AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 14:56 #21 Skrevet onsdag kl. 14:56 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Så heldig du var som hadde friske barn og at du ikke trengte rehabilitering etter fødsel. Anonymkode: 57f5e...c2c Ja. Og dette gjelder de aller fleste. Synd om du ble skadet av fødsel, så alvorlig at du trengte rehabilitering, det gjelder heldigvis de aller færreste! Anonymkode: f4d24...18e 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:02 #22 Skrevet onsdag kl. 15:02 Jeg bor i Sverige der man får redusert barnehageplass når man har forelder i permisjon. Vi hadde 25 timer i uka tror jeg, så storesøster var hjemme hver fredag og de andre dagene var hun der mellom 9 og 15:15. Ja, den som var i permisjon hentet og leverte. Vi har barnehage på gården 100m fra døra da, så det var ikke all verdens logistikk å komme seg av gårde. Anonymkode: d0cd5...e87
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:04 #23 Skrevet onsdag kl. 15:04 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg bor i Sverige der man får redusert barnehageplass når man har forelder i permisjon. Vi hadde 25 timer i uka tror jeg, så storesøster var hjemme hver fredag og de andre dagene var hun der mellom 9 og 15:15. Ja, den som var i permisjon hentet og leverte. Vi har barnehage på gården 100m fra døra da, så det var ikke all verdens logistikk å komme seg av gårde. Anonymkode: d0cd5...e87 Så flott! Skulle virkelig ønske at det var likt her! Anonymkode: f4d24...18e 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:04 #24 Skrevet onsdag kl. 15:04 Leverte og hentet stort sett hver dag. Sånn at storesøsken fikk kortere dager. Var kanskje det jeg savnet mest med permisjon med nr 1 kontra nr 2, det å kunne ligge lenge i sengen hver morgen. Men ønsket også den rolige starten for storesøster. Var veldig koselig for ofte våknet baby først, fikk pupp og sovnet igjen og jeg kunne snike meg ut få en koselig morgenstund med storesøster. Prøvde også å time så baby var mett og trøtt før henting, så hun sovnet/var rolig i vognen. Så da fikk vi det stort sett koselig ved henting og turen hjem fra barnehagen også. Anonymkode: 10ca8...c55
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:09 #25 Skrevet onsdag kl. 15:09 Far leverte og jeg hentet 1430. Hadde en fridag i uken. Anonymkode: 8f2e8...b35 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:18 #26 Skrevet onsdag kl. 15:18 Da jeg hadde permisjon med de yngste (tvillinger), var eldstemann i barnehagen 2-3 dager i uka og med kortere dager, ca kl 9:30-14/15, litt avhengig av hva de gjorde i bhg og hvordan det passer med henting. Mannen min jobbet til 16 og det ble sent å hente da syntes vi. Jeg kjørte og hentet henne. Resten av uka var hun hjemme med meg og de to små. Hadde også mulighet til å være hos bestemor som bor i gangavstand et par timer. Tror det var der beste året vi har hatt noen gang, alle sammen 👍 Masse tid sammen og hjemme. Anonymkode: 6c418...7e2 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:20 #27 Skrevet onsdag kl. 15:20 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg er helt enig, makan til hjelpeløse foreldre. Jeg har hatt storesøsken hjemme jeg, så mye som overhodet mulig, de har det mye bedre hjemme enn på institusjon, selv om mange foreldre prøver å overbevise om at «de trenger rutiner og vennene sine», det de trenger er familien sin. Anonymkode: f4d24...18e Ja hadde de selv hjemme samtidig før de ble store og godt å sosialisere litt men korte dager! Flere tette barn. Mann jobber vekke flere uker i slengen og ingen hjelp fra familie. Anonymkode: f0340...226 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:24 #28 Skrevet onsdag kl. 15:24 Faren både leverer og henter 😊 jeg fikser det hvis det er noe spesielt, men vanligvis fikser han det, så lager jeg middag til de kommer hjem 😊 Anonymkode: b4b41...be0
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:27 #29 Skrevet onsdag kl. 15:27 Stort sett jeg som både hentet og leverte. Far leverte en dag i uka så jeg fikk en litt rolig morgen da, og hentet 1-2 dager i uka. Det samme gjorde jeg da pappaen var i permisjon. Vi synes begge at det er viktig å være innom barnehagen og snakke med de ansatte i løpet av uka. I tillegg er rusleturen hjem fin kvalitetstid med eldstemann, særlig når den andre allerede er hjemme og har planlagt middag. Anonymkode: 72e7d...cec
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:34 #30 Skrevet onsdag kl. 15:34 Den som dro på jobb leverte eldstemann (og etter hvert de to eldste når vi fikk nr 3), mens den som var hjemme hentet i bhg senest kl 14:30. Barna hadde bhg-fri på onsdager. Vi merket stor forskjell når barna fikk kortere dager pluss onsdagsfri, vi opplevde nesten aldri trass etter det 😇 Anonymkode: ff154...aab 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:46 #31 Skrevet onsdag kl. 16:46 Han leverte og hentet størsteparten av tiden, hadde barn på storbarnsavdeling som ikke ville bli hentet tidlig. Synes det var godt å slippe å vekke baby etter oppbrutte netter, og ofte våknet babyen rundt 05 for å så ville sove første dupp klokken 07:30. Så da tok far (som fikk sove hele natten uavbrutt på eget rom) over klokka 06 mens jeg endelig kunne sove dyyyyyypt (eneste timen i døgnet hvor jeg ikke var i mamma-beredskap) og så ga han baby tilbake når de måtte dra, så ammet jeg og vi sov videre sammen til vi våknet og kunne starte dagen uten hast og styr. Anonymkode: 8ddb8...049 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:54 #32 Skrevet onsdag kl. 16:54 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dere som er i barselspermisjon. Henter og leverer dere storesøsken i barnehagen eller tar far seg av det ? Anonymkode: 716c9...845 Begge deler alt etter hva som passer der og da den gitte dagen. Nå i kulden tar far seg av det, så jeg slipper ta minsten ut i -18°C. Noen dager leverer han, og jeg henter tidlig, andre dager leverer jeg sent og han henter, noen dager gjør han eller jeg begge deler, noen dager er de hjemme. Vi tar det som det kommer og etter hva som passer. Prøver å unngå at far gjør begge deler pga lange dager i bhg ikke er nødvendig siden jeg er hjemme. Anonymkode: d92af...9bf
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:55 #33 Skrevet onsdag kl. 16:55 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Han leverte og hentet størsteparten av tiden, hadde barn på storbarnsavdeling som ikke ville bli hentet tidlig. Synes det var godt å slippe å vekke baby etter oppbrutte netter, og ofte våknet babyen rundt 05 for å så ville sove første dupp klokken 07:30. Så da tok far (som fikk sove hele natten uavbrutt på eget rom) over klokka 06 mens jeg endelig kunne sove dyyyyyypt (eneste timen i døgnet hvor jeg ikke var i mamma-beredskap) og så ga han baby tilbake når de måtte dra, så ammet jeg og vi sov videre sammen til vi våknet og kunne starte dagen uten hast og styr. Anonymkode: 8ddb8...049 Nei, de vet ikke alltid hva som Er best for seg selv i den alderen der. Min kunne vært bhg fra 7-17 hun, men hun var der uansett mye kortere når vi hadde den muligheten. Hun koste seg jo med meg når alternativet ikke var å få lov til å være i barnehagen hele dagen. Anonymkode: d47fa...096 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:03 #34 Skrevet onsdag kl. 17:03 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, de vet ikke alltid hva som Er best for seg selv i den alderen der. Min kunne vært bhg fra 7-17 hun, men hun var der uansett mye kortere når vi hadde den muligheten. Hun koste seg jo med meg når alternativet ikke var å få lov til å være i barnehagen hele dagen. Anonymkode: d47fa...096 Så fint at både dere og vi fant ut hva som passet best for våre egne familier da og at ingen av oss dømmer den andre for valgene som ble tatt på bakgrunn av individuelle årsaker som ingen andre har noe med 🥰 Anonymkode: 8ddb8...049 2 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:05 #35 Skrevet onsdag kl. 17:05 Gikk ikke i barnehagen. Begge hjemme. 21 mnd i mellom. Mannen tok all permisjon uten om de ukene jeg måtte 3 uker før og 3 uker etter fødsel. Min jobb var hjemme på gården Anonymkode: 83e44...8f4 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:14 #36 Skrevet onsdag kl. 17:14 Mannen leverte og hentet i friukene sine, når han var på sjøen måtte jeg ordne alt alene. Det gikk på et vis, det også... Svigermor hentet som regel en dag i uka da hun jobbet som frivillig i nærheten av barnehagen. Anonymkode: e602c...2e0
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:47 #37 Skrevet onsdag kl. 17:47 Jeg leverer og henter. Pappaen starter på jobb før bhg åpner. Men vi bor 3 min å gå unna, og jeg leverer når lillesøster skal sove. Så det er ikke noe stress pleier å hente så jeg kan hente litt tidlig. Men er jeg sliten så henter pappaen. Da lillesøster var nyfødt leverte pappaen, men da jobbet han et annet sted hvor han begynte senere på jobb Anonymkode: 29dda...450
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:30 #38 Skrevet onsdag kl. 18:30 Eldste strevde med å komme inn i lek hvis hen ble levert for sent så i samråd med ped leder fant vi ut at det beste for barnet var å spise frokost i bhg så far leverte. Jeg hentet som regel rundt 14.30/15. Anonymkode: d7e76...901 1
Tjoheiii Skrevet onsdag kl. 18:39 #39 Skrevet onsdag kl. 18:39 Pappsen leverer men han har fleksitid og mulighet til hjemmekontor så de spiser frokost hjemme og leveres ca. 8:30-8:45 så henter jeg dem mellom 14:30 og 15 har som regel 6-timersdager i barnehagen og det hadde de før jeg gikk ut i mammapermisjon også fordi jeg jobber 80% så vi prøver å beholde de samme rutinene for de to eldste💛
Anonym6789 Skrevet torsdag kl. 10:44 #40 Skrevet torsdag kl. 10:44 Jeg leverte og hentet stort sett, så storbror ikke fikk så lange dager 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå