Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg er rett og slett ute etter tips til gode kaféar i Oslo. Eg likar å gå på kafé, men veit liksom ikkje heilt kor eg skal begynna å leita etter nye plassar å gå. Dei bør helst ha eit godt utval av te i lausvekt, og det er fint om dei serverer lunsj eller sandwich eller noko slikt, men det med maten er ikkje eit must.

Eg likar meg godt på Kaffekopp (har bare vore på den like ved Slottsparken) og Bagel og Juice (kan bli litt stor). Har dessutan vore på ein koseleg liten kafé like ved kunstinstallasjonen Frosken, men hugsar ikkje kva den heitte. Men det er eigentleg alt eg kan koma på akkukrat nå. Hadde vore kjekt å utvida horisonten litt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bacchus ved Domkirken kanskje? Husker ikke hvordan det er med teen der nå jeg, men er nå en koselig kafè som ikke er så stor, har litt lunsj og om sommeren er det uteservering i bakgården. Den ligger i det første lokalet til venstre for Kirken når du står vendt mot inngangen

Skrevet

Java ved St. Hanshaugen (rett ved holdeplassen hvor 37-bussen stopper) har fantastisk kaffe og te, og en del ikke så veldig vanlige spiselige saker. Han fyren som eier og driver stedet kan imponerende mye. Kåret til Oslos beste kaffebar mange ganger.

Bare Jazz i Grensen (inn i en bakgård i samme bygget som Byråkrat) spiller deilig jazz i bakgrunnen, og har en musikkbutikk i første etasje. Kafeen øverst har antakeligvis Oslos nydeligste utsikt - den bakgården ser ut som den hører hjemme i en romantisk bit av Paris. Hvis det er fint vær, vel og merke.

Fiasko på Galleriet (mellom Plaza og inngangen til Bussterminalen) har veldig mye rart og veldig snille priser, og et veldig variert klientell; det er all slags folk der, og mange av dem er veldig hyggelige.

Også var de noen som jeg ikke husker navnet på... Det ligger en veldig fin en på hjørnet av Akersgata og Rådhusgata, rett ved festningen. Nydelig når det er sol! Flere rundt det torget der som er veldig fine.

Så var det Grünerløkka da - nederst mot Akerselva, mellom Nybrua og Eventyrbrua, ligger Riverside og en til som er veldig fine. Et kvartal opp i Markveien er det også en veldig søt hjørnekafe, selv om den er veldig full av unger i barnevogn rundt lunsjtider.

Også må du finne den som ligger der Kirkeveien, Halvdan Svartesgate og Frognerveien møtes, på hjørnet av Frognerparken - har ikke vært der ennå, men den ser så koselig ut!

Oppover Bjølsen er det også mange fine... Nå kom alle ideene gitt! Men jeg får slutte tror jeg, ser jo ut som dette er heltidsjobben min!

God kafetur :)

Skrevet

Takk for svar, Nemmera og Knurr! Bacchus har eg vore på, den hadde eg gløymt. Dei har veldig gode sandwichar! Nå er det bare å testa alle Knurr sine tips, men det kan jo ta tid då, eg går ikkje på kafé kvar dag akkurat. Meg eg tek imot fleire tips likevel, eg, dersom nokon har noko å koma med.

Skrevet

Kafé Sør ved Eldorado kino er min favoritt. Con Gusto ikke langt fra Youngstorget er heller ikke verst.

Skrevet

Dattera til Hagen på Grønlandsleiret. Koselig og god te!

Skrevet

Takk for fleire tips. :klappe: Eg vurderer å ta med meg bærbar maskin på kafétur i morgon, og skriva litt på oppgåva mi der. Då kan eg liksom gå på kafé utan å føla at eg må springa heim igjen for å jobba med skuleting.

Gjest camillo
Skrevet

Cafè Sør er min favoritt også! Men har de utvalg av te der, Fisken?

Skrevet

Stockfleth-kaffebarene er min evige favoritt. Fantastisk kaffe og godt utvalg av te i løsvekt, diverse Valrhonasjokkis, og ikke minst nydelige sandwicher og bakevarer fra Åpent Bakeri. Alt sammen til en oppsiktsvekkende god pris, dessuten. Filialer i Lille Grensen, Tinghuset og Tollbugata (?).

Skrevet
Cafè Sør er min favoritt også! Men har de utvalg av te der, Fisken?

De har et lite utvalg at løsvekt-te, fire fem typer om jeg ikke husker helt feil? :klø:

Skrevet

Jeg liker alle Kaffebrenneriet sine filialer, men spesielt den på St. Hanshaugen. Der er det fint å sitte alene og filosofere eller arbeide/lese lekser. ;)

Gjest Dalwhinnie
Skrevet
Også var de noen som jeg ikke husker navnet på... Det ligger en veldig fin en på hjørnet av Akersgata og Rådhusgata, rett ved festningen. Nydelig når det er sol!

Høres ut som du mener Amfitryon - mitt stamsted :) De har godt utvalg av te i løsvekt, sandwicher, tapas utover ettermiddagen, litt kaker (nydelig ostekake!) og er generelt et hyggelig sted.

Gjest Fantus
Skrevet

Kaffekunst i pilestredet. Her er det fint å jobbe med skolearbeid. Gode bord og stoler, og ganske lavt lydvolum. I tillegg har de god mat og veldig god hjemmelaget is-te. husker ikke hva slags utvalg de har av annen slags te.

Skrevet

Jeg syns Collets er den aller beste jeg da. Er der litt for ofte egentlig. :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...