Gå til innhold

Elektrisk varmeteppe?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi bor i et gammelt hus og ble anbefalt å bruke elektrisk varmeteppe. Jeg kjøpte to stykker – ett fra Beurer og ett fra Biltema. Jeg synes dessverre at ingen av dem varmer særlig godt. Jeg hadde et varmeteppe for noen år siden som ble så varmt at man nesten begynte å svette. De jeg har kjøpt nå, varmer bare litt i midten og nesten ikke på sidene. Den jeg hadde før var fra cleverio merke (120watt). Og jeg kan ikke se at det merke selger varmetepper lenger.

Noen som kan anbefale elektrisk varmeteppe som varmer skikkelig?

Anonymkode: ca29c...048

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.1.2026 den 19.55):

Vi bor i et gammelt hus og ble anbefalt å bruke elektrisk varmeteppe. Jeg kjøpte to stykker – ett fra Beurer og ett fra Biltema. Jeg synes dessverre at ingen av dem varmer særlig godt. Jeg hadde et varmeteppe for noen år siden som ble så varmt at man nesten begynte å svette. De jeg har kjøpt nå, varmer bare litt i midten og nesten ikke på sidene. Den jeg hadde før var fra cleverio merke (120watt). Og jeg kan ikke se at det merke selger varmetepper lenger.

Noen som kan anbefale elektrisk varmeteppe som varmer skikkelig?

Anonymkode: ca29c...048

Hmm jeg har et fra Beurer, og synes det varmer godt. sitter faktisk surret inn i det på hjemmekontoret nå. :)  Det varmer mest på midten, men så lenge jeg surrer det rundt meg som en lompe, så funker det godt for meg.

Anonymkode: c64af...bf1

Skrevet

Kan man legge varmeteppet under overmadrassen?

Anonymkode: e4b05...e0a

Skrevet

Jeg vet at Beurer finnes i flere prisklasser, men det jeg kan si er at jeg har et fra Europris (husker ikke merket akkurat nå), og ei venninne av meg har et Beurer. Begge disse koster 5-600 kroner. Og de er absolutt ikke noe særlig futt i. Jeg har et gammelt et som jeg ikke burde bruke lenger som blir tre ganger så varmt. Men hvordan det er med Beurer sine dyrere pledd vet jeg ikke. 

Jeg føler det er umulig å få tak i faktisk skikkelig varme varmetepper (og som også kan være på opp til minst ni timer). Vet ikke om det er fordi det har blitt like dårlig kvalitet på dette, som med alt annet. 

Anonymkode: f93f1...2ba

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kan man legge varmeteppet under overmadrassen?

Anonymkode: e4b05...e0a

Nei det klarer vel neppe å varme gjennom en overmadrass så det høres lite nyttig ut. Og faren for overoppheting og brann blir vel større, så lite fornuftig også. Varmepledd skal du ha over deg. 

Det finnes noen man skal ligge på, men de skal ligge oppå overmadrassen. 

Anonymkode: f93f1...2ba

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...