AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Skrevet 16 timer siden baby på 8 dager har hatt gulsott og fått mat hver 2-3t. Har hatt rikelig med melk og har allerede fått lager med litt håndmelk. Han ble «friskmeldt» i går, å kunne styre måltidene selv. I natt føler jeg derimot at melken har forsvunnet. Brystene føles tomme, har dog en del lekkasjer. Baby har vært på puppen omtrent uten pause, maks en time av siden i natt. men syntes han har lite våte bleier (han tisser, men det er ikke mye i bleien, har vært mer urin dagene før). Blir så bekymret, da gulsotten kan øke igjen fort. Langt til sykehus for å veie baby også! Han sovner fort på brystet men våkner som sagt etter 30-60min for nytt måltid, da har jeg kanskje nettopp byttet frem og tilbake på brystene 3 ganger. Noen råd? hvor lenge kan jeg se det ann? føler meg som en grusom (og sliten) mamma 😌 Anonymkode: d82c4...25e
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #2 Skrevet 15 timer siden Prøv å hold baby litt mer våken på brystet. Du kan for eksempel ta av sokker og massere føttene osv. Hvor mange gode tissebleier har han i døgnet? Anonymkode: d1fe7...ef8
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Skrevet 15 timer siden Pupp er mer enn et matfat for babyene, men man skal ikke sovne midt i måltidet. Lærte dette selv på barsel, så når du vet at baby sovner når hen spiser må du aktivt holde hen litt våken. Stryke i nakken, stryke på føttene ol. Mulig baby også trenger å die såpass ofte fordi melkeproduksjonen din skal økes i takt med veksten. Hvis du lekker og har mye lekkasjer så har du jo mer enn nok melk enn så lenge Anonymkode: 83c2c...167 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Prøv å hold baby litt mer våken på brystet. Du kan for eksempel ta av sokker og massere føttene osv. Hvor mange gode tissebleier har han i døgnet? Anonymkode: d1fe7...ef8 Vi gjør det alt, men takk for tips! kiler, kler av, stryker.. da tar han gjerne flere tak, men så kan han ta seg en suttepause 🥹 han har nok våte bleier (ca 6 i dag, da byttet jeg ikke på natt) i den forstand, men usikker på om de er våte nok! De fleste er langt i fra tunge. Anonymkode: d82c4...25e
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #5 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Pupp er mer enn et matfat for babyene, men man skal ikke sovne midt i måltidet. Lærte dette selv på barsel, så når du vet at baby sovner når hen spiser må du aktivt holde hen litt våken. Stryke i nakken, stryke på føttene ol. Mulig baby også trenger å die såpass ofte fordi melkeproduksjonen din skal økes i takt med veksten. Hvis du lekker og har mye lekkasjer så har du jo mer enn nok melk enn så lenge Anonymkode: 83c2c...167 Gjør allerede flere ting for å holde han våken 🫶🏼 Tror kanskje det er nok melk, spørsmålet er om han får det ut, eller om han kan ha økedøgn? håper på siste, han har spist minst en gang i timen i straks ett døgn 🫠 Anonymkode: d82c4...25e
shakini Skrevet 10 timer siden #6 Skrevet 10 timer siden Jeg hadde ringt barsel eller legevakt og sjekka med de. Har du kjøkkenvekt så kunne du målt hvor mye tiss som kommer ut ved å veie de våte bleiene. Bare trekk fra vekten av en tørr bleie, så har du full oversikt.
Himmelen_91 Skrevet 10 timer siden #7 Skrevet 10 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): baby på 8 dager har hatt gulsott og fått mat hver 2-3t. Har hatt rikelig med melk og har allerede fått lager med litt håndmelk. Han ble «friskmeldt» i går, å kunne styre måltidene selv. I natt føler jeg derimot at melken har forsvunnet. Brystene føles tomme, har dog en del lekkasjer. Baby har vært på puppen omtrent uten pause, maks en time av siden i natt. men syntes han har lite våte bleier (han tisser, men det er ikke mye i bleien, har vært mer urin dagene før). Blir så bekymret, da gulsotten kan øke igjen fort. Langt til sykehus for å veie baby også! Han sovner fort på brystet men våkner som sagt etter 30-60min for nytt måltid, da har jeg kanskje nettopp byttet frem og tilbake på brystene 3 ganger. Noen råd? hvor lenge kan jeg se det ann? føler meg som en grusom (og sliten) mamma 😌 Anonymkode: d82c4...25e Når det har vært gulsott i bildet, så ville jeg tatt kontakt med legevakten for å være helt ærlig. Så får de ta en vurdering, hvordan er huden sånn ellers ? Eller øynene? Endret 10 timer siden av Himmelen_91
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #8 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Gjør allerede flere ting for å holde han våken 🫶🏼 Tror kanskje det er nok melk, spørsmålet er om han får det ut, eller om han kan ha økedøgn? håper på siste, han har spist minst en gang i timen i straks ett døgn 🫠 Anonymkode: d82c4...25e De har økedøgn relativt mange ganger mellom når de er mellom 1-2 uker har jeg lest. Min på 7 uker har vært på brystet hver time i dag nesten hun også, så dette er helt normal oppførsel fra naturens side for å øke melkeproduksjonen 🥰 Hvis du er veldig usikker på mengde melk, så ville jeg prøvd å pumpe en gang du har melkespreng. Når jeg gjør dette på det ene brystet har jeg ca 2 dl. Anonymkode: 83c2c...167
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #9 Skrevet 10 timer siden Snakk med føden! Men hvis jeg var deg ville jeg begynt med mme. Hvis barnet har lite våte bleier allerede som 8 dager bør du vurdere flaske. Ingen skam!!! Anonymkode: 937b2...ae6
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #10 Skrevet 10 timer siden Synes ikke det høres ut som du har lite melk, det er heller det at han ikke holder seg våken. Har du prøvd å amme et bryst for å så bytte blei og amme neste bryst? Mtp at han har hatt gulsott synes jeg du skal ringe føden og høre. Anonymkode: 129d6...2ee
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå