AnonymBruker Skrevet fredag kl. 09:14 #1 Skrevet fredag kl. 09:14 Vi har vurdert flere hunderaser de siste åra, og har nå landet på Eurasier. Ønsker å ha en kosehund, men som vi også kan reise på utstilling og treffe andre med samme rase og ha det sosialt. Er det noen som har erfaring med rasen? Og evt kan anbefale oppdrettere? Hører jo også positive og negative ting om oppdrettere og rasen, så vil gjerne høre noen erfaringer fra dere. Anonymkode: e40ba...e03
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:42 #2 Skrevet fredag kl. 17:42 Eurasier er fine hunder, men kosete er ikke noe jeg ville brukt om rasen. De kan være reserverte og sky for fremmede, knytter seg gjerne til noen få i familien og vil ha stor intimsone. Er det viktig med kosestund ville jeg valgt en annen rase. Anonymkode: bfb40...567 4 1
Jodaneida Skrevet fredag kl. 17:45 #3 Skrevet fredag kl. 17:45 (endret) Hva er det du ønsker i en hund da? Og hvor mye aktivtet tenker du hunden skal få? ønsker du at den skal kunne gå løs? Endret fredag kl. 17:46 av Jodaneida 3
Galanga Skrevet fredag kl. 21:19 #4 Skrevet fredag kl. 21:19 Kjenner en god del Eurasiere, og det er stort spenn mellom dem: noen er veldig skye, noen er greie men litt vel vaktsomme, noen er skikkelig daffe og gidder/orker ingenting. Felles for alle er at de er veldig glad i familien sin, men direkte kosete vet jeg bare om en som er, og han er bare kosete med en person i familien. Fine hunder, men litt sære. Og veldig Lotto hva du får. 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:58 #5 Skrevet fredag kl. 21:58 Jeg har møtt noen Eurasiere tidligere som ikke har vært veldig sky ihvertfall. Det er den rasen det blir, det er fast bestemt. Vi ønsker bare å vite om hvilken oppdretter vi bør velge. TS Anonymkode: e40ba...e03
AnonymBruker Skrevet i går, 07:10 #6 Skrevet i går, 07:10 Sjekk NKK og raseklubbens nettside for oppdrettere. Se hvilke oppdrettere som er i nærheten, og be om å få komme på besøk og møte foreldredyra. Da får du en feeling på oppdretter og vil bli komfortabel med valget du tar. Anonymkode: f92e6...0be
AnonymBruker Skrevet i går, 07:58 #7 Skrevet i går, 07:58 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Sjekk NKK og raseklubbens nettside for oppdrettere. Se hvilke oppdrettere som er i nærheten, og be om å få komme på besøk og møte foreldredyra. Da får du en feeling på oppdretter og vil bli komfortabel med valget du tar. Anonymkode: f92e6...0be Jeg er villig til å reise et godt stykke for å finne meg en god oppdretter. Har hørt både positive og negative ting som sagt, så vil gjerne ha erfaringer i fra valpekjøpere av Eurasier. Ts Anonymkode: e40ba...e03
AnonymBruker Skrevet i går, 10:41 #8 Skrevet i går, 10:41 Skal du ha en skikkelig kosestund som du kan ta med over alt må du kjøpe Whippet. Så kosete, nysgjerrig og har et godt miljø på utstillinger. Anonymkode: 71588...155 2
AnonymBruker Skrevet i går, 15:57 #9 Skrevet i går, 15:57 Da bør du melde deg inn i facebookgrupper, kg er ikke et fora for å dele erfaringer lengre, hovedsaklig spredning av galle her inne. Anonymkode: f92e6...0be
AnonymBruker Skrevet i går, 16:01 #10 Skrevet i går, 16:01 De er veldig fine hunder, men også ganske reserverte. Jeg liker det i en hund, den aller verste hunden jeg vet om er naboens blide golden retriver. Hun skal alltid holde hånden og kose, og jeg tenker at de bør venne den til å ikke alltid si hei til alle. Anonymkode: e3cd4...4b3
AnonymBruker Skrevet i går, 16:38 #11 Skrevet i går, 16:38 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): De er veldig fine hunder, men også ganske reserverte. Jeg liker det i en hund, den aller verste hunden jeg vet om er naboens blide golden retriver. Hun skal alltid holde hånden og kose, og jeg tenker at de bør venne den til å ikke alltid si hei til alle. Anonymkode: e3cd4...4b3 Min var absolutt ikke resververt, glad i alle folk og hunder. Rolig og gjorde lite ut av seg inne men energisk og glad på tur. Litt sta men hørte som regel etter. Bjeffet aldri. Fantastisk rase. Anonymkode: 2185e...d84
AnonymBruker Skrevet i går, 16:40 #12 Skrevet i går, 16:40 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min var absolutt ikke resververt, glad i alle folk og hunder. Rolig og gjorde lite ut av seg inne men energisk og glad på tur. Litt sta men hørte som regel etter. Bjeffet aldri. Fantastisk rase. Anonymkode: 2185e...d84 Jeg snakker utifra min erfaring med rasen, våre hunder og kullsøsken. Men kan ikke snakkae for alle individ. Energiske er de, og jeg elsker og rasen. For meg er som nevnt reservert er fortrinn, jeg hater hunder som skal rett på deg og si hei. Anonymkode: e3cd4...4b3
AnonymBruker Skrevet i går, 16:43 #13 Skrevet i går, 16:43 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg snakker utifra min erfaring med rasen, våre hunder og kullsøsken. Men kan ikke snakkae for alle individ. Energiske er de, og jeg elsker og rasen. For meg er som nevnt reservert er fortrinn, jeg hater hunder som skal rett på deg og si hei. Anonymkode: e3cd4...4b3 Ja det et store individuelle forskjeller men er selv veldig fornøyd og kunne gjerne tenke meg en Eurasier igjen 😊 Anonymkode: 2185e...d84 1
AnonymBruker Skrevet i går, 16:43 #14 Skrevet i går, 16:43 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg har møtt noen Eurasiere tidligere som ikke har vært veldig sky ihvertfall. Det er den rasen det blir, det er fast bestemt. Vi ønsker bare å vite om hvilken oppdretter vi bør velge. TS Anonymkode: e40ba...e03 Hvorfor skriver du at du vurderer den rasen hvis du har bestemt deg?? Anonymkode: 7fc53...212 2
AnonymBruker Skrevet i går, 16:44 #15 Skrevet i går, 16:44 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja det et store individuelle forskjeller men er selv veldig fornøyd og kunne gjerne tenke meg en Eurasier igjen 😊 Anonymkode: 2185e...d84 Ja, vi skal aldri ha noe annet vi altså, så skjønner deg Anonymkode: e3cd4...4b3
AnonymBruker Skrevet i går, 16:47 #16 Skrevet i går, 16:47 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, vi skal aldri ha noe annet vi altså, så skjønner deg Anonymkode: e3cd4...4b3 I hvilket område i landet bor dere i og har dere sett dere ut noen oppdrettere som kan være aktuelle? Lenge siden jeg kjøpte, så vet ikke så mye om hva som finnes nå 😊 Anonymkode: 2185e...d84
AnonymBruker Skrevet i går, 16:48 #17 Skrevet i går, 16:48 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I hvilket område i landet bor dere i og har dere sett dere ut noen oppdrettere som kan være aktuelle? Lenge siden jeg kjøpte, så vet ikke så mye om hva som finnes nå 😊 Anonymkode: 2185e...d84 Vi bor i midt Norge, vil ikke si for mye om oppretter siden miljøet er lite og jeg ikke vil gjenkjennes. Anonymkode: e3cd4...4b3
AnonymBruker Skrevet i går, 16:51 #18 Skrevet i går, 16:51 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi bor i midt Norge, vil ikke si for mye om oppretter siden miljøet er lite og jeg ikke vil gjenkjennes. Anonymkode: e3cd4...4b3 Kjøpte også min i midt norge, kun positive erfaringer med det uten å si for mye. Anonymkode: 2185e...d84
Minime94 Skrevet i går, 16:54 #19 Skrevet i går, 16:54 Dra på utstillinger å snakk med oppdrettere der. Om du har lyst til å stille så er ofte de bedre utstiller oppdretterene der. Der kan du også møte på hunder de skal avle på i fremtiden. Flere gode oppdrettere pleier også ofte å være godt representert i Facebook grupper for rasen😊 lykke til 1
AnonymBruker Skrevet i går, 17:03 #20 Skrevet i går, 17:03 Vi har flere eurasier i nær omgangskrets og i familien. Felles for de alle er at de er ganske sære, veldig glad i og avhengig av nærmeste familie, alt utenom det er skummelt. De liker ting på en bestemt måte, og avvik fra rutiner vanskelig for hunden. Dette har ingenting med eierne, erfaring og oppdragelse av hunden å gjøre, det er de alle sterke og har lang erfaring. en annen ting jeg har lagt merke til er at eurasiere sliter veldig med psyken når de blir eldre, deres særheter forsterkes, de kan ikke være alene. Det er akkurat som om de blir demente. eurasiere skal visstnok være allergivennlige, men det er de ikke i virkeligheten. De krever enormt mye stell av pels, så mye at det for meg er utelukket med denne rasen. Anonymkode: 2bd7e...35a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå