Gå til innhold

alkohol mengde

Gjest Gjest_Forvirret_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Forvirret_*
Skrevet

Hei et spm, hvor mye alkohol skal jeg beregne til hvert hode i ett bryllup der det er mange unge mennesker? :sjenert: vi er i begynnelse av tjue årene begge og vil at bryllupet er noe ikke noen glemmer. heller ikke at det skal gå tomt for drikke.

håper på svar

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det står ganske mange innlegg her inne om det, men skal prøve å hjelpe deg...

Vi regnte 1 flaske vin pr hode - da var det vin og øl til middag, velkomst var vin, vin mellom vielse og middag, vin til festen. det var mye for mye....

En rask beregning av hva vi brukte til 45 mennesker - hvor av 2 gravide, 2 voksne i tillegg som ikke nøt alkohol, en under 18. Vi var 45 gjester, hvorav 2 over 70, 8 over 50, resten i 20/30 årene med unntag av han under 18 da...

(og ja vi drakk mye...)

30 liter vin

6 kasser øl

6 cider

2 baleys

2 congac

3 gin

3 vodka

2 wiskehy

2 rom

Tro dette er riktig....

Men husk at du vil at folk skal huske dagen - ikke glemme den dagen etter....

Og det er ikke morro om bryllupet blir husket for at noen spøy - har vært i et sånnet bryllup jeg... der ble vi oppfordret på forhånd til å drikke godt.

Drikk godt, men med måte så blir det et fantastisk bryllup - slik som vårt ble...

Skrevet (endret)

Oi, oi, det blir ganske annerledes i vårt.

Vinmengden blir det samme ca. (Regner med at vi kjøper 10-12 liter hvitvin, og rundt 20 liter rødvin...Men er usikker...)

Vi kjøper 10 kasser øl.

Vi har 8 liter cognac

8 liter bailey's (+ 3 liter likør til drinkblanding)

3 liter whiskey

20 liter vodka

Kanskje mye, men heller det enn for lite. Vi har tydeligvis stordrikkere i "gjengen" vår (selv om jeg ikke syns det akkurat), for dette er ca det alle 3 vennepar har hatt i sine bryllup (hvor ingen spydde...). Og vi er ca. like mange som dem (80 stk, hvorav 10 mindreårige og tre gravide), og mange unge!

Endret av Marililja
Gjest Gjest
Skrevet

Var jeg som er gjest tidligere også...

Nå var vi halvparten av deres gjester da, Marililja. Og ja vi hadde mer av det meste - men skrev det vi brukte... Var også glad for at det var mye igjen

Skrevet

Husker at det tidligere er blitt linket til en side med hvor mye av hver type drikke man skulle beregne per person, men nå finner jeg ikke siden. Mener å huske at den var svensk. Noen andre som husker linken?

Skrevet

Vet at polet hjelper til med hvor mye drikke man kan beregne til hver person (, men det er ikke mye...) Finnes kanskje på nettsiden deres. Har hørt at man skal beregne ca 4 drinker per person (gjennomsnitt), men vet av erfaringene til venninnene mine at det gikk mer enn dette i gjennomsnitt.

Hvis vi sitter igjen med noe (tror ikke det blir mye), så er jo det bare en bonus. Vi har jo en lang (og forhåpentligvis varm) sommer foran oss :)

Gjest Gjest
Skrevet

Husk at Polet tar tilbake flasker som er uåpnet hvis du passer på kvitteringene. Du risikerer altså ikke å brenne inne med store mengder hvis du tar litt godt i når du beregner.

Gjest Gjest_anne_*
Skrevet

Det er mulig jeg er feilinformert, men jeg tror de har blitt restriktive på å ta tilbake varer på polet, du får ikke lenger lov å levere tilbake sprit, og jeg tror du må ha avtale for å få levere tilbake vin. Disse restriksjonene har kommet bla pga metoanolsaken, og forde folk oppbevarer dorlig.

Men det kan være at dette er forskjellig fra pol til pol.

Øl og brus er det ofte lett å bytte, men snakk med butikken først, og gå tilbake med varen uken etter.

Gjest Gjest_sommerbrud_*
Skrevet

Syns det er vanskelig selv jeg, har ikke kommet så langt til å tenke så mye på mengde alkohol enda.. Men vi blir vel rundt 30 unge i midten av tyve-årene, pluss familie på ca 40.. Hadde vært "tragisk" å gå tom, men samtidig vil jeg unngå bøttefyll! Fint å høre litt om andres tanker/erfaringer rundt dette..

Så rundt en flaske vin pr hode bør holde?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...