AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:33 #1 Skrevet fredag kl. 11:33 Av ulike årsaker har jeg hatt tre kredittkort med en gjeld på til sammen 50 000,- Det største kortet gikk dessverre til inkasso pga. betalingsproblemer, slik at jeg har 30 000,- i inkassogjeld og 10. 000,- på de to andre kredittkortene. Jeg vil ha bort at jeg står med inkassogjeld, så jeg prøvde å refinansiere de tre lånene til ett annet lån. Jeg fikk kun ett lånetilbud (sikkert fordi jeg har inkasso), og det lånet har enda 5 % høyere rente enn jeg har fra før. Vil det allikevel være lurt av meg i refinansiere til det med litt høyere rente fordi jeg da blir kvitt inkasso? Og så kan jeg refinansiere igjen, og får sikkert flere og bedre tilbud fordi jeg er kvitt inkasso? Jeg er fullt klar over hvor dumt det er å ha kredittkort, og skal aldri ha det igjen når jeg er kvitt gjelden. Anonymkode: f6f59...ef6
GulSitron Skrevet fredag kl. 11:40 #2 Skrevet fredag kl. 11:40 Det hadde jeg gjort. Bare merk deg at kredittkortene dine kan bli sletta permanent. Jeg refinansierte mitt kredittkort fra DnB og det kortet ble slettet fra banken når jeg fikk igjennom refinansieringen.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:41 #3 Skrevet fredag kl. 11:41 Hvorfor vil du ikke ha inkassosak på deg, for å kunne ta opp enda mer kreditt? Så du er villig til å betale enda mer? Betal det du skal og ikke rot det til med flere lån. Anonymkode: 912f0...be6 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:47 #4 Skrevet fredag kl. 11:47 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor vil du ikke ha inkassosak på deg, for å kunne ta opp enda mer kreditt? Så du er villig til å betale enda mer? Betal det du skal og ikke rot det til med flere lån. Anonymkode: 912f0...be6 Nei. Fordi jeg planlegger å ta opp et billån i nær fremtid. Det vil jeg få avslag på med inkasso. Jeg betaler mer i leasing nå enn jeg vil gjøre på et evt. billån. Anonymkode: f6f59...ef6
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:59 #5 Skrevet fredag kl. 12:59 Betal ned all gjeld og deretter spar minst 20% EK til en billig bruktbil. Anonymkode: 37ea7...35d 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:46 #6 Skrevet fredag kl. 13:46 Nei, 30 000 er en veldig liten sum. Jeg hadde heller gått hardt inn for å få det betalt ned så fort som mulig. Ta deg ekstrajobb. Selg ting du har stående som du ikke trenger. Kutt alle utgifter ned til beinet, i en periode. Bør kunne få betalt ned dette på maks tre måneder, gjerne kortere tid. Anonymkode: dd970...92f
newman01 Skrevet fredag kl. 14:04 #7 Skrevet fredag kl. 14:04 Du klarer ikke å betjene kredittkortene dine, og du planlegger allerede å kjøpe ny bil, lånefinansiert? Kanskje prøve å spare litt først? 2 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:52 #8 Skrevet fredag kl. 16:52 Avslutt leasingen og ta bussen i stedet. Til du er gjeldfri. Anonymkode: 0b56b...b03
Jdz Skrevet fredag kl. 16:58 #9 Skrevet fredag kl. 16:58 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vil det allikevel være lurt av meg i refinansiere til det med litt høyere rente fordi jeg da blir kvitt inkasso? Og så kan jeg refinansiere igjen, og får sikkert flere og bedre tilbud fordi jeg er kvitt inkasso? Jeg er fullt klar over hvor dumt det er å ha kredittkort, og skal aldri ha det igjen når jeg er kvitt gjelden. Anonymkode: f6f59...ef6 Jeg ville ikke gjort. Jeg hadde heller bare forhandlet med kreditorer og betalt så raskt som mulig. Det er for øvrig ikke dumt å ha kredittkort. Tvert i mot, det er smart å både ha og bruke kredittkort. Å bruke kredittkort til å finansiere et høyere forbruk enn man faktisk har råd til, slik du har gjort, det er dumt. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå