AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:20 #1 Skrevet onsdag kl. 16:20 Dere som har latt barna få hull i ørene , frisør eller piercing ? Alder ? Og samme regler for gutter og jenter ? Anonymkode: 7657a...98d
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:32 #2 Skrevet onsdag kl. 16:32 De tok til frisøren. Det gjorde jeg å. Men jeg har flere hull jeg har tatt til piercing studio. De jeg tok i øreflippen der kjente jeg ikke en gang. Så jeg angrer for at jeg ikke tok dem dit istedenfor. For dem tør ikke å ta flere. Fordi dem husker det var så vondt. Men ønsker flere egentlig. Dem er voksen no da Anonymkode: 4c77f...a0f
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:33 #3 Skrevet onsdag kl. 16:33 Rundt ti. Jente. Frisør. Jeg hadde antagelig motarbeidet det mer om vi hadde gutt, basert på at jeg synes det ser så sykt schtøgt ut på gutter. Anonymkode: 20e12...bb1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:34 #4 Skrevet onsdag kl. 16:34 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De tok til frisøren. Det gjorde jeg å. Men jeg har flere hull jeg har tatt til piercing studio. De jeg tok i øreflippen der kjente jeg ikke en gang. Så jeg angrer for at jeg ikke tok dem dit istedenfor. For dem tør ikke å ta flere. Fordi dem husker det var så vondt. Men ønsker flere egentlig. Dem er voksen no da Anonymkode: 4c77f...a0f Og dem var så gammel at det spurt etter det selv. Ikke noe jeg kom på nei. Anonymkode: 4c77f...a0f
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:00 #5 Skrevet onsdag kl. 17:00 Har brukt begge deler. Syns det var best hos piercing studio. De tok i ulik alder. Mellom 5 og 10 år. Tenker det er samme for meg om det er gutt eller jente, så hvis minsten vil ha hull i øret så får han det når den tid eventuelt kommer. Anonymkode: 1c330...562 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:02 #6 Skrevet onsdag kl. 17:02 Piercingstudio da jenta var 7 år. Hadde ønsket seg hull i ørene et par år. Veldig greit og føltes trygt å gå et sted der det er fagfolk. Frisører har et kurs… Anonymkode: 1b51f...50f 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:03 #7 Skrevet onsdag kl. 17:03 Fikk i gave av tanta si som 10 åring, frisør Anonymkode: 86edd...e83
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:06 #8 Skrevet onsdag kl. 17:06 7 år. Piercing. Anonymkode: e904f...2db
Chara Skrevet onsdag kl. 18:56 #9 Skrevet onsdag kl. 18:56 Jenta var straks 6 år og tok det hos frisøren.
NinaLisa Skrevet onsdag kl. 19:31 #10 Skrevet onsdag kl. 19:31 Mellom 1 og 3 år. Jenter. Parfymeri. Ingen gråt og de synes ikke det var vondt.
Sandie Skrevet onsdag kl. 20:29 #11 Skrevet onsdag kl. 20:29 6 år, hos frisør som også er en nær venninne av meg. Gikk veldig fint og ingen problemer etterpå.
Arkana Skrevet onsdag kl. 21:32 #12 Skrevet onsdag kl. 21:32 (endret) Vi sa at de måtte være 10 år (fordi vi mener de skal kunne ta ansvaret for rens og slikt selv og vite litt mer hva de går til), og ha ønsket seg det en god stund, før de fikk lov. Selvsagt samme regel for både gutter og jenter. Datteren vår er den eneste som har ønsket seg. Hun begynte å snakke om det da hun var 8-9. Da hun ble 10 hadde hun ikke lenger lyst på det, så da tenkte vi at det var fint at vi hadde satt den grensen. Rett før hun ble 12 ønsket hun seg det igjen, tenkte på det noen måneder og fikk så hull i ørene. Det var helt problemfritt og hun var nøye med rens i tiden etterpå. Vi var hos piercingstudio. Endret 13 timer siden av Arkana
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 21:48 #13 Skrevet onsdag kl. 21:48 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dere som har latt barna få hull i ørene , frisør eller piercing ? Alder ? Og samme regler for gutter og jenter ? Anonymkode: 7657a...98d Forstår meg ikke på foreldre som piecer ørene til små barn. Det er billigst hos frisør, ja. Men det er minst nøyaktig. Et Piercingstudio er mer nøye ift. hygiene. Mange voksne kvinner er misfornøyde med hvordan hullene i ørene deres ser ut når de blir eldre. Øreflippene er vanligst, men har også noen av de vanskeligste forutsetningene for å gro bra. Hår, skjerf, luer, pannebånd, andre klær har lett for å sette seg fast. Det er en grunn til at idrettsutøvere i kontaktsport ofte tar de ut eller taper over de. Det gjør man ikke med små barn i barnehagen og på SFO. Noen får trøbbel med de fordi de sover på siden om natten. Presset gir ubehag og fuktigheten kan bidra til mer irritasjon. Min erfaring er at vanlig ørepiercing er noe av de som er mest smertefulle å både ta, og å hele i ettertid. Det er i hvert fall min erfaring som forhenværende nålepute. 🦔 Anonymkode: cc882...e82 1
AnonymBruker Skrevet i går, 00:10 #14 Skrevet i går, 00:10 Anbefaler å gjøre det ordentlig hos et profesjonelt studio. Var vanlig med frisør før men med tiden kommer ny kunnskap så det anbefaler jeg ingen. Her er link til litt info pinpoint studio i Oslo har om å ta hull i ørene på barn. Studio vs pistol. https://www.pinpoint-piercing.no/single-post/2015/05/05/hull-i-ørene-på-barn Jeg har ikke ulik regel etter kjønn. Men jeg har regel om at barnet må godta oppfølging og anbefalinger under grotiden som er lengre enn man tror. Ønsker ikke barnet det er det ikke modent nok. https://www.pinpoint-piercing.no/_files/ugd/f9bbbc_0c8758b137984ce7b2b4f1934cf1ec39.pdf Anonymkode: 50936...192 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #15 Skrevet 17 timer siden Jeg skriver det igjen, vær kildekritiske! Alle artikler om at det er bedre å pirce med nål enn pistol er BARE på sidene til piercing studioer. De er til å anse kun som reklame og ikke reell forskning. Dette er frykt-basert markedsføring, den ledende markedsføringsstrategi nå til dags. Slik som de trodde at sex kan selge hva som helst på 90-tallet, nå tenker de at angst kan selge hva som helst. Når dere først legger merke til det, blir det faktisk litt enklere å leve 😅 jeg personlig har mer problemer med mine piercinghull tatt i studio enn de med pistol. Har/hadde to av hver. men, angående det TS spør om. Tatt hos frisør/hudpleier, når barnet var I første klasse. Hun måtte å spørre om det selv, over lengre tid (over ett år faktisk) før jeg sa ja og gikk med på det. Barnet nå i tredje og vi har ingen problemer med hull i ørene, hun bruker øredobber daglig, små og ekte gull. Anonymkode: 244d0...1e2 1
Tjoheiii Skrevet 14 timer siden #16 Skrevet 14 timer siden Jeg fikk det til skolestart og kommer til å la mine jenter få det til skolestart også om de ønsker det (de blir 1 og 3 år så det er lenge til det blir aktuelt ). Jeg selv tok det hos frisør og det ene hullet er mye lengre ned enn det andre, noe som har irritert meg hele livet😅 finnes sikkert frisører som kan det men vi kommer til å ta det på et piercingstudio
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #17 Skrevet 13 timer siden Viktig å gjøre litt research ihvertfall, mange steder hvor de som tar hull knapt har tatt et kurs på dette. Hygiene og erfaring/kunnskap er jo et kjempepoeng her. Min jente er 7,5 og ønsker seg hull i ørene. Tror det er 3-4 jenter i klassen hennes som har det nå. Jeg avventer litt, kanskje når hun fyller 8, om hun vil ta det da. Selv var jeg vel rundt 15 tror jeg og husker med gru at jeg fikk infeksjon i ene øreflippen. Det var grusomt vondt! Er derfor skeptisk egentlig. Anonymkode: 52fa3...201
Misanthropis Skrevet 13 timer siden #18 Skrevet 13 timer siden Vi har brukt frisør. Ene fikk hull i 2 klasse, jente, sønnen vår ville ha og fikk i 3 klasse, siste jente med hull tok nå som 14 åring da hun ikke har ønsket før.
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #19 Skrevet 12 timer siden Mine var vel i 3. klasse, tatt hos piercingstudio. Eldste har tatt noen fler på egenhånd senere, alltid i studio. Yngste fikk to hull til da hun var 13, en venn av meg som er piercer tok dem. Det er sikkert forskjell på frisører, men jeg synes piercerne er mye mer nøyaktige på hvor de plasserer hullene, forklarte alt de gjorde og tok det med ro. Det har vært en god opplevelse for ungene, jeg slet selv med sprøyte/nåleskrekk i mange år, ønsket ikke å videreføre dette. Det viktigste er at de skjønner at de må la det gro og at de bør vente lenge før de bytter ut ståldobbene fra d\studioet med noe annet. Anonymkode: a9b2a...fcf
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #20 Skrevet 12 timer siden Yngste fikk da hun ble 6 år, på piercingstudio. Eldste fikk da han var 8, gjort hos frisøren. Han fikk det under en ferie hos far. Når det gjelder studio vs frisør så tenker jeg det er hvert sitt fagfelt. Den ene lever av å lage hull i kropper mens den andre klipper hår. Håret blir sannsynligvis klippet mest korrekt hos en frisør, og hull blir sannsynligvis penest hos en piercer. Anonymkode: 1ead2...069 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå