AnonymBruker Skrevet 10. januar #1 Skrevet 10. januar I sommer så flyttet vi til en annen region, og jeg var ofte på sykehuset til undersøkelser som igjen skal føre til en operasjon. I høst så var jeg innom den aktuelle avdelingen ved sykehuset jeg var pasient hos for å be om overflytting til sykehuset jeg nå hører til hos, men damen jeg snakket med (helsesekretær) mente at det ikke bare var å bytte sykehus, å at jeg måtte ha en time hos dem for å snakke med en lege. Jeg skulle settes opp til time i mars/ april. Men, det tar ca 4 timer å reise til mitt gamle sykehus, så jeg må da bruke 8 timer på reise, mens det er 1/2 time å reise til sykehuset jeg nå tilhører. Er det noen muligheter for at jeg får byttet eller bli overført til sykehuset her jeg nå bor, og hvordan går jeg ev fram? Har begynt å få plager å kunne absolutt hatt godt av en time, men gruer veldig for reiseveien og tiden det tar. Anonymkode: d29a3...0b1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #2 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I sommer så flyttet vi til en annen region, og jeg var ofte på sykehuset til undersøkelser som igjen skal føre til en operasjon. I høst så var jeg innom den aktuelle avdelingen ved sykehuset jeg var pasient hos for å be om overflytting til sykehuset jeg nå hører til hos, men damen jeg snakket med (helsesekretær) mente at det ikke bare var å bytte sykehus, å at jeg måtte ha en time hos dem for å snakke med en lege. Jeg skulle settes opp til time i mars/ april. Men, det tar ca 4 timer å reise til mitt gamle sykehus, så jeg må da bruke 8 timer på reise, mens det er 1/2 time å reise til sykehuset jeg nå tilhører. Er det noen muligheter for at jeg får byttet eller bli overført til sykehuset her jeg nå bor, og hvordan går jeg ev fram? Har begynt å få plager å kunne absolutt hatt godt av en time, men gruer veldig for reiseveien og tiden det tar. Anonymkode: d29a3...0b1 Hva sier den nye fastlegen din? Det letteste er om sykehuset henviser deg, men om de ikke kan/vil det er det fastlegen du snakker med. Anonymkode: fbfa5...35a 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #3 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva sier den nye fastlegen din? Det letteste er om sykehuset henviser deg, men om de ikke kan/vil det er det fastlegen du snakker med. Anonymkode: fbfa5...35a Jeg beholder fastlegen min, å hun er enig med meg om at bytte av sykehus vil være mest hensiktsmessig. Anonymkode: d29a3...0b1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #4 Skrevet 10. januar Du må søkes inn til det nye sykehuset. En beholder ikke «sin plass» i køen som en har på det gamle sykehuset, på det nye. Anonymkode: f6a86...759 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar #5 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du må søkes inn til det nye sykehuset. En beholder ikke «sin plass» i køen som en har på det gamle sykehuset, på det nye. Anonymkode: f6a86...759 Hvem søker meg inn da, fastlegen? Anonymkode: d29a3...0b1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #6 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du må søkes inn til det nye sykehuset. En beholder ikke «sin plass» i køen som en har på det gamle sykehuset, på det nye. Anonymkode: f6a86...759 Jeg er forresten en prioritert pasient ved det gamle sykehuset. Dette fordi at det er viktig å følge med på at ikke tilstanden utvikler seg til kreft. Skal etterhvert opereres. Anonymkode: d29a3...0b1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #7 Skrevet 10. januar Her finner du info, nederst står tlf nr du kan ringe, så hjelper de deg å overføre behandling fra ett sykehus til ett annet. https://tjenester.helsenorge.no/velg-behandlingssted Anonymkode: 2bf25...d5e
AnonymBruker Skrevet 10. januar #8 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Her finner du info, nederst står tlf nr du kan ringe, så hjelper de deg å overføre behandling fra ett sykehus til ett annet. https://tjenester.helsenorge.no/velg-behandlingssted Anonymkode: 2bf25...d5e Tusen takk 🙂 Anonymkode: d29a3...0b1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #9 Skrevet 10. januar Vet du at det nye sykehuset gjør den type operasjon du skal ha? Jeg er kroniker og selv om jeg går jevnlig til sykehuset nær meg så må jeg noen ganger reise til andre deler av landet for operasjon/inngrep fordi noen ganger så er det spesialkompetanse på enkelte sykehus. Anonymkode: 170a6...dbf 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #10 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg beholder fastlegen min, å hun er enig med meg om at bytte av sykehus vil være mest hensiktsmessig. Anonymkode: d29a3...0b1 Nå var ikke det spørsmålet mitt. Hva sier fastlegen din når du ber om hjelp til å løse dette? Hva kan fastlegen bidra med? Anonymkode: fbfa5...35a
AnonymBruker Skrevet 10. januar #11 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nå var ikke det spørsmålet mitt. Hva sier fastlegen din når du ber om hjelp til å løse dette? Hva kan fastlegen bidra med? Anonymkode: fbfa5...35a Jeg har ikke bedt fastlegen om hjelp til dette. Anonymkode: d29a3...0b1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #12 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vet du at det nye sykehuset gjør den type operasjon du skal ha? Jeg er kroniker og selv om jeg går jevnlig til sykehuset nær meg så må jeg noen ganger reise til andre deler av landet for operasjon/inngrep fordi noen ganger så er det spesialkompetanse på enkelte sykehus. Anonymkode: 170a6...dbf Skal ha en ganske vanlig operasjon, så selv om ikke sykehuset her utfører den type operasjoner så er det flere sykehus som er nærmere enn det gamle sykehuset mitt. Det er ikke bare snakk om denne operasjonen, men oppfølging også. I fjor så var jeg til undersøkelser flere ganger i mnd, og da kan jeg ikke ha så lang reisevei. Anonymkode: d29a3...0b1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #13 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har ikke bedt fastlegen om hjelp til dette. Anonymkode: d29a3...0b1 Nettopp. Hvis sykehuset ikke kan overføre deg, må fastlegen henvise deg. Det er hele poenget mitt. Ta tak selv, så ordner det seg. Anonymkode: fbfa5...35a 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #14 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Nettopp. Hvis sykehuset ikke kan overføre deg, må fastlegen henvise deg. Det er hele poenget mitt. Ta tak selv, så ordner det seg. Anonymkode: fbfa5...35a Hva er poenget ditt med å svare i denne tråden, bortsett fra å rakke ned på meg? Du har jo ikke kommet med noe konstruktivt eller nyttige råd. Anonymkode: d29a3...0b1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #15 Skrevet 10. januar Jeg har flyttet til en annen kommune /fylke og får ikke gå til det gamle sykehuset, kun om det er akutt og jeg er i byen der. Men da sender de meg hjem til sykehuset der. Anonymkode: 92d92...415
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå