Annevenn Skrevet 4. april 2006 #1 Skrevet 4. april 2006 Okei, våren er kommet til Bergen, men alvorlig talt: er det ikke litt i tidligste laget for disse svære edderkoppene? Trodde det var nattefrost enda, jeg.... På kontoret der jeg har dataen er det alltid mange av dem utenfor, særlig på de vestvendte vinduene. Og nå ser jeg årets første, allerede! Den har sånn tykk kropp, og bare kroppen er sikkert en drøy centimeter.... Jeg får helt noia om sommeren når de henger overalt på utsiden av huset. Vet de tar mygg, men jeg kan ikke sitte på terrassen uten å bli paranoid... Er det noe lurt jeg kan spraye med, og drive kjemisk kriføring? Har prøvd med insektspray, men det skulle ganske store mengder til.... Så nå får dere hoste opp noen solide kjerringråd her til meg!!!! Pliiiiiis.....
Gjest Binna Skrevet 4. april 2006 #2 Skrevet 4. april 2006 Hvis du må få dem ut av huset er jo denne genial.. edderkoppfanger
Annevenn Skrevet 4. april 2006 Forfatter #3 Skrevet 4. april 2006 Nei, vil at de skal dø..... Har ingen behov for å holde liv i dem, jeg vil bli kvitt dem for godt!!! Er saltsyre litt vel drastisk....?
Gjest Binna Skrevet 4. april 2006 #4 Skrevet 4. april 2006 (endret) He he ok, er ikke redd dem selv. Men de jeg kjenner som livredde for dem skriiiker når jeg tråkker dem i stykker, de må jo få leve.. Anbefaler da bare noe HARDT å slå med. Endret 4. april 2006 av hæxa
Gjest gjest1 Skrevet 4. april 2006 #5 Skrevet 4. april 2006 Hvis du må få dem ut av huset er jo denne genial.. edderkoppfanger ← Kan man klikke på denne linken uten å måtte se en edderkopp??? Jeg vil gjerne ha tips, men tør ikke klikke...
Gjest Binna Skrevet 4. april 2006 #6 Skrevet 4. april 2006 Kan man klikke på denne linken uten å måtte se en edderkopp??? Jeg vil gjerne ha tips, men tør ikke klikke... ← Hmm i denne linken er bildet LITE, så da blir edderkoppen mindre.... MEN den er der altså! Men jeg har sett på det bilde i stort og det ser ut som en jukse- edderkopp, helt sant liiiiiten
Gjest gjest1 Skrevet 4. april 2006 #7 Skrevet 4. april 2006 Hmm i denne linken er bildet LITE, så da blir edderkoppen mindre.... MEN den er der altså! Men jeg har sett på det bilde i stort og det ser ut som en jukse- edderkopp, helt sant liiiiiten ← Grøss.. Jeg var inne og tittet med et halvt øye. Men den virker fornuftig. Stoler bare ikke helt på at den ikke krabber ut gjennom det røret før jeg får tømt det. Men jeg skjønner ikke hvorfor de må vise bilder av edderkopper i slike annonser; det er jo folk som er redd som skal inn og se. De kunne ha sladdet eddiene.
Annevenn Skrevet 4. april 2006 Forfatter #8 Skrevet 4. april 2006 Grøss.. Jeg var inne og tittet med et halvt øye. Men den virker fornuftig. Stoler bare ikke helt på at den ikke krabber ut gjennom det røret før jeg får tømt det. Men jeg skjønner ikke hvorfor de må vise bilder av edderkopper i slike annonser; det er jo folk som er redd som skal inn og se. De kunne ha sladdet eddiene. ← Du er jammen mer redd for dem enn meg! Men hva med de som henger på utsiden av vinduet? Hva skal jeg gjøre med dem???
LilleBille Skrevet 4. april 2006 #9 Skrevet 4. april 2006 Jeg anbefaler MastaKill - gå inn på skadedyrbekjempelse + Flue/insektmiddel Mastakill - det er suverent til alle kryp.
Annevenn Skrevet 5. april 2006 Forfatter #10 Skrevet 5. april 2006 Har ringt og bestilt en flaske. Funker det, kjøper jeg litervis.... Håper posten er kjapp med denne!
Gjest Gjest_Daisy_* Skrevet 6. april 2006 #11 Skrevet 6. april 2006 Jeg er også livredd edderkopper Ser jeg en i taket i stua, så sitter jeg og glaner på den hele tiden, tør ikke slippe den av synet. Er jeg alene hjemme må sambo ta de når han kommer og da må jeg fange de i et glass. Grøsser og skriker bare jeg skal slippe et glass på de (hvis de er på gulvet) Vurderer strekt å kjøpe dette middelet jeg og. jeg kan ikke engang vaske vinduer i tilfelle det er døde insekter (edderkopper) i karmen
lille__lulu Skrevet 6. april 2006 #12 Skrevet 6. april 2006 Med Edderkopp-fangeren kan du med et enkelt grep fange det uønsket insektet og enkelt bære det utenfor, der du kan slippe det løs igjen. Slippe det løs igjen?? Da kommer den jo helt sikkert tilbake igjen da!! Iallefall det jeg kommer til å tenke på.. De skal drepes!! Hehe Jeg bruker også å sette glass å kjeler og boller over de! Så tar samboeren de når han kommer!! Problemet er bare at jeg er litt vimsete av meg, og greier alltid å sparke glassene/bollene veggimellom, mens jeg selv hyler og hopper og prøver å lokalisere edderkoppen som nettopp svevde gjennom lufta!
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2006 #13 Skrevet 6. april 2006 Jeg anbefaler MastaKill - gå inn på skadedyrbekjempelse + Flue/insektmiddel Mastakill - det er suverent til alle kryp. ← Jeg har en leilighet hvor jeg ser ca 2 svære edderkopper i uken Er så fryktelig. Er nesten så jeg ikke klarer å bo der. Hvor skal jeg spraye MastaKill hen da? Jeg vet jo ikke hvor de kommer fra.. Kan nesten ikke spraye alle vegger,tak,krinker og kroker eller?
Annevenn Skrevet 7. april 2006 Forfatter #14 Skrevet 7. april 2006 Pleier ikke de sitte en spesiell plass en stund? Spray der til å begynne med. Jeg har tenkt å gå for de typiske stedene de pleier å samle seg i starten. Tror det er sånn at når de får det på beina, tar giften kjemisk livet av dem. *Knegg....*
LilleBille Skrevet 7. april 2006 #15 Skrevet 7. april 2006 Jeg har tatt og sprayet litt langs gulvlistene - rundt hele rommet - og det har funket veldig bra. Nå har jeg ikke spesielt sprayet mot edderkopper - men maur og andre småkryp av ymse slag. Borte ble de hvertfall. Var det et spesielt sted edderkoppene eller noe annet pleier å sitte - villt jeg tatt litt ekstra der.
Annevenn Skrevet 7. april 2006 Forfatter #16 Skrevet 7. april 2006 Skal oppdatere dere så snart sprayen er i hus og testet ut. Nå snør det ute, så mine "venner" som pleier å henge ute, er sikkert inni vegger og sånn. Fornøyelig.....
Siam Skrevet 8. april 2006 #17 Skrevet 8. april 2006 Uff ja, skrekk og gru. Edderkopper er bare helt forferdelig. Vi har mange feite, ekle, digre husedderkopper i kjelleren og noen av dem kommer seg opp til oss. Og den første så jeg nå på torsdag! Jeg syntes også det var altfor tidlig. Jeg skvatt så høyt at Oliver begynte å gråte. Stakkars liten. Jeg får helt angst når jeg ser edderkopper, og som regel må mannen min redde meg. Men nå som jeg er hjemme med sønnen min, er jo jeg nødt til å redde han! Jeg kan jo ikke vente til mannen kommer hjem. Edderkoppen må dø fort! Gleder meg til å høre om vidundermiddelet virker.
Annevenn Skrevet 21. april 2006 Forfatter #18 Skrevet 21. april 2006 Jeg anbefaler MastaKill - gå inn på skadedyrbekjempelse + Flue/insektmiddel Mastakill - det er suverent til alle kryp. ← Produktet er kjøpt, og testet i et par uker. Fantastisk, fenomenalt! Ikke en eddis i sikte, de dauer av en liten dusj, og dukker ikke opp igjen. Anbefales!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
LilleBille Skrevet 21. april 2006 #19 Skrevet 21. april 2006 Så bra at du - hvertfall foreløpig - er fornøyd da
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2006 #20 Skrevet 22. april 2006 Vi skyter de! Veldig renslig!! :-) Vi setter luftgeværet rett fremfor edderkoppen og trykker av (uten kule, selvsagt!). Og borte er de!!! JIPPI!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå