Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen komme med forslag på turstier rundt om i Trondheim?

Da tenker jeg på stier a la Ladestien.

Gjest Gjest
Skrevet

når snøen smelter er det hundrevis av turstier i bymarka!ta trikken til lian,eller bussen til skistua f.eks.eller gå på ski,det er så flott.jeg elsker bymarka! :)

ellers så har vi nidelva da,der er det fint å gå tur.fra bakklandet til ila.

god tur!

Skrevet

Takk :) Bakklandet til Ila er jo fin da, men litt flat. Vil gjerne ha litt oppoverbakker ;)

Gjest Chica
Skrevet

Fra Bekken og opp til Estenstadhytta får du noen fine oppoverbakker. Belønningen er deilige kanelboller når du kommer opp. Kjempegøy å sykle opp, skummelt å sykle ned... Masse fine turmuligheter i Estenstadmarka og Malvikmarka :)

Skrevet

Hvor er Estenstadmarka? Eller jeg vet jo hvor den er sånn ca., men for oss som bor litt lenger unna - hvor kan man parkere for å gå der?

Og Malvikmarka - har jeg aldri hørt om

Gjest Chica
Skrevet

Skal man opp i Estenstadmarka kan man parkere på parkeringsplassen på Bekken, innkjøring litt overfor Idrettsbygget på Dragvoll. Er forholdsvis bratt oppover om man går veien. Er masse fine stier, en del er også gruslagt, om man ikke vil gå på veien. Får sikkert kjøpt kart en eller annen plass. (om noen vet hvor - rop ut)

Malvikmarka er ved Malvik ;) Dvs - jeg kaller det Malvikmarka der man går opp fra Reppe og jeg, vet ikke helt om det er rette navnet? Iallfall kjempefin utsikt over Trondheimsfjorden når man kommer litt opp. Parkerer ved Tjønnstuggu (tror det er navnet.. )på Reppe og går innover/oppover.

åhh, nå fikk jeg lyst på turer i marka. Må bare bli bart først!!!

Skrevet

Ok, gubben kjenner nok igjen mange av de stedene du nevner, så da kan vi få tatt oss en tur der også etterhvert.

Her vi bor er det jo bare tragisk å gå på tur, derfor liker vi heller å kjøre ett sted og gå derfra. Liker å se noe annet...

Gjest Chica
Skrevet

På tide og flytte til rett side av byen? ;)

Skrevet

:Nikke:

Det er det, men det er jo så innmari dyrt på rett side av byen :(

Rekkehusleiligheter går for 3 mill!!!!!

Gjest Chica
Skrevet

Turforslag og kart

Da er de isåfall nye og i veldig bra stand. Er mulig å få halvpart av tomannsbolig til 2,5 mill i ok stand. (Tror jeg da :sjenert: )

Skrevet

Oi, takk for linken :)

Og hvor får man så tomannsbolig til den prisen da?

Gjest Chica
Skrevet

Tror det har gått noen for den prisen på Nedre Charlottenlund. Har ikke vært og sett på de, så kan ikke gå god for standarden :sjenert: Men så ok ut den ene jeg så på, selvfølgelig mulig å gjøre masse med den, men ikke noe som MÅTTE gjøres for å bo der.

Skrevet

Nei, vi er stadig på utkikk da ;)

• 2 år senere...
Skrevet
Nei, vi er stadig på utkikk da ;)

Har noen tips om ganske bratte stier som går fra omtrent ila og mot bymarka?

Gjest Gjest_Heidi_*
Skrevet
Skrevet

Man kan parkere ved teisendammen og baklidammen og gå opp derifra. Eller man kan kjøre opp mot kobberdammen ( forbi golfbanen) Der er det mange fine turstier.

Kart finner du på bokhandlere. Vet bokhandleren på Byåsen Butikksenter har iallefall.

Gjest Gjest_Heidi_*
Skrevet

Det begynner vel ikke særlig med turstier i Ila, men vil du ha det bratt så kan du starte med å gå opp Steinberget. Når du kommer opp til Museumsområdet, så går det stier videre opp i marka. Du kan også gå nedenfra Ila og opp mot Theisendammen via Fagerlia. Har du bil så er det greit å kjøre opp til feks. Byåsen Butikksenter og gå ut derfra - ev. fortsette opp til parkering ved Baklia eller en av de andre parkeringplassene opp mot Skistua.

Løypekart over marka selges hos bokhandlerne. God tur

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...