Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er best?

Anonymkode: 4b288...3cc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

SpareBank1.

DnB er fullstendig ubrukelig og må boikottes inn i det uendelige.

Anonymkode: 0c123...a94

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

SpareBank1.

Hvorfor? Takk :)

Skrevet

Sparebank 1 gir jo store summer i samfunnsutbytte så det er jo bra.

i tillegg har de en mye bedre nettbank.

AnonymBruker
Skrevet
TarAldar1on skrev (41 minutter siden):

DNB gjør også dette, via Sparebankstiftelsen DNB, som eier 8,5 % av DNB og bruker utbyttet til allmennyttige formål.

Anonymkode: 78257...2ab

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hva er best?

DNB, Sparebank 1 var bare sure og surrete

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

SpareBank1.

Min erfaring er stikk motsatt 

DNB var løsningsorienterte Sparebank 1 var det så absolutt ikke

• Liker 2
Skrevet
TarAldar1on skrev (52 minutter siden):

i tillegg har de en mye bedre nettbank.

Vet ikke så mye om nettbanken til SpareBank 1, men liker DNB sin

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville valgt den som ga meg de beste betingelsene ut fra mine behov.

Jeg bruker DNB som dagligbank og til å investere i, jeg liker nettbanken og appene deres veldig godt.

Men jeg har ingen problemer med å bruke andre banker der betingelsene er bedre

DNB kan for eksempel ikke konkurrere på renter på sparepenger, så de har jeg andre steder. 

Da vi ville endre lånet til rammelån, hadde Bulder bedre betingelser, så da flyttet vi dit.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå):

Vet ikke så mye om nettbanken til SpareBank 1, men liker DNB sin

Jeg ogå. Ser det er så mange som klager over den, uten at de kan si så mye konkret.

Det virker som mange klager over den i dag med erfaringer som ligger 10 år tilbake i tid. Har jo skjedd endel siden da 😛 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alt annet enn DNB, men Sparebank1 er ikke mye å skryte av heller.

Anonymkode: abcb9...f97

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Sparebank 1, og har brukt de siden jeg fikk mitt første boliglån, for 25 år siden. Og de har helt fantastisk kundeservice. Og jeg får lån hos de, avslag hos andre. Nå er begge barna mine voksne, og de og har fått veldig god kundeservice der, og eldste fikk og boliglån der nå. 

Anonymkode: 8a2bb...8ce

Skrevet

Jeg byttet fra Dnb til Sparebank1 fordi de ville låne meg det jeg ville ha. Veldig fornøyd med alt annet også.

Skrevet (endret)

Jeg har boliglånet mitt og sparepengene mine hos Bulder Bank, men bruker Dnb som dagligbank. Liker nettbanken deres. Hadde boliglån i Dnb i starten, men så at de ikke kunne måle seg med andre bankers renter, så derfor byttet jeg boliglånet mitt til noen andre. 

Har alltid hatt Dnb og kontonummeret mitt har jeg hatt i 40 år, faktisk. Men har i noen perioder vært "borte" fra Dnb men har latt alle kontoene der stå tomme bare, mens jeg har prøvd å være kunde andre steder, før jeg har byttet tilbake til å ha Dnb som dagligbank.

Dnb kan dessverre ikke tilby samme gode rente på boliglån og på sparepenger på konto som f.eks. Bulder kan. Så derfor har jeg delt meg mellom de to. Veldig fornøyd med Bulder bank.

Bulder bank har også delt ut kundeutbytte noen år, men nå husker jeg ikke om det ble slutt på det pga krangling fra Dnb sin side som mente det var urettferdig på noe vis? Uansett, kundeutbyttet ble gitt til lånekunder, og man fikk utbytte utifra størrelsen på boliglånet sitt. Siden mitt boliglån ikke er det største, har jeg bare fått noen få tusenlapper i kundeutbytte. Men greie penger å få.

Endret av Million
  • Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bruker Sparebank 1, og har brukt de siden jeg fikk mitt første boliglån, for 25 år siden. Og de har helt fantastisk kundeservice. Og jeg får lån hos de, avslag hos andre. Nå er begge barna mine voksne, og de og har fått veldig god kundeservice der, og eldste fikk og boliglån der nå. 

Her er det omvendt, og jeg hadde ek på over 50%

Endret av Fru Uperfekt
Skrevet
Million skrev (1 time siden):

Jeg har boliglånet mitt og sparepengene mine hos Bulder Bank, men bruker Dnb som dagligbank. Liker nettbanken deres. Hadde boliglån i Dnb i starten, men så at de ikke kunne måle seg med andre bankers renter, så derfor byttet jeg boliglånet mitt til noen andre. 

Har alltid hatt Dnb og kontonummeret mitt har jeg hatt i 40 år, faktisk. Men har i noen perioder vært "borte" fra Dnb men har latt alle kontoene der stå tomme bare, mens jeg har prøvd å være kunde andre steder, før jeg har byttet tilbake til å ha Dnb som dagligbank.

Dnb kan dessverre ikke tilby samme gode rente på boliglån og på sparepenger på konto som f.eks. Bulder kan. Så derfor har jeg delt meg mellom de to. Veldig fornøyd med Bulder bank.

Bulder bank har også delt ut kundeutbytte noen år, men nå husker jeg ikke om det ble slutt på det pga krangling fra Dnb sin side som mente det var urettferdig på noe vis? Uansett, kundeutbyttet ble gitt til lånekunder, og man fikk utbytte utifra størrelsen på boliglånet sitt. Siden mitt boliglån ikke er det største, har jeg bare fått noen få tusenlapper i kundeutbytte. Men greie penger å få.

Jeg kjører full sjekk 1-2g i året og dnb har alltid matchet

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nesten utrolig hvor ulikt det kan være, jeg fikk elendig kundeservice der. Men vet de har ulike filialer, kanskje det er en forskjell. I mitt tilfelle handlet det om fastrentekonto, hvor man overførte pengene og plutselig hadde de "behandlingstid" på mange dager mens innskuddet ble stående med lav rente.

Anonymkode: abcb9...f97

AnonymBruker
Skrevet

DnB, selv om jeg synes det er en arrogant sløsebank.

Anonymkode: 2669b...b55

AnonymBruker
Skrevet

Sparebank 1 har bra bank app og nettbank.

Anonymkode: d8673...e84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...