AnonymBruker Skrevet 10. januar #1 Skrevet 10. januar Jeg er en godt voksen dame. Til tross for at jeg ikke er særlig overtroisk av meg, har jeg opplevd flere ting gjennom livet som jeg ikke finner ei naturlig forklaring på.Noe har jeg opplevd sammen med andre. Men nå begynner jeg å slite litt. Har hatt en kjæreste i en god del år. Vi har snakket om å flytte sammen snart. Han bor i et gammelt hus hvor både han og andre har hørt uforklarlige lyder. Aldri sett noe. For meg startet det for 3-4 år siden da jeg hørte «summing» fra 2 etasje. Hørtes ut som det var mange samlet det i et rom. Trodde det var hans datter som var hjemme med venner. Det viste seg at jeg var alene i huset hans. Etter dette velger så eller hørte jeg noe på ei god stund. Men for noen mnd siden så jeg en person vandret rundt i stua til min kjæreste. Selv satt jeg ute i bilen min. Var sikker på at kjæresten min hadde besøk. Det viste seg at ingen oppholdt seg i huset. Syntes dette var en skikkelig ekkel opplevelse. Aldri sett noe slikt tidligere. Etter denne hendelsen har jeg flere gang hørt mye lyder fra soverommet til hans datter. Hørtes nesten ut som noen pakket inn gaver, og det har pågått ei god stund hver gang. Det har også disse ganger vist seg at jeg har vært alene i huset. Disse opplevelsene har vært ekkel. Skjønner ikke hvordan jeg skal få det til å stoppe. Har ikke snakket særlig om dette til min kjæreste. Vi snakker lite om slike ting. Han ønsker at jeg skal flytte inn til han, men slik det er nå vet jeg ikke om jeg tør. Høres sikkert ut som et «barnslig» problem, men for meg er det skremmende. Noen som har vært borti noe lignende, og vet hvordan man får slikt stoppet? Anonymkode: 1b3b1...77f 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar #2 Skrevet 10. januar Du må leie inn en husrens, og det kan høres ut som den bør gjennomføres når han ikke er hjemme. Jeg tror deg, og jeg tror på opplevelsene dine. Anonymkode: 0a5dd...b54 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar #3 Skrevet 10. januar Gamle hus lager mye rare lyder. Og du har blitt "primet" på at det er noe overnaturlig, da tolker hjernen lettere både lyder og skygger og skikkelser som noe menneskelig. Og så er du kanskje litt stressa fra før, med tanke på flytting og alt? Det er selvfølgelig ikke noe overnaturlig. Samtidig skjønner jeg at det oppleves skremmende. Det som hjelper er jo ofte å bli litt venn med huset, og lydene i det. Å bo der en stund rett og slett. Når jeg er på besøk hos andre, eller når jeg selv er i ny leilighet jeg har kjøpt, så kan jeg den første tiden skvette av diverse lyder, plutselig høres det ut som noen går på stuen eller sitter og hvisker på badet og så smeller det plutselig i veggen. Men så er det bare treverk, rør, ventilasjon, varme, kulde, Eivind Beinlaus.. Bor i en litt gammel leilighet, de første nettene følte jeg ofte noen var i leiligheten og sto gjerne opp med litt hjertebank og slo på lyset og sjekket at alle dører var låst. Jeg tror ikke på spøkelser da, det er mer øksemordere jeg frykter plutselig skal stå der i stua. Men nå sover jeg som en baby, nå kjenner jeg leiligheten min og de særegne lydene den lager - alle boliger snakker, du må bare bli kjent med stemmen til huset Det hjelper jo ikke, om man har bestemt seg for at det er noe overnaturlig da, da blir det jo også automatisk det man ser og hører. Du må prøve å gå litt bort fra å konkludere med at det er overnaturlig fordi det er uforklarlig. Det er nok egentlig forklarlig, og forklaringen er nok også ganske banal. Anonymkode: 0772c...b16
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå