Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat jentekveld som er bare noen få ganger i året er helt greit å ikke inkluderes i. Men at du skal gjemme deg på rommet mens de har fest med begge kjønn er helt uakseptabelt. 

Anonymkode: 14f3c...c94

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Er da helt greit det?????!!! Men - i akkurat dette tilfellet, synes jeg TS sin samboer er merkelig! 

Anonymkode: f664a...88d

Ting kan være teit og greit samtidig.

Anonymkode: fd8db...5bd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Siden jeg flyttet til dama for 6 år siden har hun hatt jentekveld hjemme 2-3 gang i året. Kanskje en gang til noen andre i året. Jeg hater disse kveldene her hjemme fordi jeg ikke har noen andre steder å være, har ingen venner her og føler jeg må gjemme meg på soverommet. Forsøke å ikke forstyrre og så videre. 

Men nå kjenner jeg at jeg er sur. Jeg er selvfølgelig ikke invitert til å delta på disse her og får hint om å holde meg unna, det er helt legit det også, null problem. Men i kveld kom det 3 menn også, så hun har da i praksis hjemme fest uten å innvitere meg. Har jeg rett til å være litt furten her? Kjenner jeg er det

Tipper hun kommer til å komme innom meg i løpet av senkvelden og si at jeg for lov til å komme jeg også, men det holder ikke.

Anonymkode: ab7f0...b73

Jammen, du inkluderer da deg selv akkurat i kveld. 

Helt uten surmuling så går du inn på kjøkkenet, finner deg ei øl, og hopper inn blant mannfolka. Du trenger ikke finne bestevenn for livet i kveld, men akkurat i kveld har du vist rette kjønnet til å vere med på fest, og det skal du jammen utnytte. 

Kan godt vere mannfolka inkluderte seg selv også, - ble med dama på fest i mangel på noe anna å gjøre på, - så det skal du gjøre i kveld også. 

Kom igjen, kvelden er enda ung. 

Fin deg ei øl, smil til verden, nytt år, nye muligheter mann! 

Anonymkode: 044f1...78a

• Liker 10
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nei, ene er typen til ene venninda og 2 andre er vel venner av han tror jeg. Tror ikke hun har innvitert disse.

Vi er på fest en gang i året kanskje, er i perioder ute med venner et par ganger i uka ellers nesten aldri. 

Så du er sur på henne for at noen andre har invitert med seg noen? Jeg synes det er skikkelig egoistisk og ufint av deg å si at hun har hjemmefest fordi det kommer noen hun ikke har invitert... Har du gått ut til dem?

Har du egentlig lyst til å feste med dem? Har du prøvd gå ut til dem? 

Hvordan er det ellers? Viser du aktivt at du også ønsker være med henne og hennes venner på fest? Tar du initativ til sosiale aktiviteter? Takker du ja om du blir invitert?

Anonymkode: 18399...ba0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jammen, du inkluderer da deg selv akkurat i kveld. 

Helt uten surmuling så går du inn på kjøkkenet, finner deg ei øl, og hopper inn blant mannfolka. Du trenger ikke finne bestevenn for livet i kveld, men akkurat i kveld har du vist rette kjønnet til å vere med på fest, og det skal du jammen utnytte. 

Kan godt vere mannfolka inkluderte seg selv også, - ble med dama på fest i mangel på noe anna å gjøre på, - så det skal du gjøre i kveld også. 

Kom igjen, kvelden er enda ung. 

Fin deg ei øl, smil til verden, nytt år, nye muligheter mann! 

Anonymkode: 044f1...78a

Dette ville jeg også ha gjort!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Siden jeg flyttet til dama for 6 år siden har hun hatt jentekveld hjemme 2-3 gang i året. Kanskje en gang til noen andre i året. Jeg hater disse kveldene her hjemme fordi jeg ikke har noen andre steder å være, har ingen venner her og føler jeg må gjemme meg på soverommet. Forsøke å ikke forstyrre og så videre. 

Men nå kjenner jeg at jeg er sur. Jeg er selvfølgelig ikke invitert til å delta på disse her og får hint om å holde meg unna, det er helt legit det også, null problem. Men i kveld kom det 3 menn også, så hun har da i praksis hjemme fest uten å innvitere meg. Har jeg rett til å være litt furten her? Kjenner jeg er det

Tipper hun kommer til å komme innom meg i løpet av senkvelden og si at jeg for lov til å komme jeg også, men det holder ikke.

Nå må gro deg litt baller! Herregud! Hvor lite mann går det an å bli. Du oppfører deg som en unge. 

Anonymkode: 85730...d4f

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Nei, ene er typen til ene venninda og 2 andre er vel venner av han tror jeg. Tror ikke hun har innvitert disse.

Vi er på fest en gang i året kanskje, er i perioder ute med venner et par ganger i uka ellers nesten aldri. 

Så det er greit at venninna inkluderer typen sin. Men du er allikevel ikke bra nok til å bli inkludert? WTF??

Anonymkode: 3ac76...20c

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Neste jentefest hadde jeg dratt på Helge-tur hvis jeg var deg. Hemsedal, Amsterdam, Berlin eller en DNT hytte et sted. 

Anonymkode: 68153...054

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

I utgangspunktet tenkte jeg at det antagelig handlet om et slags sosialt treff for en interessegruppe når det er menn tilstede, mens du ikke er velkommen. For da hadde dette vært greit. For eksempel da jeg var med i en blanda slankegruppe, der våre sosiale møter gikk på omgang hos oss som var med. Da hadde det vært unaturlig at min mann skulle være med, for det var jo veldig mye privat og tillit som ble opparbeidet over tid angående betroelser og utfordringer. 

Når dette var typen til ene venninna, og hans venner, da ble det derimot snålt å ikke invitere deg. Forutsatt at du oppfører deg bra selvfølgelig, men gjør du ikke det burde hun jo heller gå fra deg enn å stenge deg inne på soverommet. 

2-3 ganger i året, når det faktisk kun er kvinner, eller også menn, men det er medlemmer i en lukket interessegruppe, det synes jeg du bør tåle. Det er ikke ofte, og såpass raus bør man være. Blandet fest der andre har sine kjærester med er det derimot unaturlig. 

Her får jeg ikke lenger ha mine venninnekvelder hjemme alene, fordi min mann også har etablert gode vennskap med mine venninner, og de ønsker at han skal være med oss. Det er kun en annen venninne som har mann som blir med når vi er hos dem, og da av samme årsaken. De har liksom glidd inn i det å være sammen med oss på slike kvelder på grunn av at de også regnes som nære venner av oss kvinner, og er ønsket der. "Du er blitt en av damene du nå, så bli!" ler mine venninner om min mann foreslår at vi damene skal få være alene.

Jeg må vedkjenne at jeg ikke var bestandig like begeistret over dette i starten av at det ble slik, men nå er det blitt vane for meg også. På venninnekvelder her hjemme er han med, og han er også med på en del aktiviteter vi gjør der han er eneste mann. Det gir meg stadig mindre sosiale anledninger der jeg er med venninner alene, men han er ikke med på jenteturer, eller ved alle anledninger vi damer møtes. Heldigvis! Litt må jeg få gjøre på egenhånd! 😅

De andre mennene er hyggelige de, men de prater liksom ikke så mye, så lett og naturlig, eller så personlig med oss damene at det føles som vi har like nære vennskap med dem. Om de synes det blir unaturlig for dem, foretrekker å bruke slikt som alenetid selv, eller andre årsaker, det vet jeg faktisk ikke. Det jeg vet er at det er noen menn dette blir naturlig med, fordi det etableres så god kontakt og vennskap over tid mellom dem og alle damene at de bare glir inn. Såpass at da en mann ene av våre venninner var sammen med, som bestandig var med oss damene, forsvant ut av gjengen på grunn av brudd mellom dem, da savnet vi ham fryktelig på slike kvelder. Vi synes nok fremdeles det er synd at det ikke ble de to vedvarende, for vi mistet jo en god "venninne" ved det bruddet. 😂

De andre mennene er med på fellesfester med partnere. 

Det jeg prøver å si er at for at det skal være naturlig at menn blir med på slike treff må det enten være for begge kjønn, eller mannen må nok ha en omgjengelighet som ikke føles begrensende på damene. Det er de mennene som også prater i vei og som ikke er redd for at det blir personlig, samt ikke tar seg nær av direkte venninne-/kvinneprat og spøk, som har blitt naturlige innslag i slikt. 

Jeg kan ikke jage bort min mann igjen når dette er etablert som naturlig. Da ville mine venninner protestere. At det ble slik skjedde over tid, fordi han etablerte fortrolige relasjoner og kjenskap til dem alle. De føler seg ikke hemmet av at han er der. 

Endret av Trolltunge
Skrevet

Må vel være en lokal pub du kan gå en tur på disse kveldene, eller kino eller ett eller annet?

Merkelig at du ikke skal være med de gangene det er menn og kvinner forøvrig

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hadde det vært meg som ikke ble invitert til festen hvor også menn møtte opp, altså ikke bare jentekveld: Hadde klikka i vinkel. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får følelsen av at dette var en jentekveld, og TS skulle holde seg borte. Men så har kjæresten til den ene jenta blitt med og tatt med seg to kamerater. Så får jeg følelsen av at TS fortsatt bare sitter på soverommet og legger skylda på sin kjæreste.

Du burde ha gått ut og blitt med! Kanskje du hadde fått deg et par bekjentskaper også. Om dama di hadde jaget deg tilbake til soverommet i denne situasjonen, hadde jeg eksplodert på direkten siden det ikke lengre er en jentekveld. 

Men det virker som om du bare sitter der og ikke forstod at spillereglene endret seg når tre menn ramlet inn uten å være inviterte...

Anonymkode: 77f34...74c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ånei. Det er ikke like lett å bli godt kjent med folk i voksen alder i bygd, synes jeg i alle fall

Det finnes helt sikkert noen fritidsaktiviteter for menn i voksen alder på bygda også. 

Anonymkode: c2859...ab0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ånei. Det er ikke like lett å bli godt kjent med folk i voksen alder i bygd, synes jeg i alle fall

Samme her. Vanskelig. Men jeg har ingen problem med å finne på eller gjøre noe, ivertfall ikke på et gårdsbruk. Og hvis han får besøk eller skal ha fest, så er jeg alltid inkludert, uansett kjønn. Og visa versa. Vi liker å tilbringe tid sammen, vi er både venner og kjærester. Ellers ville jeg ha følt meg ganske så utafor og begynt å lene meg ut av forholdet. Og da er veien kort til at forholdet ryker.

Anonymkode: 29ea5...f7d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nei begynner å stille noen spørsmålstegn til dette forholdet jeg også. Men vi har et barn sammen og ting er liksom på plass. 

Ting er IKKE på plass når du må gjemmes bort når hun har både menn og damer på besøk uten at dette er et "fellesskap" eller klubb, og de bare skal ha en fest.

Jeg hadde bedt henne si fra i god tid før hun neste gang vil invitere en slik forsamling slik at du kan ta deg en langhelg til en by i Norge eller utlandet. Kanskje hun da forstår hva slik oppførsel gjør med deg. Føler med deg. Jeg ville ikke ha godtatt dette. Høres ut som du begynner å se dette selv.

Når det gjelder ditt sosiale liv finnes det garantert steder der du kan bli kjent med andre; frivillig arbeid, klubber, friluftsliv ++. Du må bare ta det første steget ut av "ensomheten" din. Regner med du er i arbeid og da har du kanskje kolleger du kan finne på noe sammen med. Jeg bor selv på et lite sted og her finnes mange muligheter for å møte andre og for å etablere vennskap.

• Liker 2
Skrevet

Dette hadde jo vært en fin måte for ts å bli kjent med andre menn i bygda. Merkelig av kjæresten. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke "jentekveld" når hun inviterer menn.

Jeg og forloveden elsker å henge sammen på fest. Eller, vi ender som oftest opp på hver vår kant og mingler og prater med alle 🤭

Men jente og guttekvelder tar vi ute av huset.

Har vært én kveld jeg har hatt venninne på besøk der vi hadde jenteprat på stuen. Da dro han ut med et par kompiser. Da han kom hjem joinet han oss litt før han gikk på la seg.

Litt lettere her om vi skulle hatt jentekveld da vi har loftstue der han kan game, se film etc da.

Poenget er uansett at det er svært at hun ikke inviterer deg til blandet fest i egen leilighet! Det hadde jeg aldri akseptert.

Men du burde jobbe for å få et større nettverk. Må jo være ensomt og kjedelig å være avhengig av samboeren for kunne være sosial?

Anonymkode: e4b8c...3ac

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Lisasn skrev (7 minutter siden):

Dette hadde jo vært en fin måte for ts å bli kjent med andre menn i bygda. Merkelig av kjæresten. 

Vi vet ikke om dette er merkelig av kjæresten. For etter mye om og men så kommer det frem at disse tre mennene ikke er invitert av kjæresten, men har blitt med den ene venninna dit. 

Men så velger TS likevel å sitte på soverommet. Jada, kjæresten kunne ha kommet å hentet han, men han er da i sitt eget hus og kan ta litt ansvar selv og gå ut også, når dette ikke ble en jentekveld likevel.

Anonymkode: 77f34...74c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Nei begynner å stille noen spørsmålstegn til dette forholdet jeg også. Men vi har et barn sammen og ting er liksom på plass. 

Har fler hobbyer, mest i garasjen. Kjeder meg egentlig aldri, men orker ikke henge uti der utover natten

Jeg synes det er ekstremt merkelig at disse jentekveldene da ikke kan være hos andre, når hun vet at du føler deg utenfor OG dere har et lite barn. Hvis dere vil invitere som par, så er det hyggelig, men vil hun ha jentekveldene må dere planlegge de sammen, og kanskje kombinere det med en helgetur med deg og ungen eller noe.

Anonymkode: c32c0...752

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har damer på besøk ca 3 ganger i året, og jeg forventer at mannen min ikke sitter i stuen og blander seg i våre samtaler.

Hadde det vært en blanding av kjønnene så hadde det vært en mulighet for ts å bli kjent med andre derimot👍👍👍

Anonymkode: 0e617...490

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...