Gå til innhold

Gode sokker til kraftige ankler?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sliter med lipødem og å finne ankelsokker som ikke lager søkk i huden eller gnager rundt ankel. Vil helst ha 100% bomull eller 100% bambus, noen som har gode sokker å anbefale? Liker ankelsokker som går bittelitt høyere opp, men som ikke er like lang som tennissokker da jeg har kraftige legger og alt bare presser rundt benet. 

Anonymkode: bec17...6eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har dessverre ikke tips annet enn herresokker - de er ofte videre, men det er lenge siden jeg har funnet noen gode nå. Jeg har selv letet i år, men alt strammer eller er i polyester.. Herresokker er ofte tykkere også føler jeg. Jeg liker best tynne bomullssokker 😑

Anonymkode: c9b43...b4a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg har dessverre ikke tips annet enn herresokker - de er ofte videre, men det er lenge siden jeg har funnet noen gode nå. Jeg har selv letet i år, men alt strammer eller er i polyester.. Herresokker er ofte tykkere også føler jeg. Jeg liker best tynne bomullssokker 😑

Anonymkode: c9b43...b4a

tror det butikkmerket er ganske bra på dette punktet? ... pierre og noe. 

Anonymkode: 9cfb0...45c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er Safa som har sokker som ikke strammer. Sparkjøp pleier å ha et godt utvalg. Men det er ikkeankelsokker da. 

Anonymkode: 7ec31...495

Skrevet

Sliter med det samme som deg, og jeg bruker bare Pierre Robert ullsokker, de tykke som kommer i tre pk . de er varme, klemmer ikke og sitter godt.

AnonymBruker
Skrevet

100% bomull gir omtrent null elastisitet og er ekstremt lite slitesterkt. 

Sokker bør ha litt nylon i seg for å holde form og være mer motstandsdyktig mot slitasje. 

Anonymkode: f42ef...b9f

AnonymBruker
Skrevet

Liker heller ikke sokker som gir søkk i leggen. Kjøper sokker med rullekant i stedet for med strikk og de lager ikke søkk. Har kjøpt noen par på Cubus. 

Anonymkode: c6608...ac5

AnonymBruker
Skrevet

Diabetessokker!

Jupp, det er en greie. Har samme problem/tilstand som deg, og fikk det så mye bedre i beina etter at noen tipset om diabetessokker. Hadde aldri hørt om det, men diabetikere har tydeligvis liknende problemer med sirkulasjon, og trenger også strømper som ikke strammer, har strikk eller sømmer.

Du finner flere ulike leverandører/butikker på nett, også mulig å ha flaks hos enkelte apotek eller bandagist/bandasjebutikk.

Anonymkode: 442d2...158

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...