AnonymBruker Skrevet 9. januar #1 Skrevet 9. januar Mine foreldre er tyske, men flyttet til Norge for mange år siden og jeg er oppvokst her og norsk er mitt morsmål og jeg har alltid bodd her, men har tysk etternavn. Har vært singel i snart 6 mnd og er begynt å tenke på om tysk etternavn kan være årsaken til at jeg har problemer med å finne en ny partner? Jeg har aldri tenkt så mye over det og har ikke et veldig rart tysk etternavn, men likevel ikke et klassisk "Ola Nordmann" etternavn. Jeg har ellers en universitetsutdannelse, god økonomi, bor i egen leilighet, trener og er sosialt aktiv, så egentlig synes jeg at jeg har livet på stell. Jeg var aldri noen casanova som damene henger etter før heller, men likevel har jeg jo greid å få kjæreste før. Kan etternavnet mitt være forklaringen til at damer i Norge ikke er interessert? Mann 30. Anonymkode: 726f4...9c1
AnonymBruker Skrevet 9. januar #2 Skrevet 9. januar Næh, det tviler jeg på, det er snart 100 år siden siste verdenskrig. Anonymkode: d4231...dc5 5 2
Laraa Skrevet 9. januar #3 Skrevet 9. januar Det burde ikke være noe problem. Hvis folk reagerer på det er de ikke verdt å bruke tid på. Jeg er kanskje ikke helt objektiv all den tid jeg har bodd i Tyskland, snakker tysk og har svigerfamilien i Østerrike. Men er rimelig sikker på at jeg hadde tenkt det samme uansett. Å droppe noen pga at de har opprinnelse fra Tyskland. Das wäre voll gemein. 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar #4 Skrevet 9. januar Jeg kjenner flere med tyskklingende (etter)navn som har funnet seg partnere i Norge, både kvinner og menn, og tror derfor ikke at navnet har betydning. Anonymkode: 602b4...0f0 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar #5 Skrevet 9. januar Mange ord om deg, men lite om personligheten din eller hva du liker. Anonymkode: 5c2ee...9e8 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar #6 Skrevet 9. januar Min mann har tysk etternavn og han har aldri hatt problemer med å få seg fine damer Anonymkode: e0b1b...f23 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar #7 Skrevet 9. januar Nei. Er da mange med tyske etternavn, meg inkludert. Anonymkode: 67176...027
AnonymBruker Skrevet 9. januar #8 Skrevet 9. januar Så lenge det ikke er hitler går det bra Anonymkode: 2598a...5ed 2
monican94 Skrevet 9. januar #9 Skrevet 9. januar Vil tru ingen tenker på det i dagens samfunn. Noen reagerer sikkert på Hitler men ellers tenkes det garantert ikke over..
AnonymBruker Skrevet 9. januar #10 Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Har vært singel i snart 6 mnd Seriøst? Du har jo tydeligvis vært i forhold lenge uten at etternavnet ditt var en hindring. 6 mnd som singel er ikke noe. AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Kan etternavnet mitt være forklaringen til at damer i Norge ikke er interessert? NEI! Anonymkode: 5672d...7ac 3 5
Klossmajor Skrevet 9. januar #11 Skrevet 9. januar Tyskklingende etternavn har vært ganske vanlig her til lands i mange generasjoner. Språkene våre er såpass nært beslektede og landenes historie såpass sammenvevd at det i mange tilfeller kan være vanskelig å vite om navnet er norsk eller tysk. F.eks Stoltenberg. 1
Tidsklemmen Skrevet 9. januar #12 Skrevet 9. januar Hadde det vært meg hadde jeg styrt unna! Jeg er enig med Lemmy, de hadde de fineste uniformene.
Maleficenta Skrevet 9. januar #13 Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Mine foreldre er tyske, men flyttet til Norge for mange år siden og jeg er oppvokst her og norsk er mitt morsmål og jeg har alltid bodd her, men har tysk etternavn. Har vært singel i snart 6 mnd og er begynt å tenke på om tysk etternavn kan være årsaken til at jeg har problemer med å finne en ny partner? Jeg har aldri tenkt så mye over det og har ikke et veldig rart tysk etternavn, men likevel ikke et klassisk "Ola Nordmann" etternavn. Jeg har ellers en universitetsutdannelse, god økonomi, bor i egen leilighet, trener og er sosialt aktiv, så egentlig synes jeg at jeg har livet på stell. Jeg var aldri noen casanova som damene henger etter før heller, men likevel har jeg jo greid å få kjæreste før. Kan etternavnet mitt være forklaringen til at damer i Norge ikke er interessert? Mann 30. Anonymkode: 726f4...9c1 Hæ hvorfor skulle det være et problem? Kan ikke skjønne at tysk etternavn skulle være en issue. Hils n ei som er gift med tysk mann 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar #14 Skrevet 9. januar monican94 skrev (Akkurat nå): Vil tru ingen tenker på det i dagens samfunn. Noen reagerer sikkert på Hitler men ellers tenkes det garantert ikke over.. nå var vel han fra Østerrike. Anonymkode: 67176...027 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar #15 Skrevet 9. januar Nei. I dag er det null problem. Men du bør kunne svare åpent om noen spør deg om hva besteforeldrene dine (oma og opa) gjorde under WW2. Om de var nazister eller fangevoktere i Auschwitz. Ikke vri deg unna spørsmålene, men svare åpent og ærlig. Nordmenn liker ikke hemmeligheter. Anonymkode: 34273...cf4 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar #16 Skrevet 9. januar Det er ikke noe problem. Sett fra et datingperspektiv vil jeg anta at et tyskklingende etternavn oppfattes som mer fordelaktig enn etternavn fra de fleste andre land, muligens med unntak av skandinaviske og engelske etternavn Anonymkode: fe722...57e 2 1
Maleficenta Skrevet 9. januar #17 Skrevet 9. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei. I dag er det null problem. Men du bør kunne svare åpent om noen spør deg om hva besteforeldrene dine (oma og opa) gjorde under WW2. Om de var nazister eller fangevoktere i Auschwitz. Ikke vri deg unna spørsmålene, men svare åpent og ærlig. Nordmenn liker ikke hemmeligheter. Anonymkode: 34273...cf4 Om han er tredve år var mest sannsynlig besteforeldrene barn under krigen....
AnonymBruker Skrevet 9. januar #18 Skrevet 9. januar Nei det er vel flott det Anonymkode: 31780...792
AnonymBruker Skrevet 9. januar #19 Skrevet 9. januar Tvilsomt. Er tysk selv, aldri slitt med dating. Anonymkode: 4569f...417 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar #20 Skrevet 9. januar Maleficenta skrev (6 minutter siden): Om han er tredve år var mest sannsynlig besteforeldrene barn under krigen.... Tja. Du har nok rett der. Vi får si oldeforeldrene da. Ts burde være åpen om hva oldeforeldrene gjorde under krigen. Jeg er 20 år eldre enn ts og husker når jeg var på datern på hans alder og hadde en del kontakt med tyskere. De nektet å snakke om krigen og hva besteforeldrene hadde gjort under krigen. Noe jeg syntes var weird siden de hadde ikke noe med hva forfedrene gjorde. Da begynner man å tenke hva annet de skjuler i livet sitt. Anonymkode: 34273...cf4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå