AnonymBruker Skrevet 9. januar #1 Skrevet 9. januar Hei, Skriver dette ganske fortvilet. Han virket superforelsket og alt gikk veldig bra. En dag traff han en annen jente som visste at han hadde kjæreste, men som ble med han hjem likevel. Han innrømmet å ha blitt revet med, og sa at han hadde blitt betatt av denne kvinnen. Jeg ble selvfølgelig helt knust, mest av alt på grunn av hvor ydmykende det var at det var en jente i min omgangskrets som var svært god venninne med flere av mine beste venninner. Jeg ble "dumpet for en annen". Han virket imidlertid ikke særlig sikker i starten, og jeg fikk vite at det ikke gikk særlig bra. De første seks månedene hadde han ikke behandlet henne særlig bra, og tok stadig kontakt med meg. Omsider virket det som det faktisk var over, og jeg ga etter. Ga han en sjanse til, og det føltes som gnister mellom oss. Det sluknet like raskt som det kom, fordi plutselig var jeg blitt dumpet på nytt for samme kvinne. Hun ba han slutte å snakke med meg og han adlød. Jeg fikk aldri noen unnskyldning eller forklaring fra noen av de. Ettersom hun er en god venninne av mange av mine venner får jeg høre fra alle hold at de var blitt ekte kjærester, at hun er i ferd med å flytte inn, de er på kjæresteturer, og er liksom "så lykkelige". Jeg er fryktelig ulykkelig og skamfull. Flere av våre felles venninner har forrådt meg, og ler av meg for å ha blitt dumpet til fordel for henne. Det er ydmykende og skamfullt, og jeg gjemmer meg mest inne hjemme imens de er på første kjævesteferie og publiserer bilder overalt. Jeg følger ikke med, men jeg får såklart folk som sier "har du sett...?" "jøss..." og viser meg telefonen deres. Det er grusomt. Det var MIN drøm at han og jeg skulle flytte inn. Jeg hjalp han å pusse opp den leiligheten da han kjøpte, og jeg hjalp han å flytte inn. Alt skjedde rett etter. Det var vi som skulle på ferie, det var vi som skulle gjøre alle tingene de gjør sammen nå. Han var oppriktig lei seg da det skjedde, men han er en type som går videre. Jeg er en sånn som grubler og lurer på hva jeg kunne gjort annerledes. Jeg spises opp av følelsen av å ikke være bra nok, og hva kunne jeg gjort annerledes. Hver dag går jeg med frykten for å møte på de. Jeg hater å se hvor bra han behandler henne. Mest av alt er jeg redd for at jeg mistet "min siste sjanse" til å få barn med noen jeg var oppriktig forelsket i. Klokken min tikker raskere enn hennes, hun er selvfølgelig 8 år yngre enn meg. Jeg kunne trenge noen gode råd for hvordan jeg kan gi slipp. Det har gått seks måneder, og jeg sitter fremdeles utrolig fast i sorgen og engstelsen av hvordan det har blitt. Ikke minst er det så utrolig ydmykende at alle andre behandler dette som spennende sladder, og gjerne holder meg oppdatert. Jeg kan ikke kjefte på de uten å fremstå utrolig såret og bitter. Det er såret og bitter jeg faktisk er, og jeg skammer meg så fryktelig over at det ikke ble meg! Anonymkode: c3aad...d26 8
AnonymBruker Skrevet 9. januar #2 Skrevet 9. januar Vil bare du skal vite at du ikke er alene ❤️ Dette er ganske lik min historie, bare at han ikke valgte henne, men jeg gjorde det slutt likevel (så klart, slikt kan ikke tilgis). Det gjør likevel helt sinnsykt vondt å bli forrådt på denne måten, og skammen.. Hva skal man si? Venner og venners venner var involvert. Det var meldinger til min mann bak min rygg om at det var så koselig med han og hun. Jeg fatter ikke hvordan noen kan være så ondskapsfull og så latterlig dum. Alle visste vi var sammen, og alle visste at han aldri kom til å gå frivillig fra meg. Han er den største idioten, som mistet sitt livs kjærlighet, i den grad han klarer å føle kjærlighet.. Har egentlig ingen gode råd, ville bare fortelle at det er mange som gå igjennom lignende ❤️ Anonymkode: 9eba5...199 2 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar #3 Skrevet 9. januar Hva mener du selv kan være alternativet annet enn å: gå videre med livet ditt......................................... Netopp! Du legger dette bak deg og går videre med livet ditt. Det kalles erfaring, og du vil få mange flere slike i livet fremover. Dessverre, eller heldigvis. Anonymkode: 8874f...a1f 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar #4 Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Vil bare du skal vite at du ikke er alene ❤️ Dette er ganske lik min historie, bare at han ikke valgte henne, men jeg gjorde det slutt likevel (så klart, slikt kan ikke tilgis). Det gjør likevel helt sinnsykt vondt å bli forrådt på denne måten, og skammen.. Hva skal man si? Venner og venners venner var involvert. Det var meldinger til min mann bak min rygg om at det var så koselig med han og hun. Jeg fatter ikke hvordan noen kan være så ondskapsfull og så latterlig dum. Alle visste vi var sammen, og alle visste at han aldri kom til å gå frivillig fra meg. Han er den største idioten, som mistet sitt livs kjærlighet, i den grad han klarer å føle kjærlighet.. Har egentlig ingen gode råd, ville bare fortelle at det er mange som gå igjennom lignende ❤️ Anonymkode: 9eba5...199 Tusen takk, det hjalp faktisk å lese, selv om det er vondt å høre at du har opplevd noe svært lignende. De meldingene du forteller om treffer bra med hva jeg føler, det er nesten verre med jentene. At en mann er dum og ligger med noen er på en måte en gjenganger, jenter som svikter en føles på mange måter mer ondt. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva mener du selv kan være alternativet annet enn å: gå videre med livet ditt......................................... Netopp! Du legger dette bak deg og går videre med livet ditt. Det kalles erfaring, og du vil få mange flere slike i livet fremover. Dessverre, eller heldigvis. Anonymkode: 8874f...a1f Såklart. Utfordringen er at jeg ikke klarer å gi slipp, jeg prøver alt jeg kan på alle de "riktige" måtene å gå videre på, men hodet og hjertet sitter fast i grubling uansett hva jeg gjør. Trenger råd på hvordan man faktisk går videre fra noe sånt. Anonymkode: c3aad...d26
AnonymBruker Skrevet 9. januar #5 Skrevet 9. januar Folk som "godter" seg over din ulykke bør vokte seg for dette da de ikke er garantert for at noe lignende kan skje med dem selv. Håper du kommer over den vonde hendelsen slik at du kommer deg videre. Du skal ikke se bort i fra at du har gode opplevelser til gode i fremtiden. Men du bør kanskje fokusere på å treffe andre menn og la eksen din seile sin egen sjø. Han har i alle fall ikke fortjent stort mer med oppmerksomhet fra deg! Anonymkode: 1221b...ee2 5 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar #6 Skrevet 9. januar Jeg har skrevet det i andre tråder - aksepter at denne mannen faktisk ikke er den han lurte deg til å tro at han var! Den mannen du trodde han var, det var en mann som ikke ville vært utro med deg, en som ville vært trofast og ærlig. Det var også en mann som ville behandlet deg med både respekt og omtanke. Din eks var ikke den mannen, han bare lot som, i hvert fall etter at han begynte å se seg om etter en annen, eller var utro med henne. Da viste han at han ikke respekterer deg, ikke har nok omtanke for deg, at han ikke er ærlig, at han ikke er trofast. At han lurte deg til sengs igjen, for så å kutte deg ut igjen, det viser at han er kynisk, at han er svært umoden og ikke har respekt for kvinner generelt! Hvis du aksepterer dette, at han ikke egentlig var den du trodde han var, så vil det bli lettere å gi slipp, fordi du innrømmer for deg selv at den du sørger egentlig ikke finnes. Han finnes i hvert fall ikke lenger, for den han er nå - en utro, respektløs drittsekk - det er en mann du aldri ville ønsket tilbake i livet ditt nå, for nå som du vet hvordan han egentlig er, så vet du at du aldri kunne bli lykkelig i lengden med ham. Og dermed kan du her og nå, for deg selv, velge ham varig bort fra ditt liv. Spiller ingen rolle at han var utro og dumpet deg. For om han kom tilbake til deg nå, så vet du at du ikke kan stole på ham, og dermed kan du her og nå velge ham bort fra ditt liv herfra og resten av ditt liv! Det er ikke noe du trenger å si til hverken han eller andre, det er nok at du vet dette selv, at du føler det. For den han er i dag, det er en mann som når du vet hva og hvem han egentlig er blitt, så er det en mann du ville valgt bort, om du møtte ham i dag. Ergo blir det lettere å akseptere at du ikke lenger vil velge ham, og lettere å komme over den kjærlighetssorgen over den mannen som faktisk ikke lenger finnes, han er nå bare en illusjon. Og den skamfølelsen - dette er hans skam! Ikke din! Løft heller hodet og tenk at det var bra at han avslørte seg som den utro idioten han nå har vist at han er. Når par splittes kan man forbausende ofte se noen veldig usunne reaksjoner i vennegjengene rundt. Dette har jeg inntrykk av skjer både hos unge og godt voksne. Nemlig at deler av vennegjengen velger side, og da merkelig nok velger siden til den som har begått urett og skviser ut den som er blitt utsatt for urett. I dette tilfellet vil jeg tro det er lettere for vennegjengen å velge ham og nydama, siden de kjenner begge to fra før. Det kan være forferdelig sårt for den som da i realiteten blir skviset ut, men der kan du også velge å snu tankene dine. For det du nå har fått vite, det er at disse menneskene ikke egentlig var venner av deg. De var "medgangsvenner" i beste fall, men flere av dem var bare falske, ikke gode venner. Da er det faktisk bedre å få dette bekreftet, slik at du slipper å kaste bort mer tid av ditt liv sammen med så falske personer! For det åpner nemlig helt nye sjanser for deg! Du kan velge å begynne å jobbe for å bygge deg opp et nettverk av virkelige venner, venner som er ekte og ærlige. For disse finnes! Med et nytt nettverk vil du også stå stødigere og komme deg videre. Så dropp disse "venninnene" som er så umodne og falske at de forsøker å trykke deg ned. Slett dem fra sosiale medier, slett eksen på sosiale medier, slett hans nye dame fra sosiale medier, og ikke søk opp noen av dem! Meld deg på nye aktiviteter, bli med i frivillig arbeid som er aktiv i lokalsamfunnet, der møter du ordentlige folk, langt bedre enn de umodne jentene som du tidligere trodde var venner. Velg dem bort, for de er faktisk ikke gode nok til å fortjene ditt vennskap - på samme måten som eksen ikke er i nærheten av å være god nok til å fortjene at du er glad i ham. Dropp ham, dropp dem. Finn nye venner, nye interesser, frivillig arbeid, nytt nettverk, lær deg noe nytt som gir deg mestring. Kom deg ut, vær i aktivitet. DU har absolutt ingenting å skamme deg for. Din eks og disse tidligere venninner, de har all grunn til å skamme seg. Støter du på dem, ikke innled en samtale, bare hils hei og et nikk, men gå målrettet videre rett forbi dem! Hold hodet høyt og kjenn på at du har en indre styrke som de ikke har, du har gode verdier de ikke er i nærheten av å ha. ❤️ Anonymkode: 070ee...77d 2 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar #7 Skrevet 10. januar Du kommer aldri til å få en unnskyldning eller en forklaring fra dem. Han hadde antageligvis fortsatt fram og tilbake mellom dere en stund til hvis hun ikke hadde satt ned beinet. Du slapp unna en som er utro så fort han får muligheten. Du var faktisk heldig som fant det ut så tidlig, selv om det ikke føles sånn nå. De venninnene som viser fram bilder og forteller om eksen din og hans nye dame er ikke venninner du trenger i livet. Og det er lov å si til dem at du ikke har noen interesse av å se/ høre oppdateringer om eksens liv. Det vil garantert ikke de heller. Det er han som burde skamme seg over oppførselen sin og ikke du. Anonymkode: c815d...f2f 1 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar #8 Skrevet 10. januar Men TS, reagerer du ikke på at mer enn en av det du regner som dine venner viser deg bilder av dem på kjærestetur? Er dette normal oppførsel for dere? Dere er i så fall vennegjengen fra helvete. du skriver lite om miljøet ellers, men jeg vil tro du er over 30 siden den andre er 8 år yngre og det allerede har vært mye frem og tilbake. Hvis du har mer normal folkeskikk enn de andre du omgås, må du ha tenkt allerede på at du trenger nye venner. Hvis du derimot er samme type og bare reagerer når det går utover deg, så tar du forhåpentligvis lærdom av dette. Anonymkode: ad655...37d
AnonymBruker Skrevet 10. januar #9 Skrevet 10. januar Mine venner som viser meg dette tenker nok at det har gått så lang tid at det ikke sårer meg mer, mer at det er forbausende nyheter/sladder. Jeg syntes det er så ydmykende at jeg ikke klarer å si hver gang at jeg blir lei meg av å se det, og vil ikke se det. Delvis også fordi jeg frykter at denne andre ekle jenta skal få vite det og godte seg over å ha "vunnet" og være den som ble valgt. Jeg har kuttet ut de venninnene som står henne nærmest og som kun var ute etter å såre meg, men de andre er gode mennesker som bare ikke forstår hvordan det føles, fordi de ikke har opplevd det samme og står trygt i sine langvarige forhold. Det som gjør meg mest engstelig er at jeg føler jeg er den eneste han vil gjøre det mot. Han var trofast mot sin eks, og tilsynelatende trofast mot hun nye. Det er kun meg han gjorde det mot, og det sårer meg ekstra mye. Det var mye driv i vårt forhold og vi hadde mye sex, så jeg forsto ikke hvordan han kunne behandle meg sånn. Da går tankene automatisk til at jeg ikke var verdt like mye som de jentene. Han har ikke sagt det rett ut, men han har sagt til andre (som har fortalt det til meg) at hun jenta var så vanvittig pen at han ble revet med og ville ha henne. Hun er et trofé, noe å være stolt av, og hun var visst "den peneste jenta han har sett". Jeg føler meg stygg og ikke bra nok når jeg hørte det. I etterkant har jeg blitt ekstremt fjern fra egne følelser, jeg sliter fremdeles med grubling knyttet til dette, men klarer ikke lenger kjenne på verken glede eller særlig sorg. Bare en flatt, grunn følelse av skuffelse. Anonymkode: c3aad...d26 5
MizzVic Skrevet 10. januar #10 Skrevet 10. januar Det du kaller venninner, er hvertfall ikke det. Hadde ikke brukt noe mer tid på verken vennene, eksen eller dama han gikk til. Som fikk en mann det tydeligvis ikke går ann å stole på. Så heldig er hun jo ikke.
AnonymBruker Skrevet 10. januar #11 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Mine venner som viser meg dette tenker nok at det har gått så lang tid at det ikke sårer meg mer, mer at det er forbausende nyheter/sladder. Jeg syntes det er så ydmykende at jeg ikke klarer å si hver gang at jeg blir lei meg av å se det, og vil ikke se det. Delvis også fordi jeg frykter at denne andre ekle jenta skal få vite det og godte seg over å ha "vunnet" og være den som ble valgt. Jeg har kuttet ut de venninnene som står henne nærmest og som kun var ute etter å såre meg, men de andre er gode mennesker som bare ikke forstår hvordan det føles, fordi de ikke har opplevd det samme og står trygt i sine langvarige forhold. Det som gjør meg mest engstelig er at jeg føler jeg er den eneste han vil gjøre det mot. Han var trofast mot sin eks, og tilsynelatende trofast mot hun nye. Det er kun meg han gjorde det mot, og det sårer meg ekstra mye. Det var mye driv i vårt forhold og vi hadde mye sex, så jeg forsto ikke hvordan han kunne behandle meg sånn. Da går tankene automatisk til at jeg ikke var verdt like mye som de jentene. Han har ikke sagt det rett ut, men han har sagt til andre (som har fortalt det til meg) at hun jenta var så vanvittig pen at han ble revet med og ville ha henne. Hun er et trofé, noe å være stolt av, og hun var visst "den peneste jenta han har sett". Jeg føler meg stygg og ikke bra nok når jeg hørte det. I etterkant har jeg blitt ekstremt fjern fra egne følelser, jeg sliter fremdeles med grubling knyttet til dette, men klarer ikke lenger kjenne på verken glede eller særlig sorg. Bare en flatt, grunn følelse av skuffelse. Anonymkode: c3aad...d26 Husk at han sendte meldinger og gikk tilbake til deg en liten stund, før han gikk tilbake til henne igjen. Så han har vært utro mot henne også med deg. Han er ikke en type som er verdt din tid. Hvis de er gode venninner så vil de forstå deg hvis du sier det rett ut at akkurat de to vil du ikke høre noe om med tanke på hvordan han behandlet deg. Anonymkode: c815d...f2f 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #12 Skrevet 10. januar Dette er vondt, jeg vet, har samme erfaring etter over 20 år sammen. Og du klarer det som jeg klarte, å snu tankegangen til at du var heldig som slapp unna. En person som er villig til å behandle en annen på den måten er ikke verdt det. Han er ikke verdt dine tårer, og ikke la han bo «rent free» i hodet ditt. Les litt om teknikker for å slutte med grubling, bruk appen Grubl feks. Opp med haka og hev deg over både han, den nye dama (som tror hun har fått førstepremien, men det vet jo du at hun ikke har), og vennene som synes det er mer interessant med sladder enn å støtte deg. Jeg tror du klarer det! Stor klem fra meg. Anonymkode: 21251...6ca
AnonymBruker Skrevet 11. januar #13 Skrevet 11. januar ? Er det lenge siden de var utro? Anonymkode: 3b779...469
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå