Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datter konfirmeres i beg av sept. Hvor lenge før bestiller vi frisørtime. Da ci giftet oss måtte jeg bestille over 6 mnd før dagen....

Anonymkode: d139f...97b

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Datter konfirmeres i beg av sept. Hvor lenge før bestiller vi frisørtime. Da ci giftet oss måtte jeg bestille over 6 mnd før dagen....

Skal hun gjøre noe spesielt?

Anonymkode: d531c...ad1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Frisør konfirmant? Som i frisør samme dag før seremonien? Er det vanlig?

Lykke til med å få det til hvis det er på en søndag.

Anonymkode: 71783...d0f

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Kvifor ikkje bestille no allereie? Så er det ein mindre ting å tenke på. 

I det minste så kan du ta ein telefon til frisøren og drøfte det. 

Anonymkode: 87ae8...4cc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Frisør konfirmant? Som i frisør samme dag før seremonien? Er det vanlig?

Lykke til med å få det til hvis det er på en søndag.

Kirkelig på en lørdag her vi bor.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Skal hun gjøre noe spesielt?

Anonymkode: d531c...ad1

Sette opp håret var planen....hun har langt hår og ønsker det oppsatt profejonelt 

• Liker 1
Skrevet

Ring din frisør og hør, det kan plutselig bli fullt om det er mange som skal stå konfirmant samtidig 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Bestilte time 2-3 uker før.  Er noe annet med en brud og bryllup. Hun skal da bare til en vanlig frisørtime for oppsett eller lignende. 

Anonymkode: c2b9a...745

AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt nå og book time. Skal dere ha fotograf på selve dagen når håret er pyntet hadde jeg booket time i forveien der også. Vær tidlig ute 

Anonymkode: e99c6...894

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kirkelig på en lørdag her vi bor.

Da ville jeg kontaktet frisøren og hørt om de har åpent for booking allerede. Et håroppsett på en konfirmant er heldigvis ikke like krevende som brudepynting, men det kan jo fylles opp av flere konfirmanter som ønsker det samme. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har konfirmant i mai og booket time denne uken, noe som var lurt da salongen har begrenset med frisører som gjør oppsett og flere av de var opptatt med bruder og forlovere samme dag.

Anonymkode: bbc56...bf8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av dem som kjøper dyre jakker og slalåmski til ungdommene mine, men dette er noe av det dummeste jeg har hørt om på lenge!

Anonymkode: 1e9a8...624

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er en av dem som kjøper dyre jakker og slalåmski til ungdommene mine, men dette er noe av det dummeste jeg har hørt om på lenge!

Det er jeg faktisk helt uenig i. Jo mer jeg tenker på det, jo bedre liker jeg tanken. Å føle seg fin på en slik høytidsdag er ikke bare forbeholdt bruder. Konfirmasjonsbildene blir dessuten sett av mange, og de lever lenge. Å koste på seg en frisørtime for å sette opp håret i den forbindelsen er dermed kanskje en av de utgiftene som vil ha den mest langvarige "effekten". Det koster atskillig mindre enn en jakke, og minnene varer atskillig lenger. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er jeg faktisk helt uenig i. Jo mer jeg tenker på det, jo bedre liker jeg tanken. Å føle seg fin på en slik høytidsdag er ikke bare forbeholdt bruder. Konfirmasjonsbildene blir dessuten sett av mange, og de lever lenge. Å koste på seg en frisørtime for å sette opp håret i den forbindelsen er dermed kanskje en av de utgiftene som vil ha den mest langvarige "effekten". Det koster atskillig mindre enn en jakke, og minnene varer atskillig lenger. 

Totalt uenig. Lukter sosiale medier lang vei. Noe av det fine er jo når konfirmasjonsbildet faktisk ligner konfirmanten, «sånn så Ida ut på ungdomsskolen».

Jeg syns det er helt latterlig. Hadde konfirmant i år, i et veldig høystatus område, det var plenty av blowouts og noen med fine fletter, men heldigvis ingen med oppsatt hår fra frisøren. De fleste hadde bunader til nærmere 100’ også, her står det ikke på økonomi.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Når man bestiller time til bryllup, så er det gjerne oppsett av hår, makeup og hjelp til å ta på kjole og slør. Om konfirmanten skal ha oppsett av hår og makeup så kan det godt hende at det må bestilles tidligere enn en "vanlig" time. Men ta en telefon til favorittfrisøren hennes og spør. Sikkert mange konfirmanter som vil ha frisørtime den dagen.

Anonymkode: e5c3f...43e

AnonymBruker
Skrevet

Vet dagens 15 åringer at det går an å gå til frisør å sette opp håret? Alle jeg har sett har helt enkle frisyrer som litt krøller eller en sånn bunad-spenne 😅

Anonymkode: 1426c...021

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.1.2026 den 20.07):

Totalt uenig. Lukter sosiale medier lang vei. Noe av det fine er jo når konfirmasjonsbildet faktisk ligner konfirmanten, «sånn så Ida ut på ungdomsskolen».

Jeg syns det er helt latterlig. Hadde konfirmant i år, i et veldig høystatus område, det var plenty av blowouts og noen med fine fletter, men heldigvis ingen med oppsatt hår fra frisøren. De fleste hadde bunader til nærmere 100’ også, her står det ikke på økonomi.

Plenty av blowouts og fine fletter sier du, uten at det slår deg at noen av de kanskje har gjort nettop dette hos frisøren 😉 Det er jo ikke snakk om brudeoppsett her. Datteren min skal ha krøller og relativt enkle fletter. Men jeg klarer ikke å flette pent, og krøllene vi lager hjemme sklir ofte ut etter 1-2 timer. Så jeg legger heller bittelitt penger i at hun skal føle seg fin den dagen, enn å kjøpe dyre jakker som ikke betyr noe. Folk er forskjellig 😉

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.1.2026 den 22.23):

Plenty av blowouts og fine fletter sier du, uten at det slår deg at noen av de kanskje har gjort nettop dette hos frisøren 😉 Det er jo ikke snakk om brudeoppsett her. Datteren min skal ha krøller og relativt enkle fletter. Men jeg klarer ikke å flette pent, og krøllene vi lager hjemme sklir ofte ut etter 1-2 timer. Så jeg legger heller bittelitt penger i at hun skal føle seg fin den dagen, enn å kjøpe dyre jakker som ikke betyr noe. Folk er forskjellig 😉

Jeg vet veldig godt at ingen var hos frisøren. Når du har hatt en datter i 15 år klarer du vel å ordne henne helt fin nok på håret vel? Eller så klarer hun det nok selv, vi snakker tiktok/youtube-generasjonen.

Jeg syns fortsatt at det er latterlig, det skaper usunne forventninger og det er ingen fordeler med det. De er allerede alt for bevisste på utseende i den alderen.

Når det gjelder dyre jakker er jeg i hvert fall uenig med deg, det er så godt å vite at mine tenåringer går med godt, varmt og skikkelig yttertøy, det betyr mange ganger mer en unaturlig fjolleri på konfirmasjonsbildene. Så urolig trist at frisør er det som skal til for at datteren din skal føle seg fin på konfirmasjonsdagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...