Kniv & gaffel Skrevet 14. januar #41 Skrevet 14. januar Har kuttet kraftig ned på Pepsi Max-drikkingen siden november, og kommer forhåpentligvis til å fortsette med det videre inn i 2026 Det var egentlig ikke planlagt, men i forbindelse med at jeg prøver å redusere inntaket av ultraprosessert mat, så ble lysten på Pepsi Max mye mindre. Det var en interessant oppdagelse som er bra både for kroppen og økonomien.
Million Skrevet 14. januar #42 Skrevet 14. januar (endret) Shoppe mindre på Zalando. Stoppet f.eks. meg selv senest tidligere i dag, da jeg hadde lagt 3-4 plagg i handlekurven og skulle til å betale... så bare stoppet jeg, tenkte "TRENGER jeg egentlig dette - og er ikke skapene dine fulle nok?" Det ble til at jeg slettet handlekurven og ikke handlet der. Skal prøve å holde meg til prinsippet å bare erstatte det som blir ødelagt, slitt eller fillete nå i 2026 når det kommer til klær og sengetøy. For ja, sengetøy er en last jeg har. Jeg elsker kvalitetssengetøy, nye farger og/eller mønstere. Har så mye nå at jeg har måttet fordele det rundt om på tre forskjellige plasser i leiligheten for å oppbevare det. Men nå er det stopp! Ikke mer. Kan hende jeg må kjøpe et par laken bare, for en del av de gamle Ikea-laknene våre er helt utslitte og slappe i strikken, et par har fått hull også og havnet derfor i søpla. Derfor har de siste laknene jeg har kjøpt vært Høie laken. De virker å være skikkelig flott kvalitet! Sparetiltak ellers da... tja, jeg ser det som et sparetiltak å betale inn ekstra på boliglånet når jeg kan. Mindre renter jeg må punge ut med da, jo mindre lånet blir. Jeg ser frem til å bli gjeldfri en vakker dag. Endret 14. januar av Million stavefeil rettet 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå