Gjest Gjest Skrevet 4. april 2006 #1 Skrevet 4. april 2006 Kjøpte noe den 8 mars, “purret” den 17 mars (spurte når det ble sendt, greit å vite når jeg kunne vente det i posten), og jeg har ikke fått noen respons. Ingen respons på mail, ingen pakke i posten og ellers intet livstegn. Selger har grei karakterbok, men få salg (Feedback Score: 83 Positive Feedback: 98.8%), bør jeg få “panikk”? Det er heldigvis ikke snakk om en formue, men det er allikevel surt å miste 300 kr. Hva gjør jeg videre? Overreagerer jeg?
lil Skrevet 5. april 2006 #2 Skrevet 5. april 2006 Ta kontakt med e-bay? Sende en mail til selger, og gi klar beskjed om at neste skritt fra din side er negativ karakter om du ikke allerede har gjort det. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #3 Skrevet 5. april 2006 Jepp. Og send en klage til PayPal dersom du betalte med det, og send en "non performing seller" rapport til Ebay.
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #4 Skrevet 5. april 2006 Takk for svar Men kan jeg be om en liten ting til? Jeg sliter med formuleringer og staving på engelsk, kan noen se over om dette ser greit ut som mail til selger? ............................... Hi. I won a action Mar-08 2006 (item: _______) and paid trough Paypal. Sent you an e-mail Mar-17 regarding when the item was shipped. Now it is Apr-05, and I have not heard anything from you, and the item is still not delivered. I am expecting some kind of response from you before Apr-14, then I will put a negative remark on you, and send a "non performing seller" rapport to E-bay. Hope we can sort this out in a proper way. Mitt fornavn og etternavn.
Gjest 1111 Skrevet 5. april 2006 #5 Skrevet 5. april 2006 Høres bra ut det. Har rettet et par småfeil og slikt; Hi. I won an auction on Mar-08 2006 (item: _______) and paid trough Paypal. Sent you an e-mail Mar-17 regarding when the item was shipped. Now it is Apr-05, and I have not heard anything from you, and the item is still not delivered. I am expecting some kind of response from you before Apr-14. If I don't recieve anything from you before that date, I will put a negative remark on you, and send a "non performing seller" report to E-bay. Hope we can sort this out in a proper way.
Gjest gjesten Skrevet 5. april 2006 #6 Skrevet 5. april 2006 http://pages.ebay.com/securitycenter/ Her er første instans for klage ved noe på eBay. Det opprettes en Dispute Console, der de ulike partene har tidsfrist for å komme med tilbakemeldinger. Hvis saken ikke løses her, eller at en part overstiger fristen sin til å svare, går saken videre.
Gjest Hmm Skrevet 6. april 2006 #7 Skrevet 6. april 2006 Ikke at dette er et engelskkurs da, men "gjennom paypal" skrives "THROUGH paypal"
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2006 #8 Skrevet 6. april 2006 Takker, bukker, nikker og neier for all hjelp gjennom E-bay jungelen og med den rent grunnleggende engelsken
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2006 #9 Skrevet 7. april 2006 Der fikk jeg svar ja Det var et eller annet som hadde skjedd i familien, så han var uten nett i lang tid. Gjenstanden ble sendt den 04, og han har lagt til litt ekstra som kompensasjon (og det var FØR jeg sendte mail). Fint det ordnet seg, eneste er at nå har jeg nesten dårlig samvittighet for at jeg har vært såpass “ekkel” når det var noe han ikke kunne noe for. Var innom tanken på at det kunne være noe slikt, men vågde ikke helt å tro at det var tilfellet. Men men, alt vel, og jeg kom egentlig godt unna her jeg (Må lære meg å ikke få panikk for hver minste ting her i livet )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå