AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:54 #1 Skrevet fredag kl. 19:54 Kan noen anbefale privat behandler i Bergen mot k-ptsd? Dps har gjort meg verre, og den private jeg har prøvd lenge nå fungerer ikke. Jeg har prøvd istdp. Har vært innom en som kunne IFS, somatic experience og emdr, men vi kom ikke i gang med sistnevnte fordi hen skulle slutte. Jeg orker ikke mer prateterapi hvor jeg skal kjenne følelsene mine, typ emosjonsfokusert, og hvert fall ikke kognitiv terapi. Jeg føler jeg trenger emdr, og sikkert SE og ifs, men jeg opplever at det er få behabdlere som faktisk mestrer dette og har lite kunnskap om komplekse traumer. Jeg har foreløpig ikke fått hjelp til å skape et trygt fundament for emdr, og har ennå ikke møtt noen som hjelper meg når jeg opplever høyt symptomtrykk. Jeg har blitt feilbehabdlet i flere år, og mener nå at jeg har kunnskap selv om hva som ikke fungerer. Det jeg tror kan hjelpe sliter jeg med å finne som et tilbud. Jeg er utslitt av å lete meg opp på behandlere som skriver hva de tilbyr men så viser der seg at de ikke har peiling. Takk på forhånd. Anonymkode: 67633...4d8
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:10 #2 Skrevet fredag kl. 20:10 Jeg kan ikke anbefale en spesifikk, men linker til sertifiserte EMDR terapeuter i Norge. Sjekk ut de som holder til i Bergen. At de er sertifiserte betyr at de har tatt begge kursene, fått veiledning, behandlet minst 25 pasienter og fått godkjent video av at de utfører EMDR av en EMDR veileder. Det er først på trinn 2 man lærer å håndtere komplekse traumer, men mange begynner allerede etter trinn 1. Med kompleks PTSD ønsker du ikke en av disse. Ved å velge en som er sertifisert sikrer du i hver fall at behandleren virkelig kan EMDR. https://emdrnorge.no/terapeuter/ Linker også til oversikt over EMDR veiledere. Ser det er noen i Bergen. Disse jobber hovedsaklig med EMDR og veileder andre som lærer seg EMDR. Det er ganske strenge krav for å bli veileder. Så hvis en av disse har kapasitet, får du en av de bedre i Norge. https://emdrnorge.no/veiledere/ Anonymkode: 7187e...6eb 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:36 #3 Skrevet fredag kl. 20:36 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg kan ikke anbefale en spesifikk, men linker til sertifiserte EMDR terapeuter i Norge. Sjekk ut de som holder til i Bergen. At de er sertifiserte betyr at de har tatt begge kursene, fått veiledning, behandlet minst 25 pasienter og fått godkjent video av at de utfører EMDR av en EMDR veileder. Det er først på trinn 2 man lærer å håndtere komplekse traumer, men mange begynner allerede etter trinn 1. Med kompleks PTSD ønsker du ikke en av disse. Ved å velge en som er sertifisert sikrer du i hver fall at behandleren virkelig kan EMDR. https://emdrnorge.no/terapeuter/ Linker også til oversikt over EMDR veiledere. Ser det er noen i Bergen. Disse jobber hovedsaklig med EMDR og veileder andre som lærer seg EMDR. Det er ganske strenge krav for å bli veileder. Så hvis en av disse har kapasitet, får du en av de bedre i Norge. https://emdrnorge.no/veiledere/ Anonymkode: 7187e...6eb Takk for nyttig svar. Litt usikker om de som er veiledere jobber med terapi. Ser ut som de holder mest kurs. På listen over de som er sertifisert, ser jeg ingen i Vestland fylke? Det er uansett noen jeg kan kontakte for evt hjelp videre til å finne noen. Takk ❤️ Anonymkode: 67633...4d8
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 23:39 #4 Skrevet fredag kl. 23:39 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takk for nyttig svar. Litt usikker om de som er veiledere jobber med terapi. Ser ut som de holder mest kurs. På listen over de som er sertifisert, ser jeg ingen i Vestland fylke? Det er uansett noen jeg kan kontakte for evt hjelp videre til å finne noen. Takk ❤️ Anonymkode: 67633...4d8 Du må bare bla bakover. Flere i vestland♥️ Veilederne skal ha pasienter også, men ofte begrenset. Og ser ut som de fleste i Bergen har driftstilskudd som vil si at de er avtalsespesialister. Da må man jo gjennom dps, men som sagt mange sertifisere i vestland. Håper du finner noen som kan hjelpe deg♥️ Anonymkode: 7187e...6eb
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (På 10.1.2026 den 0.39): Du må bare bla bakover. Flere i vestland♥️ Veilederne skal ha pasienter også, men ofte begrenset. Og ser ut som de fleste i Bergen har driftstilskudd som vil si at de er avtalsespesialister. Da må man jo gjennom dps, men som sagt mange sertifisere i vestland. Håper du finner noen som kan hjelpe deg♥️ Anonymkode: 7187e...6eb Herlighet... Man merker hvor sliten jeg er i hodet 😂 jeg bladde bare to sider og trodde det var det. Tusen takk for hjelpen. Da har jeg noe å gå etter ❤️ Anonymkode: 67633...4d8 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå