AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 09:52 #1 Skrevet lørdag kl. 09:52 Har du gjort noen sparetiltak nå i begynnelsen av 2026 ? Og hvilken ? Jeg har fått ned renten på huslånet vårt, og søkt om sletting av studiegjeld (bor i en kommune med sentralitetsklasse 5). Jeg har satt opp budsjett, skal bli flink til å ukehandle og redusere kraftig på småshopping. (shoppestop) Jeg har også laget meg en spareplan. Har du noen smarte sparetips ? Anonymkode: 70893...bf8 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:04 #2 Skrevet lørdag kl. 10:04 Stopp alt du ikke trenger, men som er din avhengighet. Stopp innkjøp av: Koffein Nikotin Alkohol Alt av søtsaker/godteri/søtbakst etc. Ellers: Kjøp ting brukt på finn.no - annet Ikke ha dyr bil, unngå bil om du kan! Sykkel er fint, selv på vinter med piggdekk. Unngå å få barn Tenk deg veldig godt om FØR du kjøper noe av materialisme uansett hva det er. Kutt ned på hud/hår-produkter...fake negler etc. Frisør er dyrt også! Jeg har funnet en god på cutters nå, går dit annenhver mnd cirka. Anonymkode: 6bfd3...c92 1
Rucula Skrevet lørdag kl. 10:09 #3 Skrevet lørdag kl. 10:09 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Stopp alt du ikke trenger, men som er din avhengighet. Stopp innkjøp av: Koffein Nikotin Alkohol Alt av søtsaker/godteri/søtbakst etc. Ellers: Kjøp ting brukt på finn.no - annet Ikke ha dyr bil, unngå bil om du kan! Sykkel er fint, selv på vinter med piggdekk. Unngå å få barn Tenk deg veldig godt om FØR du kjøper noe av materialisme uansett hva det er. Kutt ned på hud/hår-produkter...fake negler etc. Frisør er dyrt også! Jeg har funnet en god på cutters nå, går dit annenhver mnd cirka. Anonymkode: 6bfd3...c92 Høres ut som et fantastisk liv.. 6
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:10 #4 Skrevet lørdag kl. 10:10 Ha kontroll over hva du trenger, og følg med på ulike tilbud. Matpakke på jobb, og på andre steder hvor det er aktuelt. Gå gjennom alt av avtaler og se om det er noe og hente der. Men husk også på kostnader ved å flytte f.eks lån. Om du har mulighet; prioriter å kjøpe kvalitet på ting som du vil ha i mange år. Ha sparemål, det er gjerne enklere å prioritere fra x til y, enn bare å spare. Betyr sparing mer enn livsglede? Anonymkode: eef18...811
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:11 #5 Skrevet lørdag kl. 10:11 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Stopp alt du ikke trenger, men som er din avhengighet. Stopp innkjøp av: Koffein Nikotin Alkohol Alt av søtsaker/godteri/søtbakst etc. Ellers: Kjøp ting brukt på finn.no - annet Ikke ha dyr bil, unngå bil om du kan! Sykkel er fint, selv på vinter med piggdekk. Unngå å få barn Tenk deg veldig godt om FØR du kjøper noe av materialisme uansett hva det er. Kutt ned på hud/hår-produkter...fake negler etc. Frisør er dyrt også! Jeg har funnet en god på cutters nå, går dit annenhver mnd cirka. Anonymkode: 6bfd3...c92 Her kan jeg hake av på alt. I tillegg sparer jeg på strøm. Har noen bonuskort jeg sparer poeng på Anonymkode: 08e9f...ddc 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:12 #6 Skrevet lørdag kl. 10:12 Jeg klipper meg selv. Går aldri til frisør Anonymkode: 08e9f...ddc
Rucula Skrevet lørdag kl. 10:18 #7 Skrevet lørdag kl. 10:18 Jeg bruker mye penger på frisør og ansiktsbehandling. Det gir meg livskvalitet! Jeg hater å være ufresh Poenget mitt er: Tenk igjennom hva som er viktig for deg og bruk penger på det som gjør deg glad. Dropp det som ikke er så viktig 2 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:20 #8 Skrevet lørdag kl. 10:20 Jeg føler jeg har tatt de grep jeg ønsker; - Har faste trekk til ASK og videre til ulike fond dagen etter lønn - Går gjennom tilbudsaviser og setter opp lister for ukeshandel hver søndag. Handler bulk av ting som ikke er datovarer når det er gode tilbud. - Har god oversikt over kundeklubber og kredittkort - så sparer et femsifret beløp i året bare på kick-backs, bonus, etc. - Har lån og forsikringer via akademikerne - så man er garantert de beste betingelsene uten å måtte følge med. - Sparer opp til bil, oppussing, etc i forkant. Så har ikke annet lån en boliglån. - Vi klarer oss med én bil. Bonus er at begge ble sprekere da vi begynte med dette, og nå er det ofte slik at begge velger beina eller sykkel i stedet for å ta bilen. Men har også mye i livet jeg unner meg; God vin, gode råvarer, reise, hudbehandlinger, SPA, pedikyr, en dyktig frisør. For meg handler sparetiltak om å ha mer til det som gir meg livsglede og energi. Anonymkode: 40490...a02 3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 10:22 #9 Skrevet lørdag kl. 10:22 Rucula skrev (10 minutter siden): Høres ut som et fantastisk liv.. Ellers så har man ulike forventninger til hva et fantastisk liv er? Jeg trenger ingenting av disse punktene som er nevnt, og jeg lever et meningsfullt liv. Jeg eier egen bolig, bruker penger på opplevelser og reiser, i motsetning til ting. Barn vil jeg ikke ha. Bil er ikke nødvendig, fordi jeg bor i en stor by. Klipper meg kanskje hver 6 mnd. Farger håret 1 gang i året. Ellers nesten ingenting. Anonymkode: f3758...304
Knirke Skrevet lørdag kl. 10:35 #10 Skrevet lørdag kl. 10:35 Har ikke barn, og har ikke tenkt å få barn i 2026 (eller noensinne)
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:22 #11 Skrevet lørdag kl. 12:22 Rucula skrev (2 timer siden): Høres ut som et fantastisk liv.. Ja, det er faktisk et veldig bra liv. Rucula skrev (2 timer siden): Jeg bruker mye penger på frisør og ansiktsbehandling. Det gir meg livskvalitet! Jeg hater å være ufresh Poenget mitt er: Tenk igjennom hva som er viktig for deg og bruk penger på det som gjør deg glad. Dropp det som ikke er så viktig Hvorfor svarer du i tråden? Den handler om sparetiltak. AnonymBruker skrev (1 time siden): Ellers så har man ulike forventninger til hva et fantastisk liv er? Jeg trenger ingenting av disse punktene som er nevnt, og jeg lever et meningsfullt liv. Jeg eier egen bolig, bruker penger på opplevelser og reiser, i motsetning til ting. Barn vil jeg ikke ha. Bil er ikke nødvendig, fordi jeg bor i en stor by. Klipper meg kanskje hver 6 mnd. Farger håret 1 gang i året. Ellers nesten ingenting. Anonymkode: f3758...304 🙌 Anonymkode: 6bfd3...c92
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:22 #12 Skrevet lørdag kl. 12:22 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Her kan jeg hake av på alt. I tillegg sparer jeg på strøm. Har noen bonuskort jeg sparer poeng på Anonymkode: 08e9f...ddc Jeg bruker også bonuskort, samt trumf sitt kredittkort som gir 2% til vanlig og 4% på trippeltrumf. Anonymkode: 6bfd3...c92
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:34 #13 Skrevet lørdag kl. 12:34 -Starter alltid et nytt år med å spise ut kjøleskap og frys. -Ser alltid i 50% disken, tar alltid med kjøtt og fisk derfra. Så lager jeg middager ut fra det jeg finner der. Synes den nye bonus ordningen hos Rema er veldig bra også. Sparer fortere opp kroner der enn på Trumf hos Kiwi. Er 25 % bonus på forskjellige grønnsaker hver uke. Så går bevisst etter dem. - Norgespris er et must for oss i Sør-Norge. - Svarer ofte på spørreundersøkelser på nett ved leggetid. Blir trøtt av dem he he. Men kjekt å samle opp til diverse gavekort på Chlas Ohlsson m.m. Bruker dem på litt forbruksvarer som søppelposer, søppelsekker, Mudin o.l. Anonymkode: 336e3...b4c
Rucula Skrevet lørdag kl. 12:36 #14 Skrevet lørdag kl. 12:36 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja, det er faktisk et veldig bra liv. Hvorfor svarer du i tråden? Den handler om sparetiltak. 🙌 Anonymkode: 6bfd3...c92 Det er et sparetiltak å være bevisst på hva som er viktig for deg og hva som man kan spare penger på Alt man bruker penger på må være verdt det
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:13 #15 Skrevet lørdag kl. 13:13 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg bruker også bonuskort, samt trumf sitt kredittkort som gir 2% til vanlig og 4% på trippeltrumf. Anonymkode: 6bfd3...c92 En får samme prosent ved å bruke Trumf Pay Anonymkode: 96efc...ca9
Hololo Skrevet lørdag kl. 13:26 #16 Skrevet lørdag kl. 13:26 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): En får samme prosent ved å bruke Trumf Pay Anonymkode: 96efc...ca9 bruker man trumf kredittkort og trumf pay så får man 3% istede for 2% 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:21 #17 Skrevet lørdag kl. 17:21 Spis maten du har i kjøleskap og fryser. Anonymkode: f27cd...f38
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:30 #18 Skrevet lørdag kl. 17:30 Ha nedbetalt bolig,da har du råd til det du vil. Anonymkode: d125d...bff
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:31 #19 Skrevet lørdag kl. 17:31 Knirke skrev (6 timer siden): Har ikke barn, og har ikke tenkt å få barn i 2026 (eller noensinne) Dette er nok det beste sparetiltaket som finnes! Jeg har tre barn, så det er for sent for min del. Pengene renner ut! Jeg skal prøve å rydde og og selge ting vi ikke bruker. Og prøve å kjøpe mindre greier. Anonymkode: 0a0fb...af3 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 17:35 #20 Skrevet lørdag kl. 17:35 Tja, ikke noe særlig nytt egentlig. - Satte fast trekk til Kron fondssparing - Overførte en relativt «høy» sum fra Trumfpoeng dit (høy til Trumf å være, stått der i noen år). Trumfkort brukes på mat, men det er ikke nytt i år - Fikk renta på boliglån ned pittelitt Fra før av settes all sparing av rett etter lønn, klarer oss uten bil (bor sentralt i Oslo da med tilgang til trikk, buss&tbane - ellers måtte vi nok hatt bil). Går ikke til frisør (dvs jeg, barn vil til frisør og må nå betale voksenpris 🙉). Anonymkode: 6f80c...72e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå