AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:46 #1 Skrevet lørdag kl. 20:46 Hadde el-tilsyn - ingen merknader. Men han tok en stålpinne inntil alle stikkontakter og jeg så at det stod tall på en maskin koblet til, hva er det han sjekket da? Vet at han sjekket jording, men sjekket han også spenningen eller noe inni? Kan jeg være trygg på at de er i orden når tilsynet sjekket og sa det var ok? Vi har kun brukt elektriker siden vi flyttet inn, men vet jo ikke 100% hva som er gjort i boligen tidligere. Anonymkode: 47b9c...ce3
mommyaka Skrevet lørdag kl. 20:48 #2 Skrevet lørdag kl. 20:48 Tja de skjekker nest at ting er så og si i orden.. jording etc. Vi bor i et hus der ting er laget ikke av elektriker ( finner vi ut mens vi pusse opp) men alt ble godkjent 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:58 #3 Skrevet lørdag kl. 20:58 mommyaka skrev (6 minutter siden): Tja de skjekker nest at ting er så og si i orden.. jording etc. Vi bor i et hus der ting er laget ikke av elektriker ( finner vi ut mens vi pusse opp) men alt ble godkjent Viktigste er jo åpenbart at ting er i orden, ikke hvem som har laget det sånn sett, selv om jeg kun bruker elektriker…I huset her er noe gjort av tidligere eier, men godkjent av elektriker firma og el-kontrolli ettertid i følge papirene. De skrudde jo av fronten på sikringsskapet og sjekket hver eneste en med jording og måler, men lurer mest på hva det var. Så de tallene som han sa var ok, men hva var de? At det var jording kan man vel nesten se på stikket eller? ts Anonymkode: 47b9c...ce3 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:42 #4 Skrevet lørdag kl. 21:42 Han sjekker spenningen i ledningene? Anonymkode: 7547d...36c
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:56 #5 Skrevet lørdag kl. 21:56 Sjekker om alle punkter som har jordet stikk, har korrekt spenning på jordpunktet. Samt at alle punkter har forbindelse til jordingspunktet i sikringskapet. Anonymkode: c31ff...dc0 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 22:00 #6 Skrevet lørdag kl. 22:00 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sjekker om alle punkter som har jordet stikk, har korrekt spenning på jordpunktet. Samt at alle punkter har forbindelse til jordingspunktet i sikringskapet. Anonymkode: c31ff...dc0 Ah, takk! Så da skal alt være i orden, regner jeg med? Gikk grundig over omtrent hver eneste stikk i alle rom i huset ts Anonymkode: 47b9c...ce3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:39 #7 Skrevet søndag kl. 07:39 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ah, takk! Så da skal alt være i orden, regner jeg med? Gikk grundig over omtrent hver eneste stikk i alle rom i huset ts Anonymkode: 47b9c...ce3 Så lenge du ikke hørte noe spesielt, er alt i orden. Du kan og ta en titt i boligmappa, og se om det er lagt noe dit. boligmappa.no eller om du har digipost finner du den der. Anonymkode: c31ff...dc0
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:54 #8 Skrevet søndag kl. 12:54 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Så lenge du ikke hørte noe spesielt, er alt i orden. Du kan og ta en titt i boligmappa, og se om det er lagt noe dit. boligmappa.no eller om du har digipost finner du den der. Anonymkode: c31ff...dc0 Vi hadde en prat etterpå og alt var bra, ingen merknader. Tenkte mer på om det faktisk er et tegn på at alt er ok med strømsystemet i boligen 😊 ts Anonymkode: 47b9c...ce3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå