skrevet

Har han etablert forhold og bodd hos dere begge? Jobber han en annen plass enn der dere bor? 

Uansett, han elsker deg ikke. Han bryr seg jo ikke engang at han er oppdaget. Han vet sannsynligvis at du har gjort deg så økonomisk avhengig av han, at du blir uansett hva han gjør. Denne mannen kommer nok til å forlate deg på sikt, sannsynligvis er det barnet som gjør at han blir nå. Så kanskje du skal vise at han tar feil? Du er ikke økonomisk avhengig av han, du må bare gå ned i levestandard. Og det må da være bedre, enn å leve med en sånn mann, som hverken elsker eller respekterer deg.

Anonymkode: 77270...eff

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Se hva du kan få av hjelp, kanskje du kan starte med en toroms, barn kan fint dele rom 

AnonymBruker
Skrevet

Han vil aldri slutte med å leve dobbeltliv.. 

Anonymkode: a52e8...4fb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...