AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:10 #1 Skrevet lørdag kl. 22:10 Me har ei 3 åring som spiser ein del ting som eg reagere litt på. Hun spiser (slikker) rein salt, pepper, krydder generelt. Eter mjøl med ein gang hun har muligheten (v/baking f.eks). Ete rått egg. Skje med salsa +++ Har aldri opplevd dette før, og ser ikkje føre meg at det er noko godt.. Men med ein gang hun ser salt/pepper børsa så kan hun finne på å tømme på tunga.. slikke av kvern osv. Er dette " vanlig utforskning" eller noko me burde tatt opp med helsestasjonen/legen? Hun får god og variert mat. Har god matlyst, likar det allermeste. Anonymkode: 0e409...867 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:13 #2 Skrevet lørdag kl. 22:13 Sjekket om ungen kan ha pica? Anonymkode: 662eb...850 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:14 #3 Skrevet lørdag kl. 22:14 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sjekket om ungen kan ha pica? Anonymkode: 662eb...850 Ikke nødvendigvis pica som i at hun craver å spise grus, men enkelte ting er uimotståelig for henne Anonymkode: 662eb...850
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:17 #4 Skrevet lørdag kl. 22:17 Du vet vel at en spiseskje med salt er potensielt dødelig for en voksen?. Dette er bare en tanke men kanskje du burde vurdere å være en forelder og sette grenser, kanskje du også burde gjøre enkelte ting utilgjengelig for ungen før det går liv?. Anonymkode: b2362...177 5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:28 #5 Skrevet lørdag kl. 22:28 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du vet vel at en spiseskje med salt er potensielt dødelig for en voksen?. Dette er bare en tanke men kanskje du burde vurdere å være en forelder og sette grenser, kanskje du også burde gjøre enkelte ting utilgjengelig for ungen før det går liv?. Anonymkode: b2362...177 For en dust kommentar. Hva vet du om hva ts begrenser eller ei? Sunn fornuft sier vel at ts ikke lar barnet sitt slikke salt hele dagen. Anonymkode: eac2c...b16 5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:31 #6 Skrevet lørdag kl. 22:31 Treåringer gjør veldig mye rart… Her begynte ungen å bli skeptisk til vanlig mat han hadde likt før - men såpevann fra badekaret «nam!», og sølesuppe laget i sandkassa gikk rett ned. Hun tester nok bare, syns det er litt gøy Anonymkode: bb596...7c0
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:33 #7 Skrevet lørdag kl. 22:33 Jeg har en kusine som knasket en boks med trankapsler hvis de ikke fulgte med. Mannen min drakk sanasol Og selv likte jeg veldig godt suketter.. Det kan gå over dette her. Tror ikke min kusine er like glad i tran som voksen 😄 Anonymkode: 49af0...ee1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:36 #8 Skrevet lørdag kl. 22:36 Jeg tror ikke det er så farlig, men hvis jeg var seg så hadde jeg ikke gitt henne disse tingene. Anonymkode: e5581...f8d
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:37 #9 Skrevet lørdag kl. 22:37 Kan hun være sulten...? 🤷♀️ Anonymkode: 6ece1...730
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:42 #10 Skrevet lørdag kl. 22:42 Mens andre stjal vaniljesukker og sukker fra skapene når de ville ha noe så dyppa jeg fingeren i salt og grillkrydder. Alle er ikke søtmomser. Anonymkode: a2c29...130
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:44 #11 Skrevet lørdag kl. 22:44 Jeg ELSKET salt da jeg var liten. Husker jeg pleide å drømme om å ha saltstein slik dyra fikk til å slikke på. Det ble først kurert da jeg stappet en teskje hornsalt i munnen 😂🙈🤯. Den kom fort ut igjen for å si det slik. Min søster spiste en hel gummistøvel hun. Min treåring elsker leverpostei med syltetøy og salami. Det er selvsagt ikke sunt å spise hverken gummistøvler eller rent salt. Men jeg tror det er temmelig vanlig at barn i noen aldre blir sære i matveien. Anonymkode: 9ecdb...20d 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:46 #12 Skrevet lørdag kl. 22:46 Ts her 1. Nei hun får ikkje lov til desse tingene, men eg kan snu meg rundt og der kan hun ha klatret opp og funnet seg noko hun. Me setter grenser, og hu veit godt at det ikkje er lov, men det virker meir som at hun absolutt ikkje klare å la vær om hun for tak i. 2. Er veldig klar over at det er dårlig, derfor er tingene oppbevart utan at hun får tak i det. Men hun er jo med på matlaging, baking og då er hu i det med ein gang 3. Hun er ikkje sluten, får mat om hun seier at hun er sulten ☺️ spiser godt med mat jevnt over heile dagen Anonymkode: 0e409...867
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:48 #13 Skrevet lørdag kl. 22:48 Da ville jeg begynt med barnesikring på skapdørene. Anonymkode: e5581...f8d 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:48 #14 Skrevet lørdag kl. 22:48 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mens andre stjal vaniljesukker og sukker fra skapene når de ville ha noe så dyppa jeg fingeren i salt og grillkrydder. Alle er ikke søtmomser. Anonymkode: a2c29...130 Ja hun er ikkje så glad i søtt, elsker grønsaker hater sjokolade 😆 Dere andre, takk for svar! Håper det gir seg etterkvart då 🤩 Anonymkode: 0e409...867 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 23:08 #15 Skrevet lørdag kl. 23:08 Jeg gjorde det samme gjennom barndommen. Salt, hvitløkssalt, grillkrydder, spisskumen og løkpulver. Så ble jeg noen år eldre og puttet det som topping på toast (ja alt sammen). Gjorde det til tenårene. Har greid meg helt fint og har jobb og familie 😊 Anonymkode: 7c7e4...92d
AnonymBruker Skrevet i går, 10:16 #16 Skrevet i går, 10:16 Krydder er jo godt da, er jo bare å gi henne det som er sunt for henne å få i seg, så blir det heller ikke ulovlig (/spennende). Anonymkode: edcac...043
AnonymBruker Skrevet i går, 12:45 #17 Skrevet i går, 12:45 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg ELSKET salt da jeg var liten. Husker jeg pleide å drømme om å ha saltstein slik dyra fikk til å slikke på. Det ble først kurert da jeg stappet en teskje hornsalt i munnen 😂🙈🤯. Den kom fort ut igjen for å si det slik. Min søster spiste en hel gummistøvel hun. Min treåring elsker leverpostei med syltetøy og salami. Det er selvsagt ikke sunt å spise hverken gummistøvler eller rent salt. Men jeg tror det er temmelig vanlig at barn i noen aldre blir sære i matveien. Anonymkode: 9ecdb...20d Din søster spiste en gummistøvel? 🙂 Anonymkode: 3f0a6...f4a
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #18 Skrevet 3 timer siden man kan jo finne på temmelig mye merkelig i den alderen der. behøver ikke å skrike diagnose av den grunn... Anonymkode: d6910...015
lajlaj Skrevet 2 timer siden #19 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (På 10.1.2026 den 23.10): Me har ei 3 åring som spiser ein del ting som eg reagere litt på. Hun spiser (slikker) rein salt, pepper, krydder generelt. Eter mjøl med ein gang hun har muligheten (v/baking f.eks). Ete rått egg. Skje med salsa +++ Har aldri opplevd dette før, og ser ikkje føre meg at det er noko godt.. Men med ein gang hun ser salt/pepper børsa så kan hun finne på å tømme på tunga.. slikke av kvern osv. Er dette " vanlig utforskning" eller noko me burde tatt opp med helsestasjonen/legen? Hun får god og variert mat. Har god matlyst, likar det allermeste. Anonymkode: 0e409...867 Har dere hørt om ordet "nei"? 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Skrevet 2 timer siden Begynner å lure litt på meg selv som barn, jeg spiste masse piffi 🥳 og jeg elsker å rive av et og et hårstrå Anonymkode: 18954...f28
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå