Gå til innhold

Ønsker meg valp - Vurderer Eurasier

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg har møtt noen Eurasiere tidligere som ikke har vært veldig sky ihvertfall. Det er den rasen det blir, det er fast bestemt. 
Vi ønsker bare å vite om hvilken oppdretter vi bør velge.

TS

Anonymkode: e40ba...e03

Da må du velge linjer med omhu. Veldig få er veldig kosete. Du må og akseptere det om hunden din rett og slett ikke vil kose. 

Anonymkode: bfb40...567

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har flere eurasier i nær omgangskrets og i familien. Felles for de alle er at de er ganske sære, veldig glad i og avhengig av nærmeste familie, alt utenom det er skummelt. De liker ting på en bestemt måte, og avvik fra rutiner vanskelig for hunden. Dette har ingenting med eierne, erfaring og oppdragelse av hunden å gjøre, det er de alle sterke og har lang erfaring. 

en annen ting jeg har lagt merke til er at eurasiere sliter veldig med psyken når de blir eldre, deres særheter forsterkes, de kan ikke være alene. Det er akkurat som om de blir demente. 

eurasiere skal visstnok være allergivennlige, men det er de ikke i virkeligheten. De krever enormt mye stell av pels, så mye at det for meg er utelukket med denne rasen. 

Anonymkode: 2bd7e...35a

Min eurasier elsket andre mennesker, hunder og barn. Veldig sosial. De liker en viss form for forutsigbarhet men det gjør vel de fleste hunder. Aldri noe problemer med å være alene, helt fra valpetid til eldre dager. Hadde sin faste trygge plass(ikke bur). Pelsen er relativt lettstelt, selvrensende og røyter ekstra to ganger i året. Må da børstes regelmessig med rett utstyr. Lukter svært lite hund. Det med allergi vet jeg ikke noe om.

Anonymkode: 2185e...d84

Skrevet

Jeg kjenner mange eurasiere og liker de personlig godt, men jeg kjenner overhodet ikke igjen noen raseveskrivelser.

Det er veldig sære hunder med mye egne meninger, de blir sterkt knyttet til få personer (selv i samme husholdning er det vanlig at det bare er én av eierne de blir knyttet til), dessverre også mer regelen enn unntaket med skepsis til fremmede mennesker.

Ikke noen enkel førstegangshund, men om man vet hvordan man skal jobbe på lag med hunder og ikke har noe imot mye meninger og særhet så blir det en bestevenn om man jobber for det. Mer urhund i oppførsel enn selskapshund med andre ord.

Anonymkode: beed8...4ad

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

De ligner jo finsk lapphund, som er en vokal men mer jovial rase :)

Anonymkode: e3cd4...4b3

• Nyttig 1
Skrevet

De liker kos på egne premisser og siden de har mye pels er det ikke en hund som vil ligge mye inntil deg i sofa/seng, men heller legge seg på gulvet/i gangen.

Anonymkode: beed8...4ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.1.2026 den 17.43):

Hvorfor skriver du at du vurderer den rasen hvis du har bestemt deg??

Anonymkode: 7fc53...212

Fordi hun fikk motstand, kanskje... 

Anonymkode: 1b8f1...601

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...