AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:19 #1 Skrevet onsdag kl. 20:19 Hva tror dere? Avfeier leger for lett pasienter med at de er for unge for ditt og datt eller skylde på helseangst? Syns det har blitt alt for lett å skylde på psyken eller si at pasienter er for unge for alvorlig sykdom. Anonymkode: b4f48...502 2 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 21:54 #2 Skrevet onsdag kl. 21:54 Nei, det tror jeg absolutt ikke. De er nok mye mer forståelsesfull og tar ting mer seriøst enn for noen år tilbake. Problemet er at altfor mange unge kjenner litt for godt etter og tror hverdagslige utfordringer er psykiske problemer. Anonymkode: 0e0cc...eaa 8
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:12 #3 Skrevet onsdag kl. 22:12 Leger er som alle andre - forskjellige. Noen overser symptomer, andre gjør unødvendig mange undersøkelser. Anonymkode: 10198...42b 6
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:25 #4 Skrevet onsdag kl. 22:25 Da jeg var i 20 årene og slet med kraftige underlivsmerter ble det avfeiet i flere år at det kom av min spiseforstyrrelse. Legen ble til slutt sint da jeg kom for å få hjelp og mente jeg feilte ingenting. Skifta lege som tok meg på alvor. Hadde en stor cyste og operert, hadde grad 4 av endometriose. Det var ganske ille inni der. Har flere ganger i ettertid fått beskjed at ting nok er angst som gjør meg dårlig. Var ikke det du, Lang historie kort, er operert flere ganger for det som en lege mente var angst men MR sa noe annet. Jeg går faktisk ikke til lege lenger da jeg føler de tar meg ikke seriøst selv om det hver gang er funnet noe. Som jeg sa til min fastlege jeg kommer ikke her for ingenting men noe er galt. Har hatt rett hver gang men virker ikke som legen leser journalen i forkant. Anonymkode: 004ce...a8b 1 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:33 #5 Skrevet onsdag kl. 22:33 Jeg mener rett ut at det er endel pasienter som ikke er dårlige, som ødelegger for en haug andre. De som ligger å kjenner etter om det er noe galt. Så har du de som lever seg syke. Spiser dårlig, røyker, trener ikke. Og skal ha hjelp og sympati for alt annet enn å bare ta seg sammen. Det er ikke legene, det er pasientene. Anonymkode: 67b72...674 4
Mezzosoprena Skrevet onsdag kl. 23:24 #6 Skrevet onsdag kl. 23:24 (endret) Jeg tenker at det heller er en økning i antall pasienter som har lest seg syke på internett, og går til legen med fiks ferdig diagnose og krever å bli behandlet for det. Så må legen avfeie dem, siden det ikke egentlig er noe i veien med dem. Når det er sagt, sier jeg ikke at ingen leger noen gang overser sykdommer eller tilstander som faktisk kunne ha hatt behov for behandling. Endret onsdag kl. 23:25 av Mezzosoprena Skrivefeil 5 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 23:33 #7 Skrevet onsdag kl. 23:33 Jeg går ikke til offentlig lege lengre. Bruker utelukkende privat helsevesen, og har fått et nytt liv. Anonymkode: 5485b...dbe 3
Rødvinsfilosofen Skrevet onsdag kl. 23:40 #8 Skrevet onsdag kl. 23:40 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva tror dere? Avfeier leger for lett pasienter med at de er for unge for ditt og datt eller skylde på helseangst? Syns det har blitt alt for lett å skylde på psyken eller si at pasienter er for unge for alvorlig sykdom. Anonymkode: b4f48...502 Noe midt i mellom? Vi hører bare om de ekstreme tilfellene. Hodepine som viste seg å være hjernesvulst. Magesmerter som ble antatt å skyldes eggløsning, men som viste seg å være kreft med spredning. Osv. Folk går ikke til avisa, skriver Facebook-innlegg eller sitter på forum for å snakke om magesmerter som bare var luft, brystsmerter som var treningsrelatert eller hjerteinfarktet som ikke var et hjerteinfarkt, men et angstanfall. 4 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 05:49 #9 Skrevet torsdag kl. 05:49 Ja jeg tror det er en del av det. Har selv hatt en veldig god lege og en haug med dårlige. Har derav gått i mange år med ting som ikke ble oppdaget, hatt en del turer på akutten da ting ikke har blitt tatt seriøst osv. Går ikke til lege lenger av den grunn, føler det er helt poengløst. Anonymkode: a8c5d...321
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:56 #10 Skrevet torsdag kl. 07:56 Ikke alle leger såklart, men en del. Selv hadde jeg akutt hjerteproblemer (høy puls selv om jeg lå helt i ro og kraftig ubehag) og måtte inn på veldig akutt time. Legen var litt sånn "ææh, du er så ung så det er helt sikkert ikke noe med hjertet ditt", men så ble det heldigvis tatt EKG likevel. Anonymkode: 76b26...13d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå